Termostat racing vs. termostat OEM
Subaru club Romania

Termostat racing vs. termostat OEM

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Termostat racing vs. termostat OEM
« on: January 05, 2016, 23:23:20 PM »
Sunt in cautari de termostat pentru cand o sa fac revizia/distributia.

Am invatat pe propria piele de la portofel ca tot ce este racing sau heavy duty sau upgraded nu este neaparat mai bun sau potrivit.

Daca la unele piese inteleg diferentele, aici chiar nu imi dau seama de beneficiile unui termostat care deschide mai devreme. Indiferent de aplicatie.
Poate ma ajutati voi sa inteleg si poate mai sunt si altii interesati. Asa o sa decid daca merita un pret dublu.

Răspuns: Termostat racing vs. termostat OEM
« Reply #1 on: January 05, 2016, 23:46:25 PM »
Cat de mai devreme deschide?
Nici o temperatura prea mica in motor nu e benefica, nu cred ca protejeaza motorul mai bine si, teoretic, creste consumul, din cate retin

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Termostat racing vs. termostat OEM
« Reply #2 on: January 05, 2016, 23:55:25 PM »
eu zic OEM ca este mai "stabil" pe termen lung ...

si pe langa asta chiar se discuta dincolo despre temperatura in timpul functionarii ca este normal in jur la 90 de grade -> adica oricum termostatul este deschis cam tot timpul dupa ce motorul s-a incalzit ... deci nu prea-i vad rostul ...

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Termostat racing vs. termostat OEM
« Reply #3 on: January 06, 2016, 00:08:05 AM »
exact, oem e ce trebuie, este gen o pacaleala pentru cei care nu vor sa dea banii pe radiator marit de apa
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Muttley

  • 5128
Răspuns: Termostat racing vs. termostat OEM
« Reply #4 on: January 06, 2016, 00:49:52 AM »
Termostatul stabileste temperatura de functionare a motorului si atat. In conditii speciale de solicitare, gen fugareala, urcat rampe lungi si abrupte cu viteza mica, sau trafic de Pipera in iulie, situatii frecvente de altfel, intervine termocupla, ce porneste ELV-urile si limiteaza sus temperatura.
Cu alte cuvinte, sa admitem ca din varii motive ai opta pentru un termostat full deschis la 82*C. Daca nu schimbi si termocupla cu una de 87 grade de exemplu, in loc de cele 96 originale, te cam pacalesti singur.
Termostaturile "mai reci" au de regula o fanta sau gaura ce permite tot timpul un usor debit spre radiator. Ori iarna, asta inseamna ca ingheti mai mult.Mai inseamna uzura mai mare a motorului si consum mai mare.
Termostaturile sunt piese critice pentru motor, in sensul ca un termostat blocat inchis ti-l distruge. Numai pentru motivul asta, OEM fara retineri.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Termostat racing vs. termostat OEM
« Reply #5 on: January 06, 2016, 10:03:22 AM »
Multumesc. OEM sa fie. Vreau sa il schimb pe cel actual fiindca am observat de cateva ori iarna asta ca dupa pornirea ventilatoarelor la 96 grade se raceste apa pana la 82, ceea ce este prea mult. De cand o am se racea pana la 87 sau cel mult 85 foarte rar.

Muttley

  • 5128
Răspuns: Termostat racing vs. termostat OEM
« Reply #6 on: January 06, 2016, 10:30:26 AM »
Variatia asta e mai degraba din cauza termocuplei, care se afla pe radiator si beneficiaza in mod direct de antigelul din radiator racit de ventilatoare. Daca are depuneri care o izoleaza termic, are "lag" la racire si mai lasa ELV-urile pornite cateva secunde.
Sper sa nu scriu prostii, iar termocupla sa fie altundeva, n-am dat atentie inca.

Termostatul oricum e deschis complet pe la 70 de grade am observat eu.
WRX SW 2002