Impreza 2.0S 2008
Subaru club Romania

Impreza 2.0S 2008

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #40 on: October 22, 2015, 12:49:08 PM »
Am abonament la ratb. Poa sa consume cat o vrea.

celalalt

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #41 on: October 22, 2015, 14:07:45 PM »
Care e treapta maxima de viteza in care mergi?

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #42 on: October 22, 2015, 14:25:10 PM »
In oras? I-am dat si a patra cand a ajuns aproape de 60. Depinde de situatie. Daca accelerez brusc pentru ca se pleaca de la semafor sau fac un viraj de pe o straduta, nu stau sa calculez treapta corecta; accelerez si schimb dupa ureche cand aud ca motorul trage tare; dupa ce raman constant cu o viteza, ma uit sa vad ce viteza am si in ce treapta sunt si schimb in treapta "de consum". O las si pe liber unde e cazul (coada in fata, rosu, drum liber si tre sa fac un viraj).

Dar toate astea dupa cateva drumuri prin bucuresti. Inca o invat.

celalalt

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #43 on: October 22, 2015, 16:19:46 PM »
Mersul la liber nu este de consum.In frana de motor insa da.Si conteaza.

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #44 on: October 22, 2015, 16:55:37 PM »
In frana de motor daca vrei sa si decelerezi mult. Acum depinde si de viteza. Daca esti cu viteza mai maricica intr-o treapta mai mare, o sa decelerezi incet. Am sa incerc si cu frana de motor in loc de lasat pe liber. Mersi de pont.

Apropo de frana de motor, citisem pe undeva ca nu ar fi asa indicata s-o folosesti in defavoarea franei de picior pentru ca nush cum arborele cotit si toate chestiile alea pe la motor si transmisie sunt optimizate ca sa reziste fortei motorului care trage intr-un sens si ar duce la uzuri si defecte daca sunt supuse fortei din sens opus a franarii motorului. Nu mai stiu exact textul, dar ideea era ceva de genul a ce-am povestit. Si concluzia era ca mai bine schimbi niste placute de frana si discuri, decat maruntaie de motor sau transmisie.
Voi ce parere aveti?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #45 on: October 22, 2015, 17:36:14 PM »
Mit. Am tot auzit si eu asta, dar nu am vazut pe nimeni sa dea de probleme folosind frana de motor.
Eu o folosesc si o recomand. De fapt m-am obisnuit foarte tare cu ea ca numai asa merg.

celalalt

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #46 on: October 22, 2015, 18:25:01 PM »
Am 202k de km si fac niste frane de motor de zici ca sar supapele cand prind serpentine.Ah , poti sa scoti supapele prin cauciucuri daca de la 190km/h bagi a doua si debraiezi.Atunci da.Dar in regim normal nu cauzeaza...

puiu

  • 785
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #47 on: October 23, 2015, 07:01:40 AM »
Singura restrictie de genul asta pe care o stiu e sa nu invarti manual motorul in sens invers.

Muttley

  • 5136
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #48 on: October 23, 2015, 08:23:13 AM »
Daca invarti motorul in sens invers, ramura condusa a lantului/curelei de distributie devine conducatoare, rola/patina intinzatoare se tensioneaza la maxim, posibil ca si lantul/cureaua sa frece p-undeva prin capac, samd. Noua ramura condusa nu are tensiune, si sansele de a sari distributia de la punct sunt insemnate. Ar mai fi si unele tensiuni dubioase pe came, insa depinde de profilul lor. Deci nu prea ai ce cauta sa invarti motorul invers :D

La frana de motor nu se strica nici naiba daca o executi cu grija. Daca o faci ca taunu', se vor strica:
- ambreiaj, placa presiune;
- tampoanele motor;
- planetare;
- rulmenti cutie, sincroane cutie, angrenaje cutie. Deci cutia;
- daca esti chiar de neam prost, se va distruge motorul prin ruperea/sarirea de la punct a curelei de distributie, indoirea supapelor, spargerea pistoanelor, indoirea bielelor, rupere arbore cotit in extremis, samd.

La frana de motor ai mai multe situatii:

Frana de motor cu eliberarea acceleratiei fara sa schimbi treapta. Se vor evita:
- alternanta gaz/lift off, adica nu accelerezi cu pedala-n podea, apoi eliberezi brusc pedala, mai ales la turatii mari. Se accepta, desigur, dar in situatii speciale, gen serpentine pe 3 roti, cand tii masina pe drum si departe de sant astfel, dar nu la naveta;
- frana de motor in trepte inferioare ale cutiei de viteze, in special in treapta 1!!! Adica esti in 1, accelerezi, nu iei piciorul brusc din gaz, ca se pune-n nas urat. Calci ambreiajul simultan cu eliberarea acceleratiei, si incetinesti cu frana de serviciu, ca si-asa-i viteza mica. Motivul - demultiplicarea cutiei de viteze in treapta 1 e foarte mare, mult mai mare decat intr-a 2-a de exemplu, iar efectul de frana de motor e mult amplificat, si se transmite-n multe organe ale masinii (vezi pasajul de inceput).

Frana de motor cu retrogradare. Aici e putin mai delicat.
- daca nu faci rev match sau dublu ambreiaj sau varf-calcai, sau combinatie dintre acestea, cand retrogradezi, ambreiajul se elibereaza din timp si extrem de atent, astfel incat cuplarea motorului in noua treapta sa nu se lase cu smucituri. Odata realizata cuplarea (pe la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj), il poti elibera rapid, vei simti cu timpul care-i momentul optim. O chestie usor de executat, care aduce doar avantaje, e sa sincronizezi turatia motorului cu noua treapta inferioara. Asta se face accelerand usor inainte de ridicarea ambreiajului. Astfel, ridicarea ambreiajului se poate face rapid, iar solicitarile din ambreiaj in special dispar complet.
- cand de exemplu te apropii de un giratoriu pe DN1, nu te grabesti si n-ai pe nimeni in spate pe care sa-l incurci, si incepi sa incetinesti din timp, schimband din 6 in 5, in 4, in 3, te poti rezuma doar la frana de motor. Avantaj: placute si discuri lasate-n hibernare, consum instantaneu aproape de zero (si pe DN1 la giratoriu discutam de aprox 500m, ceea ce nu-i putin), condus mai antrenant si neplictisitor. Altfel, daca e nevoie de o franare mai puternica, frana de motor se combina cu cea de serviciu! Adica franezi cu dreptul apasand pedala de frana, iar cu stangul pe ambreiaj si mana pe schimbator, amesteci SIMULTAN cu frana in treptele de viteza. O variatiune o reprezinta varf-calcaiul (heel and toe), unde daca te grabesti extrem de tare, poti face trecerea pri trepte mult mai rapid facand rev-match cu calcaiul piciorului drept pe acceleratie, in timp ce varful piciorului e nemiscat pe frana. Doar ca informatie, ca manevra-i grea si e pentru mai incolo sau niciodata.

Avantaje frana de motor:
- cel mai important in opinia mea - condusul e mult mai fun;
- la o masina fara ABS, fara ESP, sau fara ambele, e mult mai sigur si sanatos pe suprafete nasoale (nisip, apa, mazga, zapada, gheata). La AWD cu atat mai mult;
- se uzeaza mai putin franele, timp in care, am zis mai sus, daca se executa corect, transmisia, motorul si suportii motor n-au nici pe dracu;
- la o coborare lunga, sau la mers foarte tare, franele vor avea fading mai tarziu, lichidul de frana va fierbe mai tarziu.

Si inca o observatie - sa nu lasi niciodata masina pe liber la viteza mare. Mai intai risti sa mori, apoi rulmentii din cutia de viteze vor avea viata extrem de scurta.

(scuze pentru postul lung, e vineri dimineata  ;D )
« Last Edit: October 23, 2015, 08:51:18 AM by Muttley »
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #49 on: October 23, 2015, 08:37:35 AM »

- cand de exemplu te apropii de un giratoriu pe DN1, nu te grabesti si n-ai pe nimeni in spate pe care sa-l incurci, si incepi sa incetinesti din timp, schimband din 6 in 5, in 4, in 3, te poti rezuma doar la frana de motor.



Poti schimba si 6 - 4 - 2

Muttley

  • 5136
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #50 on: October 23, 2015, 08:46:44 AM »
Nu. Bruschezi fara rost.
WRX SW 2002

celalalt

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #51 on: October 27, 2015, 09:05:42 AM »
Pe mine m-ati pierdut.Vorbim despre frana de motor??????????????????????? Unde ati facut scoala de soferi oameni buni?Sunteti siguri ca aveti voie pe drumurile publice?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #52 on: October 27, 2015, 09:46:09 AM »
Serban, bea o cafea.. sau mai bea una :)

celalalt

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #53 on: October 27, 2015, 10:05:49 AM »
Ziceam si eu...

Muttley

  • 5136
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #54 on: October 27, 2015, 10:32:18 AM »
Dintr-o mare nefericire, la scoala de soferi te-nvata sa calci ambreiajul cand franezi. Sfasietoarea realitate  ;)

Motivul - instructorii vor sa-si menajeze tarabele de scoala. Dupa ei, potopul.
« Last Edit: October 27, 2015, 10:37:01 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #55 on: October 27, 2015, 11:42:12 AM »
Si eu sunt de parere ca de multe ori ceea ce se invata la scoala (fie ea de soferi sau nu) nu trebuie luat ca sfant si aplicat fix asa in "realitate"

celalalt

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #56 on: October 27, 2015, 14:19:20 PM »
Eu in scoala am invatat...

ipman

  • 137
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #57 on: October 27, 2015, 21:39:50 PM »
Instructorii de la scolile auto sunt multi si diversi. Niciunul nu detine adevarul absolut si nu va asteptati ca dupa scoala sa deveniti soferul ideal.

Frana de motor prin eliberarea acceleratiei si fara schimbarea treptei de viteza este imposibil sa strice ceva.

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #58 on: October 27, 2015, 22:30:05 PM »
doar echilibrul masinii  :)

celalalt

Răspuns: Impreza 2.0S 2008
« Reply #59 on: October 27, 2015, 23:13:38 PM »
Of Doamne...