Post lung, ca-s singur acasa si-mi permit
Astazi am sters cu buretele definitiv incidentul din OMV, am schimbat carenajul de roata drept pe care l-am spart putin cand m-am crezut Gronholm de Moldova.
Ironia e ca l-am schimbat si cand am luat masina, c-a fost spart de italian cand a proptit-o-n bordura.
Un reminder trist cu vechiul carenaj
Si carenajul nou... E la fel si nu prea
Bun, se pare ca un punct slab al piesei e o urechiusa care se agata printr-un clips de bara fata. Cu un cutter mi-am confectionat o brida de ranforsare din primul carenaj, cel original. Apoi am lipit-o pe cel nou.
Desfacut vechi, montat nou, nu mai insist, sunt povesti asemanatoare la inceputul topicului.
De mentionat insa faptul ca in spatele carenajului, intre aripa, prag si stalp, noroiul/nisipul/mizeria pe care am gasit-o cand am desfacut masina dupa cumparare... era iar acolo
Am studiat putin zona, carenajul, pragul, ornamentul de prag, iar acolo mie imi miroase a eroare de proiectare. Toata mizeria ce vine de sus, de pe grila parbrizului, se aduna acolo, cand ploua, cand speli parbrizul, cand speli masina. In mod normal ar trebui sa existe o gaura de evacuare ceva, insa nu, zona e inchisa foarte bine, nu etans, dar suficient cat sa acumuleze. Nu stiu daca s-a remediat la blob sau hawk, ar fi o idee sa verificati cei care aveti.
Ar exista o solutie (cam delicata) de spalare a zonei, am s-o-ncerc cat de curand si revin cu detalii.
Cat am asteptat sa se usuce adezivul de pe carenaj, am incercat sa rezolv o alta problema. Luminile din tabloul de bord de STI de Laponia, schimbate de un ricer entuziast cu albastru. Becurile originale de la ceasurile mele originale au niste capisoane verzi pe ele, si erau cam crapate. Asa ca mi-am luat tot leduri (Heli creca jubileaza). Verzi. Dar nu cu SMD frontal, ci clasice, care lumineaza de jur imprejur.
De aici le-am luat.
Un led albastru de la japonez l-am pastrat si l-am pus la faza lunga. La cele 2 LCD-uri am facut proba cu led, dar e mult prea puternica si deranjanta lumina, asa ca am lasat bec normal. La luminile de semnal am facut iar proba cu leduri, mi s-a parut din nou cam puternica lumina, insa cum eu nu folosesc semnalul niciodata, c-ala-i pentru fraieri, am lasat led. Mare, mare greseala. Am mers acum, noaptea, cu ea, iar daca ma uit in bord cand dau semnal (am dat de proba, repet, in rest nu folosesc), dup-aia-mi raman flashuri cu sageti verzi pe retina. Deci am sa mai desfac o data, ca sa pun bec normal.
Nu stiu de ce telefonul meu neutralizeaza luminile colorate, le converteste in gri. In realitate arata mult mai... verde.
Ce nu-mi place e ca acul de temperatura antigel e aprins foarte puternic, iar alea mari din dreapta mai slab. Si din vagi amintiri, original, acurile se aprindeau mai spre galben. Acum e totul verde.
Si foarte neplacut e ca dimmerul nu face nimic, are efect doar pe ceasul de pe bord.
Mda, vad
pe la altii ca se aprinde si zona rosie a turometrului, plus logo-ul. Oi fi omis eu vreun bec, sau e ceva intern prajit la mine?
Apoi, mi-au ramas cateva leduri si am vrut sa le pun la comenzile climatizarii. Fail, pare-se ca eu, spre deosebire de americani, am T3-uri, cu un soclu lung rau.
Dar am schimbat becul din butonul de avarii, dupa instructiunile unui bulgar de pe youtube. N-am reusit sa desfac butonul fara sa-l rup, asa ca l-am lipit. Cand s-o arde si asta (e recuperat dintr-un buton de lumini ceata), alt buton.
Cand mai umblu, va trebui sa repar cumva filetul drept de la suportul de pahar, l-am zapacit de tot. Sper sa nu uit...
Ah, si o chestie tare, amortizoarele noi au ruginit la baza. Ori sarea folosita in Brasov in ultima saptamana e de o calitate deosebita, ori amortizoarele sunt.
Cum am zis mai devreme, m-am dus la plimbare. Intr-un giratoriu de pe centura, uscat, i-am dat tare. La jumatatea giratoriului, probabil din cauza umbrei facute de podul de deasupra, mazga severa. S-a dus de bot ca proasta, spre bordura, perfect drept. Retrogradare, am lasat-o sa se dumireasca p-unde-i drumul, si-a revenit la timp din fericire. Dar e NU categoric masina asta, subvireaza ingrozitor de rau. Am sa caut o bara antiruliu spate de bug sedan, cica-i singura versiune care a avut 20mm, fata de 17 cat am eu. Daca nu gasesc, iau ceva aftermarket.