Forester este un awd cu diferențiale fata-spate deschise.nu este posibilitate mecanică de a le bloca(cu excepția la anumite modele de XT care sunt dotate cu LSD, și ăla foarte slab).doar diferențialul central este blocat.....să zicem. Nici ăla nu e blocat ci e tot LSD, dar are ,teoretic, raport 50-50.asta în cazul cutiei manuale.în cazul AT transferul de putere se face puțin diferit.eu știu cum dar sincer nu știu să îți explic intr-un mod în care vei înțelege ce zic.poate mai văd alți colegi postul și pot explica ei mai bine.
Pt a contracara efectul diferențialelor deschise fata-spate unele modele sunt echipate cu TC.puterea se va duce tot timpul către roata cu cea mai mică aderență. TC 'vede' diferența de rotație a roților de pe aceiași punte (care e un raport prestabilit-este permisa o anumită diferența pentru viraje) și când diferența e prea mare acționează frânele pe roată care se învârte în gol în felul asta puterea se va duce la cealaltă roată cu aderență.
Dacă tu vei pune mașina intr-o poziție cu o roată în aer cealaltă roată pe diagonală sigur nu va avea prea multă aderență, nu destulă încât să miște masina.putere vei avea pe ambele punți dar pe roțile fără aderență. Dacă îți funcționează TC corect le va incetini/bloca pe cele fără aderență și vei pleca din loc.
La subaru în general să știi ca nu prea intră TC decât în situații extreme, colegii care au pot confirma.Sistemul awd subaru e bine pus la punct pe lângă faptul ca au și șasiuri foarte bune.
Trebuie să fii, din punctul meu de vedere, un șofer foarte bun sau pilot ca să duci un subaru la limita.colegii care au Sti-uri și experiență mai multă ca mine pot confirma.