2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1800 on: July 15, 2017, 12:27:13 PM »
Era un nene in Sfantu Gheorghe care mi-a fost recomandat pentru indreptat insa n-am ajuns niciodata la el.
Fa o cautare pe net sau poate stie Horatiu pe careva in Bv sau pe langa.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1801 on: July 15, 2017, 14:00:02 PM »
Pentru Sf Ghe am gasit pe net doar numere de telefon de la o firma, am sunat si nu se mai ocupa. Nu lasa impresia de "nene". Mai intreaba tu te rog la cel care ti l-a recomandat, poate-i altu' decat astia pe care i-am sunat.

Acum, tot ce-mi mai doresc e sa ninga!  ^-^
E prima oara cand am rotile astea cu garda la sol micsorata, si-mi cam place cum arata.



WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1802 on: July 15, 2017, 15:46:59 PM »
...........................................................
Acum, tot ce-mi mai doresc e sa ninga!  ^-^
.............................................................
Hai aici  si visul ti se va implini  !!  Un pic mai la nord  a nins 20 cm !!!    ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Forester

  • 3118
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1803 on: July 15, 2017, 17:25:26 PM »
Nea Mutley, in urma tuturor acestor aventuri, cred ca ar trebui si un "closure", poate iti bagi mintile in cap!  ;D ;D
Si anume:

Quote from: Sigmund Freud
Învaţă repede din greşelile altora, că nu ai timp să le faci tu singur pe toate!

 >:D >:D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1804 on: July 15, 2017, 22:04:43 PM »
Il stiu, mi-am latit jante de tabla la el si nu mai am muchie anti-dejantare de bun ce e :D
ce cauti tu nu exista  ;D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1805 on: July 19, 2017, 19:42:01 PM »

Bun, difuzoarele se aud perfect. Doar cu fetele de usa nemontate. Odata puse pe pozitie, dezastru, vibratii grave. ...........Am pus la loc difuzoarele originale si totul e bine. Hertzurile (NB: de 130mm) le-am facut deja cadou.


Apoi au urmat cele fata, care s-au montat bine si se aud ok.
Nu puteam sa las lucrurile asa pe spate. Pfaizzzzzzzzer m-a ajutat iar masurand difuzoarele lui originale. Am verificat chestii pe net, bateau cu masuratorile colegului, asa ca le-am comandat. 100.5mm de data asta. Cam stupid, de vreme ce pe fata pusesem 165 si deja 130-urile care nu au putut fi montate mi se pareau mici.
Odata primite ieri, socul a fost si mai mare. Sunt... minuscule.
Poza cu un reper de gabarit alaturi:



Evident ca n-am riscat cu versiunea coaxiala. Aia-mi mai lipsea, sa nu se aseze din nou fata de usa...

Un coleg de serviciu care e mai destept decat prevede normalitatea si care e enciclopedie vie, m-a rugat sa-i arat nu stiu ce grafice comparative ale difuzoarelor, astea si cele din fata. Concluzia lui clara - sunt complementare. Cele din fata acopera joase, astea sunt la fix pentru medii. De inalte se ocupa fara probleme tweeterele de fabrica. Venind din partea lui, m-am linistit.

Si-n dup-amiaza asta m-am pus pe treaba.
Asezate unul langa celalalt si masurate cu sublerul, membrana e chiar sensibil mai mica la cele noi. Magnetul, ca volum, de 10 ori mai mare.



Stiam sigur ca-s compatibile cu carcasele originale, dar imprevizibilul s-a produs.
Exista un mic spatiu intre difuzoare si carcase, de jur-mprejur.



Un noroc mare a facut sa nu fi aruncat dupa taiere fundurile protectiilor cumparate pentru difuzoarele fata. Dupa o mica ajustare erau fix ce trebuie pentru a umple golurile alea.



Holsuruburile originale mi s-au parut scurte. Am masurat adancimea gaurilor din carcase si am vazut ca merg unele mult mai lungi, o idee buna, fiind semnificativ mai grele difuzoarele noi. Asa ca m-am pus pe cautat in locul plin de comori - portbagajul Daciei. Asa am gasit acolo FIX 8 (initial gasisem 7, al 8-lea a tinut suspansul vreo 2 minute bune) holsuruburi de 4mm de pe Logan, da' nu mai stiu ce fixeaza. Cap torx cu saiba mare la baza, erau perfecte.
Pentru strangere am pus Loctite, mai mult ca sa foreze usor in plastic suruburile noi, fara sa smulga nimic. La final am decupat excesul din buretele ala.

Acoperire perfecta a difuzorului nou cu protectia OEM:



Si pe pozitie, nicio problema:



______________________

Imi notez aici: pe dreapta am "lungit" cablajul mutandu-l intr-o agrafa cu colier.

Pentru ca pe stanga lasasem ultima oara folia aia de parchet, am confectionat una si pe partea asta. In ideea de reducere a zgomotului de rulare. Aiurea de altfel, ca pe fata n-am pus, desi acolo am captusit usa in folie bituminoasa. Da' voiam sa nu fi cumparat ditai sulul de folie de pomana  ;D
Asa arata si usa asta inainte de asezarea fetei din plastic. Va fi distractie daca am de umblat la vreun actuator de IC de exemplu.



La final, rezultat, conform urechii mele muzicale cam praf:
- claritate mai buna - nu. Repet, difuzoarele OEM erau de calitate. Probabil ca limita e data de player;
- volum mai mare - da. Sesizabil, dar desigur, nu bulversant. Pentru mai mult, trebuie amplificare, difuzoarele astea duc fara greturi. Insa dupa cat am indurat, fix aia-mi mai lipsea. Poate mai incolo, cand m-oi plictisi, ceea ce pare ca nu se intampla;
- ceara in usi, fixari mai bune pe difuzoare, etansare si insonorizare mult mai bune (zic eu) ale usilor, bla bla.

Si cu asta am terminat, repet, cea mai imbecila modificare pe care i-am facut-o masinii asteia pana acum. De fapt, cred ca prima modificare imbecila de pana acum. N-as repeta experienta nici in ruptul capului. Bine c-am scapat!

Ia sa pun si aici lista asta. Tocmai am mazgalit cu ciuda linia "difuzoare"  >:D
Problema e ca lista are luni bune, si in loc sa tai linii, eu adaug. Gen aripi si jante indoite.





La noapte primesc un colet, editez mai incolo  ^-^

Editare mai incolo:



- aripa nu e "mint condition", insa dupa o scurta lista de cumparaturi si o zi de munca si stat la uscat va fi, a se citi ca vor disparea putinele inceputuri de rugina aferente UK-ului si se va apropia cat de cat de starea aferenta cizmei. Cum a fost nu va mai fi vreodata, sunt resemnat. Are zgarieturi de parca ar fi facut offroad prin padure biata Impreza donatoare dar alea nu ma deranjeaza deloc. Decisivul si mult cautatul gri de fabrica pare a fi acelasi cu al cazanului, perlat. Overall, stare rezonabila;
- volanul chiar este "low mileage", as zice ca-i intr-o stare mai buna decat al meu. Doar ca e lucrat mai prost, imbinari nasoale ale pieii ici-colo, emblema centrala finisata cam neglijent din nastere. Doar constat, nu ma plang. E ora indecenta, asa ca n-am mai luat ruleta. La ochi insa, prin suprapunere, sa fie vreo 5mm in minus pe diametru. As exagera zicand 10. Ce nu-mi place la el in schimb e ca habar n-am ce ma asteapta. Sper sa nu se lase cu airbag sarit, clock spring distrus, maneta de semnal care nu revine si alte 57395 de scenarii nasoale pe care nu le pot intui, ca nu ma pricep deloc. Eventuale sfaturi si ponturi ar fi mult apreciate.

Edit a 2-a zi... Volanul ei are 385mm, cel nou cam 370, poate putin peste. Deci mai mult de 5mm diferenta, e fix ce-mi doream, de vreme ce Swiftul Sport are tot 370, iar acolo imi place.
« Last Edit: July 21, 2017, 08:47:10 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1806 on: July 20, 2017, 09:37:04 AM »


O singura remarca: nefericita alaturarea WRX-ului cu caroseriile din fundal >:( :(
Adica, ce ai vrut sa-i spui masinii tale:
"- Daca nu raspunzi comenzilor mele vei ajunge colega cu masinile suspendate din fata ta!"???  :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1807 on: July 20, 2017, 09:40:50 AM »
Nu bre, acolo era loc s-o parchez =))))))
Heli, stii prea bine ca n-o s-ajunga veci in starea alora, oricat de indaratnica si afurisita ar fi ;)

Cum naiba abordez ruginica de pe aripa aia superba? Cu ce dau peste tabla curatata, cu spray cu zinc sau cu inhibator de rugina? Celui din urma nu-i vad rostul, de vreme ce voi curata rugina existenta  :-\
WRX SW 2002

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1808 on: July 21, 2017, 14:09:52 PM »
Preventiv, ca inca nu-s sigur da' am un feeling.
Are cineva vreun airbag de volan Subaru in 4 spite si nu-i mai trebuie?
Sau macar capsa declansatoare, ca aia-mi trebuie de fapt  :laugh:
WRX SW 2002

Forester

  • 3118
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1809 on: July 21, 2017, 15:57:00 PM »
Iti trebuie pentru ce?



Mai o intreaga lista acolo, poti sa te inspiri>:D >:D
« Last Edit: July 21, 2017, 15:58:37 PM by Forester »
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1810 on: July 21, 2017, 16:01:40 PM »
Neah, mult mai bine asa:

https://youtu.be/4KPWlIDsSZE
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1811 on: July 21, 2017, 17:32:39 PM »
:))))))))))))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1812 on: July 21, 2017, 22:01:50 PM »
!!!Atentie, edit la sfarsitul postarii!!!

Incep cu concluzia:





Cu swapul de volan de hawk pe bug, pe scurt, e asa:

- americanul zice ca merge;
- australianul zice ca nu merge si trebuie si alt clock-spring (nu tocmai simplu).

In cautarea unei aproximative elucidari a enigmei pentru romanul cu tigaie EDM, m-am dus pe ebay. Dupa comparatie varii poze, concluzionam eu azi pe la amiaza:
- capsula pirotehnica ("capsa" conf malakay, mai simplu) airbag USDM, adica ala cu emblema momo cacanie, merge pe airbagul mai nou;
- capsa EDM si canguri, probabil si japonezi, airbagul cu emblema momo gri, nu merge, sunt cele 4 fixari mai cracanate.

Deja imi planificasem cu Sese sa-i fac o vizita maine si sa cautam solutii. Sese, nu mai vin, da' ramai tare de treaba, mersi!
Iar pe Musiu il imbiam la un schimb de volane, ca vereicsu' lui blob are logo-ul cacaniu.
Sunt tampit...

Mai multa teorie OCD aici, da' nu cred ca se vad pozele fara cont. Am detaliat pe forumul dacia pentru ca acolo sunt multi membri priceputi, care sunt activi pe forum, n-o ard pe uatsap. Luati-o ca pe-o critica, asta si este  ;)

Ca urmare imi ramanea sa desfac in seara asta si sa verific pe viu daca laturile formate de cele 4 piulite au vreo treaba intre cele doua airbaguri. Si a escaladat, dupa cum se vede in primele poze  ^-^
Voi pune poze si explicatii sumare cu ce mi s-a parut mie notabil in toata afacerea asta.

Astea sunt airbagurile. Ala mare si gras e de bug, ala mic e hawk. Spre imensu-mi noroc, fixarile celor doua descriu patrate identice! Asta a fost reusita principala.





Capsele. Cea de bug are o o ramura de cablaj in plus, cu o mufa intermediara, mare si galbena. Presupun si banuiesc doar ca cea de hawk se branseaza direct. Eu n-am primit nimic pe langa volan si airbag si nici de pe net nu m-am lamurit.





O comparatie de inaltime intre flansa de fixare si botul capsei. Nu stiu daca are vreo urma de relevanta, atat m-a dus capu' sa cred ca merge verificat. Sunt la fel.



Asta ramane pe configuratia originala dupa scoaterea airbagului.
Mufa neagra in care intra multe fire si iese doar unul e claxonul. Presupun doar ca alea multe fire din stanga sunt la comun cu USDM, unde fericitii aia au Cruise Control. Chestie buna la urma urmei, ca vreau si eu sa-mi pun CC. Insa fiind chestie inclinata grav spre electrica si electronica, am sa-mi bag coada-ntre picioare unde-i este locul, ca ma depaseste total subiectul.

Mufa galbena e airbag. Se fixeaza de jumatatea cealalta prin cea mai nemernica clipsare de mufe pe care am intalnit-o-n viata mea. Mersi Mihai pentru calmare si ajutor.



Revin putin la mufa neagra. De fel sunt obsedat de fixari si de piese care nu se misca liber. Pe volanul original mufa se fixeaza direct de carcasa din spate. P-ala nou n-are unde. Aveam de gand sa fac ceva in privinta asta, am fixat ramura stanga de cadrul volanului nou cu un colier din plastic, insa-ntr-un final am renuntat. Spatiul la hawk e mult, mult mai inghesuit, si... nu stiu, eu am fost de parere ca mai bine le las sa-si gaseasca singure locul cel mai bun decat sa le constrang eu intr-un mod nefericit.



Diferenta e si la configuratia claxonului, legaturile-s pe alte piese, dar nici nu-mi mai bat capul sa-mi amintesc cum, ca-ntr-un final fac acelasi lucru, inchid un contact simplu de masa. Ce m-a interesat insa e ca firul de pe bug e nituit, timp in care hawkul are un papuc. Am taiat firul si am legat un papuc de el, logic. Asta face volanul nevandabil, insa e plin olx-ul de ele. Va sta bine pe peretele garajului, cand voi avea unul.
In poza fixarea de bug.



Si o alta diferenta, conturul interior al carcasei. Bug e rotund tot, hawk are o forma complexa jos, nuj de ce. Nu m-a-ncurcat cu nimic.
Totusi, o observatie. In chenarul galben din poza, carcasa are conditiile perfecte pentru inca o fixare cu holsurub. E gaura in sasiul volanului, are si carcasa corespondent. Si am vazut acum, scriind postarea, ca americanul (linkul nasioc) are acel holsurub! Insa n-are de ce sa-mi para rau, e doar o carcasa de plastic. Jos are clipsuri, nu pleaca. Da' oricum, ciudat.



Mufa intermediara galbena a airbagului e fixata pe un cadru din plastic la bug. Normal c-am vrut sa pastrez configuratia, dar acest cadru nu avea loc in inghesuitul de airbag de hawk. Am fost nevoit s-o ciopartesc cu un dremel in mai multe zone.



Odata ingramadita pe pozitie am constatat ca se apasa greu claxonul. Asa c-am taiat-o si mai mult. Nu mai am poza, n-are rost, se taie "dupa gust".

Am bransat mufele, au urmat cateva incercari de asezare, renuntarea la colierul ala, suruburile laterale si aia fu tot.
Inca o poza din profil.



Se vede aici cheia de 10. PRIMUL lucru care se face e sa se debranseze bateria, sa se calce frana, sa se "porneasca" motorul, tot ce trebuie ca sa moara tot curentul electric din instalatie. Chiar si la final, la rebransare, am inchis usile, am zis ca daca pocneste nemernicul, sa nu ma emotionez. Fu ok, am pornit-o, martorul de airbag se stinge, totul pare in regula. Nici nu vad de ce n-ar fi, n-am taiat fire, n-am modificat deloc sistemul.
Piulita volanului - 17mm, am folosit Loctite si am strans-o la 35Nm, dupa ce am cautat fugitiv pe net informatii. Unii spun ca tre' 44Nm, insa comparand efortul de desfacere cu forta de strangere pentru 35, mie mi-a dat bine si suficient.

Si in ce consta schimbarea la urma urmei, de ce tot deranjul... Am vrut volan mai mic. Originalul e cat un bou. Pe de alta parte, n-am vrut sa renut la airbag, ca o viata am si Impreze s-or mai gasi, vieti nu. Iar volanul de hawk mi s-a parut singura optiune. Are 370mm fata de 385 cel vechi. Ca chestie, Swiftul Sport are tot 370, si ala e la fix.
Si mi-a mai suras ideea de a avea 3 spite. 4 spite pe masina agitata e din mileniul trecut, parerea mea subiectiva.
Impresii la rece... Senzatia perceputa este ca e mult mai mic, desi 15mm pare nimic. Logo-ul momo, desi mai cocalaresc as zice, era mai frumos, mai elaborat. Asta e mic si jumulit, desi volanul are doar 41k mile. Per ansamblu insa, la fel de subiectiv, asta nou se potriveste mai bine cu specificul masinii.

Impresii la cald dupa ce-oi merge cu ea, preferabil un drum mai lung. Asta dac-o fi ceva de zis, insa ma astept la ameliorarea senzatiei de sofer de basculanta  ^-^

Si cu asta am terminat cu modificarile pe directie.
Recapitulare: caseta rapida, cuplaj rigid pe coloana, putin poliuretan pe fixare caseta, acum si volan mai mic. Nu cred c-am omis nimic... Insa sa nu se mire nimeni daca ma sucesc mai incolo. Un unghi de fuga putin mai pronuntat nu m-ar deranja, si e posibil sa fac un discret si artizanal surogat de ALK, dupa idei proprii. Sau nu, habar n-am, nu arde.

Ar urma indreptarea jantelor care s-au indoit la soare. Si tot nu stiu unde  ???

Later, dupa ce am mers putin cu ea si-mi sta volanul usor pe stanga
Edit, notita personala: am deschis convergenta dreapta, juma' de tura (3 laturi). Acum sunt ambele deschise 2mm.
Urmeaza inchidere dreapta 2 laturi, deschidere stanga 1. Aveam fata de reglaj pe stand +3 deschidere, ajung la 3-2+1=2.

Much Later Edit: se pare ca la aceasta manevra am avut un noroc monstru, de care urma sa aflu abia 2 ani mai tarziu.
Si anume faptul ca a mea capsula pirotehnica originala de pe masina a fost una din cele 2 versiuni plug and play.
Variantele, urmare a investigatiilor facute-n ultimele zile sunt...
1) capsula 2000-2002 (nu stiu ce luna) - nu merge. E imensa, are alt cablaj scurt. Nicio sansa. Trebuie spira volan a volanului nou. Asta e cea mai raspandita.
2) capsula 2002 (nu stiu ce luna) - 2002 (nu stiu ce luna) sau 2003. E ce am eu, e ce am facut mai sus. E rara rau, pare a fi o configuratie de tranzitie de la vechea capsula la cea noua, pastrandu-se prima versiune de spira volan.
3) capsula 2002 (nu stiu ce luna) - 2003. E airbagul in 4 spite cu emblema mica, maronie. Asta e scenariul cel mai fericit, capsula e deja identica cu cea de pe volanul de hawk iar cablajul de pe spira volan a fost deja actualizat. Doar se schimba volanele, pur si simplu.

Deci am avut noroc. In cele mai multe cazuri, montajul ar fi ceva mai problematic.
« Last Edit: May 29, 2019, 08:49:14 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1813 on: July 21, 2017, 22:14:37 PM »
Cata rabdare ai avut cu "carma" aia!  :o
Good job!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1814 on: July 21, 2017, 22:19:52 PM »
Cata rabdare ai avut cu "carma" aia!  :o
Good job!

Ia in considerare ca Muttley a declarat ca se poate si razgandi (ceea ce este evident) asa ca serialul va continua  :)

Spor la strans suruburi si imperecheat de circuite, prietene Muttley!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1815 on: July 21, 2017, 23:48:52 PM »
Bravo! Deci se poate muta functional si airbag-ul. Eu nu am vrut sa desfac nimic de pe volan atunci, dar bine ca ai avut tu rabdare.

Senzatia de volan mai mic e data si de modul in care stau mainile pe volan cu 3 spite in loc de 4.

Muttley

  • 5126
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1816 on: July 22, 2017, 19:39:05 PM »
Am centrat volanul din bielete, acum sta exemplar de drept, am incercat sa restrang lockouturile de pe spate dar erau tapene, in ideea ca de acolo am niste trosneli pe spate la viraje inchise, deci n-am rezolvat baiul, iar la final m-am ocupat de o restanta. Tesirea evacuarii, ca sa nu mai ploua in ea si sa nu mai arate ca aruncata acolo.



Mai sus e ce am gasit pe aici cu "inainte".
Astea-s de azi.







Chestia faina e ca toropit de caldura nu stiu cum am gandit eu manevra, ca prima oara (da, am facut treaba cap-coada de 2 ori  :laugh: ) am taiat-o si tesit spre stanga. Nu m-am impacat cu oribilitatea aia asa c-am repetat, iar un echer de tamplarie a ajutat mult.

Senzatia volanului, ca am facut cateva drumuri si aseara si astazi... Contradictorie. In sensul ca uneori, absent fiind, simt ca e ceva schimbat si-mi amintesc de volan. Iar dimineata, cand ma-ntorceam din targ, drum relativ lung, abia acasa am vazut ca nu mai scrie muomuo in fata mea.
E mai urat si mai prost lucrat decat cel vechi da-s multumit de el, se simte mai bine, mai "normal", si asta conteaza  ^-^

WRX SW 2002

Forester

  • 3118
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1817 on: July 22, 2017, 22:44:21 PM »
E neobosit OCD-ul ala, huh?  :laugh: :laugh: ;D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5126
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1818 on: July 22, 2017, 22:52:23 PM »
Pai zi si tu, tie, liniile astea doua, ti se par paralele?!?   :o

WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1819 on: July 22, 2017, 23:53:43 PM »
ma bucur ca a mers ''the easy way '':D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae