Incep prin a spune referitor la ce urmeaza sa scriu in postul asta si-n altele ce vor urma:
- reprezinta
cea mai mare greseala pe care am facut-o la masina asta pana acum dpdv modificari. Timp pierdut, bani multi raportat la castiguri (de fapt pierderi dpmdv), am stricat unele chestii, samd. Daca ar fi sa aleg a 2-a oara nici nu m-as atinge;
- urmare a celor enumerate mai sus, n-aveti decat sa ignorati subiectul.
Am sa scriu totusi de dragul jurnalului personal, pentru referinte mai tarziu, si pentru ca ploua si ma plictisesc;
- daca va mananca, faceti si voi la fel. Daca nu va puteti abtine, demontati, masurati, abia apoi alegeti noile componente. Altfel, concentrati-va atentia pe ceva mai bun!
Totul a inceput dupa cumpararea cazanului, cand, de fapt, mintea-mi era incetosata de entuziasm. Si pentru ca am facut ceva asemanator la Dacie, cu rezultate bune. Totusi, atunci eram student si cu tarate-n cap. Se pare ca n-am evoluat. Ca urmare, mi-am cumparat
atunci 2 seturi de difuzoare.
Am inceput vineri seara, mi-a mancat tot uichendul, si... abia am inceput practic. Mai am de lucru zile bune.
Primul lucru a fost sa desfac 2 usi, stanga spate si dreapta fata, ca sa compar ce e pe masina cu ce am cumparat. Precizez ca ce am cumparat s-a bazat pe info de pe net.
Intr-a 2-a poza e evident si motivul ce m-a determinat sa fac miscarea, magnetii aia foarte mici, ce-mi inspirau mie faptul ca e loc de imbunatatiri. De fapt, difuzoarele originale se auzeau foarte ok in opinia mea. Da' am vrut eu perfectiune... Mi-a iesit pe nas.
Prima problema - la demontarea fetelor de usi pleznesc garantat cateva chestii. Pe spate fetele de usa, care la unul din colturile de sus au cate un clips albastru, nejustificat de puternic. Ala nu iese din cadrul usii, ca urmare cedeaza plasticul capitonajului. Mi s-a-ntamplat la ambele usi. Aici, prima greseala. In loc sa folosesc un clips mai slab, dupa lipire, l-am lasat tot pe cel albastru la stanga spate. Si doar aveam clipsuri de toate felurile... Pe fata s-a rupt rama de la manerul de deschidere. Aia n-o fi bai, e o piesa ieftina cel mai probabil, nici n-am verificat inca.
Apoi, ceea ce pe spate ma asteptam sa fie direct fit, scot difuzorul vechi din adaptor si-l inghesui pe cel nou, n-a mers. Magnetul e enorm la cel nou, nu intra. In plus, gaurile de fixare sunt pe alt cerc purtator. Asta pe langa faptul ca acel magnet imens facea sa nu intre nici in portiera pana la placare, ramaneau vreo 10mm distanta pe adancime. Se impunea adaptor.
Pe fata, la fel. Am luat difuzoare super-slim pentru a nu avea probleme cu coborarea geamului si cu contur cu mai multe variante de fixare. Ideea era sa-l montez direct si fara bataie de cap. Aiurea, Subaru are filosofia lui proprie si personala de fixare. Adaptor si aici.
Sambata am umblat prin BV pe la magazine sa caut adaptori. Unul din magazine nu s-a obosit nimeni sa-l deschida la ora afisata si nici o ora mai tarziu, iar la celalat n-aveau nimic sa se potriveasca.
Deci trebuiau adaptoare artizanale. Dar din ce material??? Am batut toate hypermarketurile in cautarea placilor de PVC. Nimic. Trecand pe langa un raion cu mopuri si galeti, am ideea sa ma uit dupa ceva lighean cu fundul gros. Nu intru bine si-mi pica fisa, vezi episodul cu stickerul de pe parasolar: tocator de zarzavat!!! Fug repede la raionul cu articole de bucatarie, gasesc ceea ce caut, grosime ~7mm. Inca 2 straturi de insonorizant bituminos si ajung la cei 10mm urmariti. Perfect, cumpar 2 tocatoare, pentru spate.
Pentru fata, din lipsa de alternativa, desi nu voiam sa apelez la varianta asta casanta... plexiglas.
Asa ca am am facut niste schite (le pun si aici, nicaieri n-am gasit vreodata cote!) si am apelat la un coleg de forum, o sa-i recunoasteti masina.
PVC - freza CNC.
Plexi - laser
Distantiere/inele/adaptoare:
N-am sa ma abtin si am sa zic 2 vorbe... Omul are preocupari absolut impresionante pentru un ignorant ca mine. Lucrul cu carbon, prelucrarea asistata, acum si cu laser... Ma depaseste. Si pe parte de cunostinte, dar mai ales pe parte de spirit intreprinzator si antreprenorial, pe parte de ambitie si dorinta de a face ceva iesit din comun, de nisa, si in special de a le face bine! Unde mai pui ca e si tanar. Chapeau, 'nea, felicitari si la mai mare! Si gata, ti-ajunge pentru moment.
Adaptoarele de pe fata au necesitat ceva prelucrari odata ajuns acasa. Apoi degresare, pentru aplicarea bitumului. Am folosit alcool tehnic. Eram in casa, era liniste si auzeam sunete discrete si ciudate, le-am ignorat pentru moment. Ca apoi sa ma lamuresc, era plexiglasul, se fisura stand pe masa! Ceva incredibil... Clar, trebuiau refacute, tot din PVC. Dar alta data.
O observatie as face. Sambata, toate posturile de stiri anuntau temperaturi nemaiintalnite, de pana la +44 grade. Brasov, ca m-am fatait cu troaca +100km in ziua aia, am avut in bord maxim 32*C. Are si traiul la munte avantajele lui uneori. Iarna e jale...
Sambata am mai decupat din folia aia, mi-am mai facut un plan-doua, nu mai stiu.
Duminica dimineata m-am dus la cumparaturi. Fixari diverse si alte doua tocatoare, pentru fata.
In poza e sistemul de fixare al difuzoarelor, arhisuficient pentru difuzoarele originale. Maselute din plastic clipsate in cadrul usii si holsuruburi de 5mm, urma sa realizez, speciale. Logic, urmare a distantierelor, imi trebuiau suruburi mai lungi. Nu am gasit. Toate holsuruburile aveau pasul mult mai mare decat al suruburilor de origine, iar asta ar fi condus la o fixare slaba, pe spire putine, in conditiile in care eu urma sa fixez in consola difuzoare mult mai grele. Am cautat sa vad totusi partea buna, si anume ca trebuie sa aleg o solutie mai robusta. Si am gasit-o-n forma piulitelor sertizate. Ca o paranteza, cand lucram in productia auto, astea se foloseau relativ frecvent, insa se aplicau cu niste animale de pistoale pneumatice. Se pare ca exista si varianta domestica a acestor scule. In josul pozei, sub gramada de saibe si piulite.
Am ales (nevoit) M6 pentru sertizare, dimensiune dictata de ce lasau in urma "maselutele". La fix, deci tot raul (lipsa oferta holsuruburi) spre bine (fixare mult mai buna) in cele din urma.
O mica paranteza, pe spate, adaptoarele obligau la o
suprapunere a difuzorului propriu-zis cu capul suruburilor de fixare pe usa. Cum nu voiam sa polizez din difuzor, am decis sa folosesc suruburi cu cap conic, ingropat.
Aici m-a salvat proprietarul chiriei, avea prin garaj o freza care m-a ajutat sa obtin conicitatea dorita.
Carcasa din plastic a mufelor am taiat-o, am ramas cu papucii. Varnisuri termocontractile peste papucii astfel rezultati si cam atat.
Astea sunt noile piulite sertizate, rezultatul e perfect.
Si, la gramada, ansamblul adaptor-fixari-folie-difuzor spate. Folia e fata/verso pe adaptor, fixari cu suruburi ingropate peste tot, M6 pe usa, M5 pe difuzor.
Si aici au inceput problemele si dezamagirile...
M-am apucat sa pun fata de usa pe portiera, si... nu intra. Motivul - difuzorul mare, distantierul, faceau sa existe contact intre fata de usa si difuzor. Prima varianta - decuparea fetei de usa. Dar cum nu vreau ca masina sa arate macelarit, am recurs la solutia cealalta. Am renuntat la tweeter. Ii taiam firele si auzeam cum se duc banii pe apa sambetei si cum ma impresoara regretele ca m-a mancat undeva. Gaura astfel rezultata am astupat-o cu un dop de ghidon de bicicleta (macar e dop de firma (gizas...)). Oricum nu se vede.
Am mai pus o data fata de usa. Tot nu mergea pana la capat. Asa ca, o nervura de pe partea interioara a plasei a zburat, ajutata de flex. Arata ca dupa viol, da' din nou, nu se vede.
Si a intrat. Si nu atinge. Chiar si-asa, regretele raman.
Asta era aseara, tarziu, cand se inganau ziua cu noaptea si ploaia cu fericirea. Apoi m-am dus sa refac adaptoarele fata, a inceput ploaia, si nu s-a oprit nici pana acum.
Cat am mers cu masina ieri si azi, impresii:
- prima, si cea mai importanta, m-a mancat unde nu trebuia!
- claritate mai buna - nu. D-aia am zis, difuzoarele de fabrica, mici si urate sunt foarte bune;
- volum mai mare fara distorsiuni - da;
- o vibratie idioata si exasperanta la anumite frecvente - DA!!! Cel mai probabil vibreaza nenorocirea aia de folie de plastic din fabrica, va trebui sa mai desfac o data, sa rup la loc fata de usa, ca sa caut solutii;
- ultima, si ramanand cea mai importanta, m-a mancat unde nu trebuia!!!
Repet, imi pare rau ca bat campii p-aici cu rahaturi, dar asta e situatia. Mai si derapam, mai si facem modificari fara rost. Nu faceti ca mine!
Continuarea dupa ce se opreste ploaia. Poate termin vara asta cu difuzoarele vietii.