Schimbul uleiului AT e o operatie foarte simpla, dar cine o face trebuie sa stie procedura. (dar cine are timp sa citeasca ? )
Poti merge si la un service care a mai facut asa ceva.
Subaru e una din putinele masini care inca mai are joja de verificare a nivelului in cutie si de asta e asa simpla.
Ai nevoie de 4l, daca poti sa iei 5l mai bine, inca caz ai mai pierdut din el intre timp.
La tine merge ulei Motul Multi ATF , cam 12 euro/l sau OEM, cam 20 de euro /l.
Daca scoti capacul baii ai nevoie si de garnitura noua si e bine sa cumperi si busonul ( 2.5 euro )
Codul la filtru e asta 38325AA023, cel putin din ce imi dau seama conform masinii din semnatura. ( din pacate nu se gaseste usor, eu am gasit doar de o firma no name, o sa incerc si la japan parts sau ceva de genul, dar nu am avut timp. )
Procedura e simpla. Ajungi cu masina calda in service ( daca ai doar 2 km pana la service, mai fa vreo 2 ture de cartier ) , ii rogi sa o urce pe elevator si macar sa ii dea drumul la ulei cat mai repede ( in felul asta vei scurge cat mai mult din el ) .
Dau jos baia, daca e cazul, se mai scurge ceva, curata pe acolo, schimba filtrul, pus garnitura noua, pus capacul baii la loc, strangere in spirala, torque mic, pus busonul la loc, torque mic si la ala. ( parca e 10 -12 NM, scrie in manual. )
Completezi cu 4l ( pe la joja ) Cu masina pe elevator pornesti motorul, treci cutia pe modul manual prin toate treptele, o lasi sa mearga sa cateva minute macar, in timpul asta te joci cu cutia.
Se verifica nivelul. Mergi apoi cu ea pana e calda cum trebuie, si verifici iar, ai pe joja nivelul maxim la cald, mai completezi dupa caz.
Nu e problema daca iti mai ramane ulei, e bun si la servo..
8 l poti pune doar daca se folosete o masina special, in ro din cate stiu sunt vreo 2 service-uri maxim care au asa ceva.
Procedura asta am folosit-o la toate masinile cu cutie automata avute, si am avut vreo 4 inainte de astea 2 actuale, tot automate si astea, si e cam aceasi cu mici exceptii, se aplica la orice cutie automata clasica, cu convertizor de cuplu.
Una din ele a prins chiar vreo 3 schimburi in cei 120 k km facuti cu ea...