Un amic care citește forumul, dar nu are user, m-a rugat sã îi explic cum mi s-a întâmplat cu garnitura de chiulasã și m-am gândit sã deschid un topic separat unde sã povestesc întreaga pãțanie, poate folosește și altora.
Mașina: Forester SG 2.5XT, an 2006, 153.000km, condus destul de sportiv.

Luna mai 2015: observ cã, dintr-o datã, temperatura s-a dus la maxim pe un drum de cinci minute. Era prima oarã când observam asta, e posibil sã mai fi fãcut așa și anterior.

Am verificat antigelul, am pus pânã la semn, am fãcut câteva drumuri, problema pãrea cã s-a rezolvat.

Tot în mai am înlocuit antigelul existent cu unul nou și au fãcute fost verificãri pentru scurgeri. Revizia fusese fãcutã în martie.
Simptomele ulterioare au fost: antigelul a devenit din roz alb murdar, în urmãtoarele sãptãmâni nivelul antigelului a scãzut de câteva ori și apoi și-a revenit. Am fãcut doar drumuri scurte, 5-10-30 minute, temperatura trecând rar de jumãtate.
Iulie 2015: plec la un drum de 200KM prin țarã, dupã ~100km de mers lejer, fãrã forjãri sau depãșit 100km/h, temperatura se duce iar la maxim, opresc mașina, ridic capota și descopãr cã antigelul sãrise din vas pe tot motorul. Vasul de antigel era plin, celelalte douã vase goale.

Aștept sã se rãceascã motorul 30 de minute și completez în cele douã vase. Continui drumul, mai face de douã ori așa, procedez la fel. Temperatura se ridicã brusc, în câteva minute, nu e o chestie progresivã. Mãnuși de bumbac, cauciucate, foarte bune pentru a desface capacele și protejat de temperaturile mari de acolo. Nu e recomandat sã se toarne apã rece pentru a rãci zona sau a desface acele capace când încã motorul e fierbinte. Eu le-am desfãcut încetișor dupã o jumãtate de orã de stat pe loc, cu capota ridicatã, pentru a elibera presiunea existentã.
Ajung acasã, bag mașina în service. Se verificã pe rând toate posibilele cauze și ajung în final la garnitura de chiulasã. Problemã, pentru cã nu se gãsește garniturã pentru motorul de 2.5 în România. Printr-un noroc, un prieten al proprietarului de service era în Anglia și le aduce el. Reparația dureazã trei sãptãmâni. Mecanicul care s-a ocupat era specializat pe japoneze.


Problema e indicatã de sãgeata verde: unul dintre canale este tocit.

Garniturile au costat 1.000 lei. Factura finalã (am fãcut și distribuția, dacã tot era motorul dat jos) - 5.800 lei
