Salut!
Incep acest topic prin a le multumi tuturor celor care au contribuit la "proiectul" meu.
Multumesc Vali , multumesc Mihai!
Din martie 2014 sunt posesorul unui Subaru Impreza WRX STI 2008. Masina am achizitionat-o la 47.000km. Motorul avea aprox 1500km(bloc nou). Era al 3-lea motor schimbat. Am mers la reprezentanta la Subaru Bucuresti si am verificat ce se putea verifica. Stiam o mica parte din istoria ei. Am batut palma si am plecat acasa.
Dupa ce am mers putin cu masina mi-am dat seama ca nu trage cum trebuie. Facand cateva cercetari am descoperit ca masina nu facea boost cat trebuia si dupa o mica cautare pe forumuri am depistat problema: furtunele de vacuum de la turbina si de la WG erau puse invers(unul din ele are un restrictor). Problema rezolvata.
Dupa aprox 2.000km ambreiajul a inceput sa dea semne de oboseala si ulterior a cedat. Atunci a fost momentul cand au inceput modificarile:)) Am comandat din SUA un kit complet + volanta usurata de la Competition Clutch. Dupa ce am montat ambreiajul , masina a primit o evacuare de 3" turbo-back custom.
Au urmat aprox 10.000km fara probleme. Am montat o admisie cold air , FARA a face si soft. Dupa alti aprox 3000km am simtit ca se comporta ciudat. La relanti masina tremura tare si in sarcina se auzea ciudat, nu foarte diferit dar sesizabil. Prima data am dat vina pe benzina. In aceeasi seara in care "simptomele" s-au agravat a cedat si turbina(a inceput sa caraie, suiere ). Am facut un test de compresie. SURPRIZA! Pe cilindrul 2 compresie aproape 0. M-am apucat de documentat si dupa aceea am dat motorul jos si l-am desfacut bucati. Pistonul nr 2 avea lipsa cateva bucati din zonele pe care stau segmentii. Cuzinetii erau clar afectati la fel ca si camasa pistonului 2. In momentul respectiv am decis noua configuratie a motorului:
- camasi Darton
- pistoane Wiseco 99.5mm
- biele Carillo H-beam
- cuzineti ACL racing
- injectoare Injector Dynamics 1000cc
- turbina GT3071R
- inlet turbo 3"
- pompa benzina Deatchwerks
- Crawford AOS
- EBCS Grimmspeed
- prezoane ARP
- pompa ulei OEM
- kit garnituri OEM
- +alte maruntisuri
Blocul motor a fost trimis la Baia Mare la recomandarile venite din partea lui Vali si Mihai, unde au fost si montate camasile. Chiuloasele au fost refacute in Iasi. Arborele nu a avut nevoie de interventii , fiind in cote si neprezentand zgarieturi. De aici a inceput distractia: 1 zi jumate la curatat piese si alte 2 la montaj.
Au urmat 1.000km de rodaj , iar apoi softul facut de Completechip Iasi (multumesc Dragos)!
De aici a intrat Vali pe fir si m-a ajutat/invatat sa facem o rafinare a softului cu ajutorul Merp Mod-ului: 6 harti diferite interschimbabile din masina, ALS , LC , FFS si multe altele , totul FOLOSIND DOAR CALCULATORUL MASINII pe care multi il considera slab si recomanda diverse marci de standalone-uri.
Intr-o dimineata, dupa 3.300 km de la rebuild , cand am pornit motorul , pedala de ambreiaj a ramas jos. Am sperat ca s-a stricat pompa de ambreiaj. Nu era asta. Am sperat ca s-a rupt furca. Nici asta nu a fost. Dupa ce am dat jos cutia si ambreiajul , am observat ca inelul care tine rulmentul de presiune sa nu iasa din placa era crapat si asta a impiedicat pedala de ambreiaj sa revina singura. Am trimis ambreiajul la refacut la Atix ambreiaje , unde din 2 placi a fost facuta una singura.(treaba facuta foarte profi , cu schimbarea ferodourilor de pe disc si refacerea suprafetelor de pe volanta si placa). Cei de la Competition Clutch au fost de acord sa imi trimita alt ambreiaj, dar eu trebuia sa il trimit pe cel stricat in SUA , sa platesc transport dus-intors , tva si ajungeam la acelasi pret ca si cum as fi cumparat unul nou si aveam de asteptat aprox 1 luna.
Acum am ajuns la versiunea 15 de soft si incercam sa ne apropiem cat mai mult de perfectiune.
Totul din cauza unei admisii folosite fara soft...
"Tot raul spre bine..."