Impreza 2.0S 2008
Subaru club Romania

Impreza 2.0S 2008

Impreza 2.0S 2008
« on: October 20, 2015, 14:34:58 PM »
Salut,

De curand am intrat in randul vostru dupa ce am achizitionat un frumos Subaru Impreza 2.0 Sport de la moguai. Am hotarat sa-i continui povestea (ramasa aici http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1713.0).

Am luat-o pe 14 oct. si de-atunci am facut cateva drumuri prin bucuresti si un drum in weekend pana acasa in vrancea. Nu are absolut nici o problema, totul merge perfect la ea.

Momentan, nu i-am facut nici o modificare de look. E doar murdara :)) Primele lucruri pe care vreau sa i le fac e sa ii cumpar un set de jante (momentan are un singur set de jante si doua de cauciucuri), sa mut oglinda retrovizoare interioara mai sus si sa-i cumpar o oglinda wide (nu stiu altii cum sunt, dar mie imi place sa vad chestii prin parbriz si imi pare ca oglinda aia pozitionata la nivelul ochilor cam obtureaza din vedere). Desigur, trebuie sa fac cateva teste. Poate daca o mut prea sus nu se mai vede bine prin ea sau o sa-mi fie greu sa vad prin ea. M-am gandit si la oglinzi late pentru ca as vrea sa pot vedea ce e in spatele si lateralele mele dintr-o singura privire ca sa nu pivotez continuu intre oglinda spate, aia laterala, aruncat si un ochi pe geamul din dreapta poate e cineva in blindspot.
Mi-au atras atentia modelele astea:
http://www.amazon.com/Vision-Panoramic-Rear-View-Mirror/dp/B000GKAZMW/ref=pd_sim_263_3?ie=UTF8&refRID=1BPV38PV9M0AH4BNDBFZ&dpID=31DZ8RQIhPL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_
http://www.amazon.com/gp/product/B0015FYQ90?keywords=hammacher%20schlemmerco%20mirror&qid=1444985114&ref_=sr_1_sc_1&sr=8-1-spell

Se monteaza peste aia originala. Mai foloseste cineva ceva asemanator? Ce parere are?

Consumul, un subiect tabu la Subaru, m-a placut surprins. La dus, Bucuresti - Vrancea, consum de 8%, 4 persoane, cateva bagaje usurele, mers intins 110 cu cruise control pe E85, depasiri unde a fost cazul. La intors, Vrancea - Bucuresti, 7.4% pana la intrare in Bucuresti, mers 90 cu cruise control, ceatza, noapte, depasiri sporadic, respectat toate limitele de viteza, 4 persoane, masina full de bagaje. Apoi a crescut consumul la 8% de la intrarea din Bucuresti pana in militari (unde locuiesc) via Piata Victoriei, Pasaj Basarab, Regie.
Strict in Bucuresti inca nu am testat, dar, oricat ar fi, nu m-ar surprinde. Per total, sunt foarte multumit si incantat.

Un singur incident am avut si de care imi cam e rusine. La o intoarcere din 3 miscari, am "uitat" ca se apropie gard din spate si am pocnit-o cu viteza foarte mica, dar suficienta cat sa faca o crapatura in bara din spate pe o suprafata de vreo 2-3 cm patrati.

Aaa, am observat o chestie cam deranjanta: la cutia de viteze treapta intai intra cam greu, dar intra; in schimb, marsarierul are momente cand nu vrea sa intre absolut deloc. Am incercat s-o turez un pic si sa incerc iar s-o bag in marsarier, dar nu mereu a functionat. Dupa mai multe incercari, intr-un final intra. Aveti vreun sfat legat de situatia asta?

Cam atat. Mai revin pe parcurs cu diverse noutati.

Drum bun si asfalt curat si neted!

Fab

  • 794
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #1 on: October 20, 2015, 14:46:11 PM »
Numai moguai scotea minim 10 extraurban. :))))
Sa o stapanesti sanatos!

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #2 on: October 20, 2015, 14:46:22 PM »
Ptr marsarier fa dubla debraiere, nu e numai la Subaru "problema" asta

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #3 on: October 20, 2015, 14:58:38 PM »
Ptr marsarier fa dubla debraiere, nu e numai la Subaru "problema" asta

Intrebare de noob: ce inseamna dubla debraiere? ambreiaj -> neutru -> ambreiaj -> marsarier ?

Numai moguai scotea minim 10 extraurban. :))))
Sa o stapanesti sanatos!

Am uitat sa precizez ca consumul mentionat e ala pe care mi-l zicea computerul de bord. N-am avut timp de masuratori plin-plin.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #4 on: October 20, 2015, 15:29:15 PM »
Salut,

Aaa, am observat o chestie cam deranjanta: la cutia de viteze treapta intai intra cam greu, dar intra; in schimb, marsarierul are momente cand nu vrea sa intre absolut deloc. Am incercat s-o turez un pic si sa incerc iar s-o bag in marsarier, dar nu mereu a functionat. Dupa mai multe incercari, intr-un final intra. Aveti vreun sfat legat de situatia asta?

Nu mai tin minte daca am citit pe forum sau in cartea tehnica, insa in cazul in care nu intra in marsarier, trebuie sa treci in punctul mort, sa astepti cateva secunde si sa incerci din nou. Si parca Mihai spunea mai demult ca sa bagi intai in viteza 1 si dupa in marsarier.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

moguai

  • 2814
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #5 on: October 20, 2015, 15:43:44 PM »
Numai moguai scotea minim 10 extraurban. :))))

am talpa grea, nu prea pot merge cu 90-100 constant :)))

legat de marsarier, si mie imi facea uneori asa, nu stiu de ce. daca incercam a doua oara, mergea. ori bagat 1a, punctul mort, apoi R, ori, pur si simplu incercat din nou, cu ambreiajul calcat bine.
nu mi am batut capul prea mult sincer sa fiu.
CB ul iti arata de obicei mai putin. eu il resetam dupa fiecare 100km parcursi. altfel, daca l lasi mai mult, iti da valori diferite/mai mici vs realitate.
ia legatura cu userul kinderjoy, el si a montat o oglinda din ce tin minte mai desteapta pe STI ul lui.
« Last Edit: October 20, 2015, 15:50:16 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #6 on: October 20, 2015, 15:55:54 PM »
Numai moguai scotea minim 10 extraurban. :))))
am talpa grea, nu prea pot merge cu 90-100 constant :)))

Am folosit cruise control la drum lung, chiar si in localitati. Mi se pare foarte relaxant. Apesi un buton si poti sa dansezi apoi. Plus ca nu am multa experienta de condus si nu merg cu viteza foarte mare decat pe distante scurte ici colo (am ajuns foarte aproape de 170 chiar :)))

moguai

  • 2814
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #7 on: October 20, 2015, 16:06:55 PM »
si eu il foloseam pe autostrada sau cand era drumul mai liber...dar chiar si asa, daca bagi 2-3 depasiri blana, urca consumul.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #8 on: October 20, 2015, 17:31:07 PM »

Intrebare de noob: ce inseamna dubla debraiere? ambreiaj -> neutru -> ambreiaj -> marsarier ?


Apesi ambreiajul, scoti din viteza, eliberezi ambreiajul, faci pauza un moment, apesi ambreiajul, bagi marsarier. Nu e nevoie de fiecare data de asta, dar daca vezi ca n'a intrat marsarier, nu are rost sa te mai chinui ca poate intra, eliberezi ambreiajul, il calci din nou si in 95% din cazuri va intra imediat in marsarier. Eu o patesc asa si la Ford.

Muttley

  • 5132
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #9 on: October 20, 2015, 17:57:27 PM »
Aaa, am observat o chestie cam deranjanta: la cutia de viteze treapta intai intra cam greu, dar intra; in schimb, marsarierul are momente cand nu vrea sa intre absolut deloc. Am incercat s-o turez un pic si sa incerc iar s-o bag in marsarier, dar nu mereu a functionat. Dupa mai multe incercari, intr-un final intra. Aveti vreun sfat legat de situatia asta?

Treapta 1, de regula e pentru plecare de pe loc. In mers, cu cat e viteza mai mare, cu atat intra mai greu. Daca insisti la viteza mare, vei auzi un fluierat ce provine de la sincronizatorul treptei 1.
Mersul inapoi e nesincronizat, ca urmare se angajeaza DOAR cu masina pe loc, viteza zero. Procedura de dumblu ambreiaj ti-a fost explicata, si se intampla sa nu intre cand inelele de sincronizare se-ntalnesc intr-o pozitie mai incomoda. Prin dublu ambreiaj se defazeaza putin, iar probabilitatea de a se intalni in aceeasi pozitie dubioasa tinde spre zero.

Se poate angaja treapta 1 si la viteze mai mari, insa procedura e ceva mai complicata:
- se calca ambreiajul;
- se scoate pe liber;
- se ridica ambreiajul;
- se pisca acceleratia pana la turatia ce corespunde treptei 1 la viteza respectiva si inca putin (acest inca putin depinde de cat de rapida e manevra). In limbaj la moda i se zice "rev match" si reprezinta partea delicata a manevrei;
- se calca ambreiajul;
- se angajeaza treapta 1. Daca la rev match nu ai nimerit turatia aia buna, se lasa cu caraiala de sincron si span in ulei.
Ca urmare, de preferat treapta 2, ca nu esti la VTM si vrei s-o tii in banda de putere ;)

PS: poate cel mai important - poti oricand verifica jocul liber al pedalei de ambreiaj, poate e prea mare si nu-ti debraiaza complet.
« Last Edit: October 20, 2015, 18:12:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002

puiu

  • 785
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #10 on: October 20, 2015, 20:34:39 PM »
Cu marsarierul nu iti fa probleme. Asa fac toate. Iar tr1 e mofturoasa si la mine dupa schimbul de ulei.

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #11 on: October 20, 2015, 20:56:12 PM »
Nu-mi faceam probleme. Imi imaginez ca asa e "by design". Vroiam doar sa stiu cum fac sa functioneze cand am nevoie. Si am aflat. O sa incerc data viitoare cand am probleme dubla debraiere sau treapta intai apoi marsarier. Mersi de info!

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #12 on: October 20, 2015, 21:16:59 PM »
Daca masina ar fi avut vre o duda evidenta, o reparam eu oricum, n as fi stat asa cu ea.

Sent from my D6633 using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #13 on: October 20, 2015, 21:35:07 PM »
Parca ai schimbat uleiul si ai pus MotylGear?

Eu as schimba cu Castrol sau incearca chiar Motul Gear300.
Am avut MotylGear si de curand am pus Castrol Syntrax. Intra si iese mai usor in vitezele de mers inainte si chiar a inceput sa intre uneori foarte frumos si in mararier, dar numai uneori.

celalalt

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #14 on: October 20, 2015, 23:15:28 PM »
S o stapanesti sanatos.Si fa ti CASCO...

puiu

  • 785
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #15 on: October 21, 2015, 00:18:44 AM »
Parca ai schimbat uleiul si ai pus MotylGear?

Eu as schimba cu Castrol sau incearca chiar Motul Gear300.
Am avut MotylGear si de curand am pus Castrol Syntrax. Intra si iese mai usor in vitezele de mers inainte si chiar a inceput sa intre uneori foarte frumos si in mararier, dar numai uneori.

Da. Eu sunt ala. Am tot citit pe forum la americani si la irlandezi ca e minune castrolul asta. Ma gandesc doar ca motylgear e GL4/GL5 si de acolo o fi ca ii trebuie musai GL5. Astept ziua de salar si mai bag un schimb. Oricum face doar la rece. Dupa un pic de mers e ok

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #16 on: October 21, 2015, 09:31:53 AM »
Stiu perfect ce spui. Azi dimineata chiar m-am minunat cum am plecat cu masina si megea ca in unt schimbatorul desi era rece afara.

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #17 on: October 21, 2015, 10:55:28 AM »
Consum doar Bucuresti militari, unirii, universitate, gara de nord orele 9-10 18%, uhuuu :)))

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #18 on: October 21, 2015, 12:12:07 PM »
S o stapanesti sanatos.Si fa ti CASCO...

+1!

Sa ai grija de ea, ca moguai a avut. Unul dintre marile plusuri la Impreza, dupa parerea mea, este faptul ca are oglinzile alea laterale cat CASA. Sunt mai mari decat la Tribeca. Adica e greu sa nu vezi tot in ele daca folosesti si oglinda interioara normala. Dar daca tu vrei una mai mare in interior care sa completeze, nu e rau.

puiu

  • 785
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #19 on: October 21, 2015, 14:01:28 PM »
Consum doar Bucuresti militari, unirii, universitate, gara de nord orele 9-10 18%, uhuuu :)))

Iti cam place sa te dai la ea bag seama. :) :) :)
M-am linistit repede cand am vazut ca pompa de benzina poate sa asigure un debit marit. :))