Postul e lung, ingramadesc in el munca din mai multe zile.
Pentru ca n-am nicio afinitate pentru tinichigerie si vopsitorie, adica nu ma pricep, sfaturi am primit de la baietii de pe forumul Dacia.
Inceputul a constat in curatarea mecanica a ruginii de pe aripa SH. Am folosit perie rotativa mare pe bormasina si perie mica pe dremel, pentru zonele inguste. Apoi smirghel, functie de zone.
Metalul gol l-am tratat cu... nici nu stiu cum sa-i zic. Curatitor de rugina cred. Ii zice Nigrin rust converter. Apoi am dat cu altu', Nigrin rust stop. Habar n-am care-i ordinea corecta, e foarte posibil sa fi trebuit inversati pasii, prea tarziu sa-mi mai pese. Dupa al 2-lea strat, metalul s-a innegrit puternic.
Necesitatea acestor tratamente anti-rugina e data de faptul ca indiferent de rigurozitatea curatarii mecanice, in porii materialului vor ramane mici puncte de rugina, iar alea vor creste in timp, ceea ce ar fi nasol. Explicatia am primit-o de la un baiat destept de pe forumul celalalt si mi se pare valabila. Ca eu unu' nu-i vedeam rostul.
Primul strat a stat la uscat o zi, al 2-lea juma' de zi. Al 3-lea strat a constat in grund epoxidic bicomponent, cica-i zice 2K. Facut la un laborator, m-au intrebat aia ce pigment doresc, le-am spus ca alb. Ideea mea ar fi ca rugina pe alb se vede mai bine.
Asa arata aripa in dimineata asta, la jumatate de zi de la aplicarea grundului.
Troaca are cod de culoare G01. Am avut un spray cu nuanta asta, mi-l cumparasem pentru bara. L-am consumat pe aripa. Pe tot...
Reusita mare a fost sa pot scoate aripa fara a da jos bara. Carenajul de roata deja suspectam c-ar putea ramane cat de cat la locul lui. Au trebuit inlaturate doar farul, impreuna cu ornamentele aferente si ornamentul de prag, pentru acces la surubul de jos al aripii. De data asta la prag n-a mai crapat nimic (in toamna tarzie 2015 a pleznit tot). Temperatura de afara chiar conteaza.
Aripa a iesit super usor, e prinsa-n cateva suruburi de 6, ceva clipsuri, ma rog. Nimic deosebit.
Bara am slefuit-o tot astazi, devreme, asteptand soarele. Consumandu-i vopseaua dedicata cu altceva, va mai ramane asa o vreme.
O veste buna pentru mine, desi la prima vedere nu pare a fi, e ca aripa originala, jos la prag, avea o
urma discreta de rugina. Vestea e buna in ideea ca n-am muncit atat la aripa de schimb de pomana. Gen nu se-ntampla doar in UK, ci si in 2 ierni in Brasov.
Am mai gasit rugina discreta si pe masina totusi. La clasicele
puncte de sudura de fabrica, la niste
cordoane de sudura si, cum era de asteptat,
jos la prag.
Le-am luat la zeama d-aia anti-rugina si am lasat sa se usuce cat m-am ocupat de alte maruntisuri.
Pentru a 2-a oara de cand am masina, suport de bara fata dreapta nou (piesa neagra si lunga). Am folosit popnituri de 4, a fost nevoie sa largesc gaurile din suport extrem de putin.
Si am constatat ca temerile mele au fost degeaba, rezonatorul de aer n-a crapat la incident. M-asteptam sa aiba probleme din simplul motiv ca aripa se cam mulase pe el. L-am verificat, e intreg.
Si totusi, o mica problema, cu sau fara legatura, nu stiu.
Rezonatorul se fixeaza pe contraaripa printr-un tampon flexibil, in genul alora de esapament de la unele masini.
Tamponul are o fisura si e usor incovoit. Insa gratie unor antirotatii are pozitie de montaj unica.
Am taiat antirotatiile si l-am montat rotit 180 grade, ca sa scot de sub tensiune fisura si sa apara alta
Ce-i mai nasol e ca nu se poate schimba usor piesa asta, gen s-o comand acum si s-o inlocuiesc mai incolo, e cam foarte ascunsa. Aia e, ramane.
Rezultatul interventiei - in sfarsit, pentru prima oara de cand am masina, palnia de admisie din dreptul capotei se fixeaza corect si etans pe rezonator. Win!
In pragul drept am bagat ceara cu ce apare-n poza, adica o chestie super-smechera, ascunsa in capacul acestui nou spray pe care l-am descoperit. Reiau la toamna si cu alte zone
Am imbacsit interiorul aripii cu aceeasi ceara de cavitati si am pus-o pe troaca.
La final, side markerul de pe ebay si cam asta fu tot.
Un mic reminder mai jos, de la ce a plecat tot.
Si cateva comentarii...
Am pocnit-o din prostie si neatentie crase. Am permis din iulie 2000, iar eu dude dintr-astea n-am facut niciodata. Anul asta insa... trei! Doua cu troaca (magazia cu maturi din OMV si asta) si una cu Stiftul (m-am urcat pe o roata insirata intr-o vulcanizare si la coborare am spart ornamentul de prag).
Pentru ca OCD si pentru ca aripi second gri de Impreza bug Wagon nu prea sunt la noi pe toate drumurile, am fost nevoit s-o iau din Anglia, dupa ce am gasit-o cu mare greu si acolo. Acum vine partea frustranta. Aripa m-a costat 50 de lire, transportul pana aici 100!!!
Apoi, pentru ca "starea" unui bun oarecare e o chestie relativa si subiectiva, in ciuda declaratiilor vanzatorului, aripa avea putina rugina ici-colo. In momentul ala ma gandeam ca o aripa nou-nouta, vopsita in servis ar fi fost o idee al naibii de buna. Acum totusi, dupa ce am tratat-o pe interior de am zapacit-o, impreuna cu vopseaua aia vintage, coapta de soare si zgariata-n toti boschetii in ultimii 15 ani, as spune ca a fost varianta ideala de a readuce masina in starea dinaintea incidentului. Ca asta voiam de fapt, sa sterg cu buretele tot. Consider c-am reusit, episod incheiat! Sper sa nu existe vreo continuare...
Aripa indoita, daca face trebuinta cuiva, o gaseste la mine, nu costa nimic, desigur.
__________________________
Aripa dreapta spate acum...
Am curatat rugina care aparuse pe marginea aripii in zona rotii ca sa descopar chit si suduri neoriginale. Deci ceva s-a-ntamplat acolo, posibil portiune de aripa inlocuita. Zic portiune pentru ca o treime din arcul aripii e cu suduri de atelier, doua treimi cu sudurile de fabrica. Totusi, reparatia a fost facuta, zic eu, bine. La interior nu se cunoaste mai nimic. A iesit rugina pentru ca nah... ce nu-i de fabrica e naspa. Sau poate e de fapt o catastrofa, masina a fost dauna totala si eu nu-mi dau seama
Adineauri am incheiat cu grundul.
La exterior vopsesc, la interior nu. Mai ramane ca acel membru al forumului cu doua viteze sa faca ce ma amageste ca face de vreo juma' de an
Wrangler, tocmai am peticit-o, e pacat s-o sablez cu pietre!!!
In concluzie, ce am facut aici e o carpeala, facuta cu umiditate mare in atmosfera si cu ce am avut la dispozitie. Daca materialele-s bune si reusesc sa adaptez carenaje de roata, poate mai duce 5 ani pe drumuri cu saramura pana sa iasa iar rugina. Altfel nici pana la primavara.
Partea buna - daca-mi pun vreodata aripi spate de sedan n-are de ce sa-mi para rau, tai o aripa reparata, nu una de fabrica. Iar asta chiar ma motiveaza sa fac miscarea. Daca nu mi-o permit, macar aripi de Delta HF sa am