Loc de dat cu capul - vol. II
Subaru club Romania

Loc de dat cu capul - vol. II

Theophilus+Julsey

  • 851
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV

Muttley

  • 5206
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2221 on: January 04, 2025, 10:10:07 AM »
https://youtu.be/AQ_Gt0yPlO0?si=9fJPMcdbRq2GEVQp&t=1557

Finalul e interesant, si le zice chiar bine.

Sinteza:
- un motor normal (evident ca NU subaru, cu ale lui lagare de arbore super inguste) moare de deces sus, la segmenti.
- si aici mi se pare interesant rau: uzura e in perioada de incalzire. Nu la pornire, nu la cald.
- punctul principal, eu nu aplicam: sarcina face uzura, nu turatia. Adica, de exemplu - pentru a ajunge la 100 la ora cu motorul rece (eu n-am incotro), e preferabil 4000 de ture cu acceleratia la 5% decat 2000 de ture cu acceleratia la 50%.
- la un motor normal (NU subaru), n-are treaba umplerea filtrului cu ulei la schimb. Bine, nush cum se poate face asta la FA, dar nah...
- uleiul, calitatea lui si frecventa schimbarilor, e overrated. Din nou, as adauga ca la motoare normale, sub nicio forma nu la Subaru.

Evident ca exista nuante si compromisuri. De exemplu, la un forjat cu piston slap prin definitie, n-ai sa pleci dupa primele 30 de secunde ca sa scurtezi perioada de incalzire, vei prefera sarcina zero vreo 3 minute in detrimentul incalzirii rapide. Adica nush, doar cred...
E complexa treaba.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1363
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2222 on: January 04, 2025, 11:34:00 AM »
Diferentele sunt enorme intre diesel si benzina.
Eu cred ca adevarul e undeva la mijloc - in niciun caz nu e ok cum fac unii, pornesc si au plecat in nici 10 secunde. Dar nici nu este nevoie sa il lasi sa se incalzeasca pe loc mai mult de 30 secunde - 1 minut - DACA apoi faci ce trebuie, respectiv rulezi cu turatii mai joase, asa cum recomanda si manualul Subaru - mergi cu ledul albastru aprins, dar cu limita pe turatii, pana temperatura atinge un nivel optim, iar implicit ledul albastru s-a stins.
La diesel treaba cu incalzirea motorului in mers are stricta legatura cu ineficienta acestuia in oras.... Se incalzeste foarte repede daca ai drumuri extraurbane si foarte greu daca rulezi in oras, cu semafoate si stat pe loc...
Si mai depunde de vascozitatea uleiului. La fel cum mai depinde de cum gestioneaza computerul masinii pornirea la rece, turatiile etc.
LE: mai depinde si de transmisie - daca esti pe cutie automata, in oras, motor rece, turatia in Drive ramane joasa, ca la cald, dar e ceva fortat - daca treci pe N vezi cum urca imediat, ca la pornirea la rece, motorul fiind evident inca rece. Si daca o arzi aiurea pe la 2-3 semafoare in 2 km, constati ca si dupa 6 km motorul e tot rece... D-asta ai avea de ales sa freci transmisia in N la semafor, ceea ce nu face bine cutiei, la o automata clasica - in schimb avantaj la CVT-uri unde este chiar indicat sa stai in N la semafoare, pt a evita uzura ambreiajului, din ce am tot citit...
« Last Edit: January 04, 2025, 11:40:06 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5206
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2223 on: January 04, 2025, 12:14:34 PM »
La diesel treaba cu incalzirea motorului in mers are stricta legatura cu ineficienta acestuia in oras.... Se incalzeste ......foarte greu daca rulezi in oras....

S-avem pardon, dar aia e fix eficienta mare. Incalzirea antigelului e pierdere, cedezi caldura ambientului, in loc s-o folosesti la invartit roata.

Dieselul e pe la 40% randament, benzina se chinuie pe la 30%.

Edit: subaru EJ turbo pe la 2%, ca-i arati cheia si deja frige habitaclul.
« Last Edit: January 04, 2025, 12:41:25 PM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1363
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2224 on: January 04, 2025, 12:38:35 PM »
De acord cu randamentul, eu ma refeream strict la faptul ca e damage sa plimbi un diesel rece pe la semafoare in oras. Altfel se incalzeste in mers continuu, lansat.
In oras poti sa mergi juma de ora la pas si motorul sa fie inca partial rece.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14097
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2225 on: January 04, 2025, 23:03:52 PM »
Bun. Confirma ce stiam deja. Pentru mers la birou, pe jos sau bicicleta sunt cele mai bune.

Muttley

  • 5206
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2226 on: January 13, 2025, 20:19:39 PM »
Ii cam dau dreptate la partea cu garantiile si motoarele busite. Ok, nici produsul nu e perfect, dar nici lui Subaru nu i-o fi fost usor.
Oricum, noapte buna  ^-^

WRX SW 2002

Forester

  • 3142
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2227 on: January 14, 2025, 08:51:39 AM »
Asa este, nu i-a fost usor, in schimb nu pricep ce e asa de greu sa dea cu barda si sa spuna "stop joc", cum a facut si Mitsu cu Evo. Ce o mai zguduie atata!
Ba chiar as zice ca e mai periculos (pentru ei, Subaru) sa continue in noua directie. Desigur, ma gandesc ca motorul de 2.4 turbo probabil nu are atata suport after market precum tutankamonicul EJ257, dar sigur vor fi baietii destepti care il vor modifica si pe asta, iar imperecherea cu CVT s-ar putea sa faca multe victime printre CVT-uri, cu tot cu protectiile ei.
Om vedea.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5206
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2228 on: January 14, 2025, 09:13:59 AM »
Am rasfoit comentariile si cica S210 asta e Japonia only, aia au imbatranit grav, si de fapt asta doresc, automata.
Adica-i cumva irelevant modelul, iar toate teoriile astea degeaba.

Oricum, de la cum erau alea editie limitata prin anii '90 sau '00 la asta... Trecere de la Naomi la l@ba.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14097
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2229 on: January 14, 2025, 09:44:15 AM »
Pai cam asta e stiuta de ceva vreme, doar ca la americani au mai lasat frimituri de STi mai mult decat in Europa.

dan_b

  • 1363
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2230 on: January 14, 2025, 16:34:58 PM »
Am rasfoit comentariile si cica S210 asta e Japonia only, aia au imbatranit grav, si de fapt asta doresc, automata.
Producția va fi limitată la 500 de exemplare și va fi disponibilă doar în Japonia.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1363
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2231 on: January 23, 2025, 18:42:07 PM »
Plin de analfabeti pe strazi... Maxim imi place de aia care te iau la pertu in trafic, mai ales cand sunt prosti si chiori, dar macar sa fie tupeisti, indiferent de varsta sau scoala sau altele... Incredibil in ce hal s-a ajuns, numai valori...
Trebuie sa discut iar la administratia strazilor, pe langa marcaje vizibile sa puna si niste stalpi pt prostii care nu isi tin banda nici de-ai dracu....
Si eventual cate o caruta care sa le arate banda, poate asa isi tin mizeria lor de banda...
Imens de adevarata vorba aia - daca nu esti si tupeist si agresiv, nu esti prost destul... Aviz unui analfabet cu dastar.... Inca contemplez la optiunea de a-l invita la o discutie oficiala, in care sa lase permisul pe care l-a luat pe spaga.
Daca si masini agabaritice sunt inghesuite in trafic, ce dracu sa mai zica ceilalti...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3142
  • The other right!
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2232 on: January 24, 2025, 11:03:36 AM »
Fix asa am simtit si eu acu 2 zile, cu un (mai) moș cu un sandero care pur si simplu nu a fost in stare sa-si tina banda pe drum drept, nu mai zic de curbe. I-am dat un tit-tit scurt, de atentionare, si dupa ce trec el ma claxoneaza luung. Am facut ce nu trebuia sa fac, m-am luat cu el "in gura" prin semne, ca a avut grija sa nu se puna in paralel cu mine. Mi-a demonstrat prin gesturi ca stie sa ia m*ie, d-alea cu plimbat limba pe interiorul obrazului etc (probabil in mintea lui era altceva, eu asta am preferat sa inteleg, ajuntandu-l cu un singur deget pe care i l-am oferit drept suport).
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5206
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2233 on: January 24, 2025, 11:45:28 AM »
INCA va mai agitati pe subiecte de genul? Sa va reamintesc ce ("cine" e mult spus) a castigat turul 1 in iarna?

Chill, drajilor. Lucram cu materialul clientului, toti am contribuit la situatia actuala, ori prin actiuni, ori prin lipsa lor. Ar cam trebui sa ne asumam.
WRX SW 2002

Ilie

  • 650
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2234 on: January 28, 2025, 20:05:29 PM »
Intreb aici pentru ca nu am reusit sa gasesc pe nicaieri ceva pertinent:
Ce sarcina maxima pot tracta cu Foresterul SG 2.5XT, 4eat?
Nu m-as baza pe ce scrie in talon...iar pe google gasesc informatii contradictorii in functie de continent..

dan_b

  • 1363
Re: Loc de dat cu capul - vol. II
« Reply #2235 on: January 28, 2025, 20:57:24 PM »
Pai ar trebui sa conteze ce scrie in talon si cartea masinii.
Restul e maculatura.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.