2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1700 on: April 20, 2017, 21:10:19 PM »
Teoretic sambata ma vad cu fosta ca sa punem plafonul. Acum nu stiu, ca cica azi ar fi schimbat iar proprietarul.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1701 on: April 22, 2017, 23:38:10 PM »
Ma plangeam p-aici ca merge troaca, toate-s (relativ) bune. S-a stins focul de paie al fericirii in seara asta  :D
Cum... Dupa ce mi-am facut de lucru cu niste servetele de curatat pielea auto am ridicat si capota. Antigelul era cam jos, probabil de la episodul cu condensorul, cand am scos teava aia lunga din fata radiatorului, si nu retin daca am completat atunci. Am completat acum, am zis s-o-ncalzesc putin. Apoi am zis s-o si plimb 100m. Reintors acasa dupa mai mullte sute de metri in care i-am amestecat gandurile, ridic iar capota, sa constat ca troaca mea fumega din dreapta. Iau lanterna, incep sa caut. Si gasesc....  >:(



Ca plange pe la capace stiam inca de cand am adus-o-n tara, dar nu mi-a pasat. Am zis ca-i masina veche, chinuita prin oras, sa stea manjita. Dar deja nu mai plange, CURGE!
Tot cautand sursa fumului, am gasit si niste furtunuri cu contact cam urat. M-am apucat sa le fixez cumva, am pierdut ceva vreme, vreo 2 ore cred. Timp in care uleiul de pe galerie s-a ars. Am zis sa mai fac o plimbare scurta, sa vad daca se mai aduna. Vreo 3km prin oras, doar o singura talpa 2-3 la final, am parcat, am saltat capota. Fum si galeria uda. Deci pierde, nu se joaca.
Si am mai repetat o manevra facuta doar o singura data, in primele zile dupa cumparare, am scos busonul de umplere ulei cu motorul pornit. Stiu sigur ca acu' un an jumate abia pufaia, insa astazi sufla binisor. Complet irelevant "testul" totusi, o data pentru ca e bazat pe aprecierea mea imprecisa, apoi pentru ca, de exemplu, AOS. Adica o restrictie in plus in calea gazelor de carter spre admisie.

Plan: sa vad daca exista kit de garnituri de capace de chiulase. Mihai, tu parca le schimbasei pe o parte. Sunt kit, sau le-ai comandat cu pomelnicul de coduri?
Apoi, cand le am si ma apuc de treaba, sa remasor compresiile. Cine stie, poate vreun piston/segment a pierdut lupta cu psi-ii  ::) Caz in care nici nu mai schimb garniturile, ci-i scot motorul si asa mai departe.
Cred c-ar mai fi o idee buna ca inainte de orice sa verific daca nu-i infundat AOS-ul. Andea, idei sau sugestii?

Si ca sa fie focul de paie stins cu galeata, am o trancaneala pe undeva prin portbagaj de ma unge pe suflet. Bucse poliuretanice pe diferential mi-au trebuit, incepe sa se dezmembreze  >:(
« Last Edit: April 22, 2017, 23:41:04 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1702 on: April 23, 2017, 00:20:51 AM »
Gasesti kit pentru ambele parti, kit pe o parte inclusiv cu saibe la suruburi, kit doar cu garnitura mare si cele de la bujii.

Eu am luat complet pe o parte dar parca dupa unul sau doi ani dadea semne si pe partea cealalta ca trebuie schimb. Deci ia kit complet cu absolut tot. Mai sunt si unele mici patrate care vin la pachet si e bine sa le schimbi.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1703 on: April 23, 2017, 00:27:26 AM »
pomelnicul de coduri

Pai cred ca astea-s toate:

LH Valve Cover Gasket 13272AA094 X1
RH Valve Cover Gasket 13270AA162 X1
Spark Plug Seal  13293AA051 X 4
Bolt Grommets 13271AA071 X 16
Half Moons 11051AA070 X4
Oil Separator Cover Gasket 11832AA031 X2

Adaug 806922040, oring tub ulei.

Tu de care mici patrate zici?
Semilunile de la capat nu-s patrate, iar cele de sus, de gaze carter (separator cover) nu-s nici ele patrate. Deci?  ???

Andea, din experienta ta, recomanda-mi te rog un silicon bun pentru treaba asta. E obligatoriu la semiluni cel putin.
« Last Edit: April 23, 2017, 22:47:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1704 on: April 23, 2017, 00:46:38 AM »
nu mai stiu siliconul folosit - mi-a scapat acest amanunt bazandu-ma pe experienta d-lui Cristi za mechanic :)

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1705 on: April 23, 2017, 00:49:51 AM »
Ask Christian za mechanic pliz.
Deci, cum verific AOS-ul? Sau nu-l mai verific?
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1706 on: April 23, 2017, 08:10:16 AM »
Reinzosil de la Victor Reinz.
Cred ca ti-am mai zis o data de el, dar poate nu e suficient de extravagant pentru tine  :P
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1707 on: April 23, 2017, 09:05:26 AM »
Oil Separator Cover Gasket 11832AA031. Au si astea ceva patrat in forma lor :) La ele ma gandeam.

Eu nu-mi aduc aminte de silicon, dar daca tu zici ca trebuie... Mai vezi cate un tutorial inainte. Posibil sa fi uitat eu, trecand mult timp de la operatiune.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1708 on: April 23, 2017, 20:43:22 PM »
Nu stiu daca mi-ai mai zis de Reinzosil, mersi. Vad prin arhiva ca in urma cu vreo 10 ani imi faceam probleme cu temperatura la care rezista. Doar ca nu retin imprejurarile de atunci. Si habar n-am la ce temperatura ajunge chiulasa de Subaru.
Astept recomandarea mecanicului lui Vali.

Mihai, la halfmoons cred ca e obligatoriu, altfel e etansare textolit pe aluminiu, adica... praf.
In toate tutorialele lumea pune si pe garnituri, inclusiv si in tutorialul cel mai bun pe care l-am gasit (siliconul apare prin partea 3 sau 4).
Eu unul urasc siliconul :)

Am sa studiez si manualul de service.
Operatiunea in sine nu e de cine stie ce mare dificultate, dar e mizerabila, cu acces execrabil si de lunga durata (estimez c-o sa-mi ia 2 zile).

Later: manualele mele nu contin nimic despre asta. Din alte surse insa, 6.4Nm. Zone predispuse la leakage.
Ce am inteles eu - silicon la halfmoons, obligatoriu. Apoi la zonele din dreptul axelor cu came. Saibele cresc presiunea de strangere, pont bun.

___________________

Vreau sa-mi comand garniturile. In afara celor de mai sus si a unui oring de tub umplere ulei, mai e ceva ce pot sa fac cu ocazia asta?
« Last Edit: April 23, 2017, 23:26:15 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1709 on: April 29, 2017, 15:43:24 PM »
Cum sa nu iubesti matzele...





Era o pata de ulei pe o conducta de pe caseta, iesirea returului, s-a curatat. Scriu aici, ca poate uit sa reverific. E posibil sa se fi ciupit oringul cand am mai frecat eu conducta aia.



Vazut azi ca e bine, perfect uscat. Nivelul din vas n-a scazut deloc.
Cu asta se incheie swapul de caseta, toate, dar absolut toate, bune! "Best mod", impreuna cu ceasurile de STI JDM. Pana acum cel putin.

Si cum directia de masina normala e la fix, hal de uzura pe anvelopa fata, dupa cateva giratorii doar.



Deci caderile alea pozitive isi fac de cap mai grav decat credeam, in ce pozitii dubioase intra sub janta flancurile, nici nu vreau sa ma gandesc. Oricat m-am consolat eu ca merge si-asa, e clar ca nu, nu merge. Voi rezolva cumva vara asta.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1710 on: April 29, 2017, 16:13:23 PM »
Montezi un GoPro sau similar pe lateralul masinii si afli si ce fac flancurile alea  ;D

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1711 on: April 29, 2017, 16:16:30 PM »
Daca fac asta sunt bun de psiholog.

Edit, notita personala: am deschis convergenta dreapta, juma' de tura (3 laturi). Acum sunt ambele deschise 2mm.

Alt edit...

« Last Edit: September 21, 2017, 22:35:39 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1712 on: May 08, 2017, 19:46:39 PM »
In caz ca v-a scapat alora interesati de subiect, am strecurat pe ascuns un film comparativ cu casetele mai sus. Subiect deschis  ;D

Bun, si pentru ca-mi era un dor monstru sa aberez pe aici, sa curga prostiile.
Stergatorul spate avea vopseaua putin fugita de pe brat inca de cand am adus-o-n Romanica. Am desfacut piulita, am tras, n-a iesit. Cum presa nu am...



Sub nicio forma nu pun poza cu ce a iesit. In continuare (amintire scurta episod "barele"), talentele mele de vopsitor tind la "dezastru". Pur si simplu nu-i de mine. Nu merge. Nu pot.
L-am pocit si pe cel din fata, de la sofer.

Astazi a ajuns o cutie de piese de la furnizorul meu mioritic preferat, al carui nume nu e voie sa-l mentionez, da' toata lumea-l stie.
Continea:
- carcasa inferioara filtru aer (voi detalia cand am s-o schimb);
- 2 clipsuri care fac legatura intre scuturile de sub masina (piesa 1 in schema). Am luat masina din Italia fara ele, si-ntr-un final le-am comandat. Si ca sa fie ironia maxima, le comandasem inainte de a pune ranforsarea aia albastra de sub masina. Iar aia nu prea tine cont de scuturi, astfel incat... nu le pot folosi. Stupid si amuzant totodata. Daca lipsesc cuiva cu suficient OCD incat sa-i pese, sa-mi zica-n privat;
- mult asteptatele semnale albe.

Pentru ca la astea din urma tanjesc de muuuuuuult timp, inclusiv l-am rugat pe Heliotropus sa mi le caute-n Laponia de-a iesit complicaciunea dracu', voi explica si voi pune poze!

Primul lucru... Se pare ca nu doar Renault si Allianz incearca sa reduca costurile. Se intampla si la Subaru, asta facandu-ma (iar) sa-mi fie draga vechitura mea din 2002.



In poza e lampa veche la care se poate schimba becul, ca la orice lampa cu bec din universul cunoscut. Nu, la aia noua n-ai voie. E capsulata. Se arde becul, iei o lampa noua.
Cu greu am conceput ca la ultimul telefon mobil nu se poate schimba bateria. Inchipuiti-va zbuciumul sufletesc ce ma-ncearca acum, ca mi-am pus lampi de unica folosinta pe troaca!
In rest sunt la fel, potrivire perfecta.





Fluff, in prima poza se vede stergatorul  >:(
Bun, ideea-i ca iar am pocit tigaia.
Astea de semnal pe cuvant ca arata la marele fix. Dar alea de langa far... Dezastru, mi se par oribile acum. Faza-i ca spatele lampilor, la semnal e gri, la alea din fata e alb. Arata ca un colac de WC alea albe.
Mai spre iarna incolo, cand n-oi avea ceva mai bun de facut, am sa incerc si niste kinezarii de pe ebay.
Insa faptul ca nu mai e portocaliul ala pe aripi imi place nevoie mare.

Altele...
- mi-am luat masca aia Prodrive care era pe fosta masina a adminului. Are mici defecte ce contravin OCD-ului, asa ca incerc sa scap de ea o vreme. Daca n-o vrea nimeni, la fel, cand n-oi avea altceva mai bun de facut o fac gri;
- pierd freon pe la fixarea cu probleme. Am sa incerc cu un O-ring nou. Daca nu, condensor nou, AM. Ma oftica bataia de joc de mare porc a "meseriasului" care a scos surubul rupt. Si cunoscut pe deasupra;
- maine-mi ajung garniturile de capace chiulase. Dar cum la mine va fi un intreg ritual sa le schimb, mai astept, nu e graba.
« Last Edit: May 08, 2017, 19:53:36 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1713 on: May 08, 2017, 20:24:31 PM »
Nu-mi plac semnalele. Parca mai mult imi plac aripioarele alea din fata albe sau gri mat.

Filmul cu volanul nu mi se pare relevant. Pare mica de tot schimbarea dar din ce zici e mai mare. Deci este totul despre cum se simte.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1714 on: May 08, 2017, 20:36:14 PM »
Da, in film nu pare mare sfaraiala, si eu m-am mirat de lipsa senzationalului din imagini.
Ii dau perfecta dreptate gospodarului de aici:

Quote
Here is a quick vid I did of a before and after but it doesn’t do this mod justice. Car feels like my Evo9 use to, quick turn it, very resposive, and obviously much quicker.

Cum bine ai zis, conteaza cum se simte ;)
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1715 on: May 08, 2017, 20:59:57 PM »
Dragul nostru inginer tipicar si obsedat de perfectiune, de ce iti faci griji pentru noile lampi atata timp cat tu ai luat decizia sa iti complici frumosul proiect si implicit viata?

In momentul in care ai luat decizia inlocuirii becurilor clasice cu cele LED ai intrat intr-o etapa de compromitere a autenticitatii masinii - te rog sa ma corectezi daca gresesc.

Acum inlocuiesti lampila portocalii, originale, cu o varianta care chipurile iti aduce un aport estetic. Eu nu imbratisez ideea. Imi place varianta gandita de designerii japonezi.

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1716 on: May 08, 2017, 21:10:26 PM »
Da' nu-mi fac bre griji, si nici nu-mi complic viata. Sunt perfect si total fara griji. Doar partial multumit de rezultat.
Si vezi tu, tot dizainarii aia japonezi le-au dizainuit si pe cele albe, autenticitatea e nepatata. Doar ca cele albe din fata trebuiau insotite de unele albe de semnal, specifice nu stiu carei versiuni. Iar eu am pus din greseala gri. Dar, din aproape-n aproape...  ;)

De fapt totusi, autenticitatea fu compromisa de 164983466 ori pana acum  :D
« Last Edit: May 08, 2017, 21:12:26 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1717 on: May 08, 2017, 21:17:40 PM »
Ai perfecta dreptate in ceea ce priveste decizia japonezilor insa eu as pastra masina cat mai apropiata de original in ceea ce priveste aspectul caroseriei iar banii i-as investi in mecanica de calitate si drumuri cat mai multe impreuna cu iubita.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1718 on: May 08, 2017, 21:19:48 PM »
Tu de fapt ai bea o cafeluta, recunoaste.

Drumurile cu cumatra au loc cu vehiculul celalalt. P-asta nu-l sufera, doar am mai zis!
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1719 on: May 08, 2017, 22:01:17 PM »
Pleonasm Heli! Cum adica drumurile cu iubita cu masina asta. Masina asta = iubita.