Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Subaru club Romania

Nou pe forum - Forester 2009 Diesel

Muttley

  • 5124
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #20 on: March 01, 2016, 11:51:26 AM »
Ah, inca una si termin. E durerea mea cea mai mare, din cauza ei mi-am bagat picioarele-n masinile moderne si mi-am luat masina veche.
Rev hang, am mai scris p-undeva de ea. Un ECU destept culege informatii de genul viteza, turatie si sarcina, apoi tine clapeta fly by wire deschisa, ca in caz de retrogradare violenta, cutia de viteze in special, apoi ambreiajul, restul transmisiei si suportii motor sa nu suporte socuri. Masina nu mai are practic pic de frana de motor, da' cui pasa, 90% din soferi n-au sa-si dea seama. Mecanica poate fi dimensionata mai lejer, toata lumea-i fericita. Majoritatea masinilor noi, manuale, au chestia asta.
WRX SW 2002

Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #21 on: March 01, 2016, 13:21:22 PM »
@Muttley:

Ai scris mai sus ca "masinile cu tractiune fata ce au cuplu mai mare de 300Nm ar rupe planetarele ca pe scobitori" daca nu ar avea limitari de cuplu. Prima piesa care pica este ambreiajul, este cel mai sensibil la valoarea cuplului, este un consumabil. Planetarele pica de cele mai multe ori din cauza calitatii burdufurilor sau a neglijentei proprietarilor. Planetarele sunt destul de solide si sunt proiectate pentru o gama mai larga de motoare, implicit valori de cuplu.
Legacy 3.0R

Muttley

  • 5124
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #22 on: March 01, 2016, 13:54:21 PM »
Nu. Ambreiajul e consumabil prin prisma uzurii materialului de frictiune. Il schimbi cand nu mai ai ferodo. Dpdv cuplu, el duce mult si bine, n-ai sa vezi prea des ambreiaje cu butucul smuls sau arcurile periferice sarite la o masina normala. Un ambreiaj parca trebuia sa fie capabil sa reziste la 1.5 x cuplul maxim al motorului.
Planetarele nu-s aceleasi la benzinar de 140Nm si diesel de 320. Nici pe departe.

Si da, am zis ca le-ar rupe pentru ca fix asta ar face. Planetarele sunt solicitate de cuplul la roti. Ala e mare in treapta 1, e mic in 6. Bagi limitare de cuplu motor in treapta 1, esti liber sa folosesti planetare mai slabe, ceea ce se poarta mai nou.
Spre deosebire, ambreiajul are aceeasi solicitare tot timpul, cuplul motorului.

Gata OT la mine.

WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #23 on: March 01, 2016, 13:57:36 PM »
Faceti niste probe cu anvelope mari si veti avea ocazia sa testati rezistenta la torsionare a arborelui.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #24 on: March 01, 2016, 17:48:56 PM »
Faceti niste probe cu anvelope mari si veti avea ocazia sa testati rezistenta la torsionare a arborelui.

Ce inseamna "mari"?
Dimensiunea maxima pentru seria SH fara modificari de caroserie de exemplu, este 235 (x55/17), pentru ca mai mult nu intra in spate, s-ar lovi pragul-spate.
Dimensiunea asta are fix 1.06 cm in diametru (65.21 cm fata de 66.27 cm) peste 225x55/17 cu care vine din fabrica. Nu mi se pare din categoria (mult) mai mari.
« Last Edit: March 01, 2016, 17:51:02 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #25 on: March 01, 2016, 18:14:12 PM »
Daca punem roti de monster truck, da, putem torsiona planetara, dar pentru o masina ce foloseste roti cu dimensiunile agreate de producator nu vad cum s-ar putea rupe/torsiona o planetara. Daca te chinui poate reusesti pana la urma.

@ Muttley: Planetarele care se folosesc pe masina mea sunt aceleasi cu cele pentru masina mai slab motorizata si anume cea de 2.0L, unde cuplul motor este in jurul valorii de 140Nm. Motorul meu are cuplu de aprox 300Nm. Deci cum e pana la urma?

Legacy 3.0R

Muttley

  • 5124
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #26 on: March 01, 2016, 18:55:06 PM »
Cum renteaza. Pret mai mic datorat diversitatii de repere, unde se folosesc piesele la limita, vs pret mai mic datorat comunalizarii (logistica, furnizori, etc). Fiecare cu politica si strategia lui. Subaru, in perioada-n care s-a produs masina ta, inseamna c-a preferat sa nu-l doara capul. De obicei nu-i asa :)
WRX SW 2002

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #27 on: March 21, 2016, 16:23:25 PM »
Un mic update:

Dupa indelungi cercetari si pentru ca aveam drum prin Brasov, am hotarat sa merg la Autokino in Brasov. Am facut programare inainte (mail + confirmare la telefon), am ajuns la ora stabilita, in 5 minute masina era pe elevator pentru evaluare. Mi s-au comunicat lucrarile necesare, mi s-a spus ce este urgent si ce mai poate fi amanat. Am o problema la maneta stergatorului de parbriz care nu s-a putut rezolva momentan deoarece nu era in stoc maneta, astept un pret de la ei.

S-au facut urmatoarele operatiuni:
- schimbat ambreiaj
- bucse bara stabilizatoare (toate)
- schimbat un pivot
- revizie, ulei + filtre (inclusiv filtrul de motorina)
- verificat frane, directie, soft, etc
Cost total 2800 ron (manopera + toate piesele de la ei)

Dupa schimbarea ambreiajului parca este alta viata. Mai ales in oras, simt ca pot sa merg mai lejer, cutia nu mai agata (parca tot trebuie sa “nimeresti” viteza 1 dar pot trai cu asta).

Una peste alta, am facut 1500 km pana acum si sunt multumit. Consumul variaza intre 6.6 – 6.8 (90% in afara orasului (DN1 + autostrada), 10% Bucuresti si Brasov. De obicei schimb viteza peste 2500 de turatii, chiar mai sus daca am unde. Am mers putin si pe coclauri dar deocamdata nu atat de mult incat sa conteze.

Urmeaza anvelope -> Michelin Crossclimate. Le voi folosi pentru vara si in functie de comporamentul pe drum umed/inghetat voi decide la iarna daca imi iau si dedicate de iarna sau le pot folosi pe acestea si iarna.

Revin cu noutati.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #28 on: March 21, 2016, 16:26:14 PM »
Ma uitam si eu zilele trecute la Crossclimate astea. Dar parca sunt prea noi ca model ca sa le dau atata incredere amasurat cu cata reclama vad, iar betatester ... mi-am pierdut din entuziasm.
Vara-i vara si iarna e ... altceva.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

moguai

  • 2814
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #29 on: March 21, 2016, 16:27:05 PM »
daca faci drumuri multe afara, mai ales iarna, ia ti niste anvelope bune pt fiecare sezon in parte. alea all season sunt un compromis pe care l as face doar daca as avea o citadina ieftina.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #30 on: March 21, 2016, 16:41:38 PM »
Da, ideea generala este de dedicate de vara si de iarna. Iau crossclimate pentru vara (reclama e ca de fapt ele sunt de vara "cu marcaje" de iarna, n-am inteles prea bine cum vine asta  ???) in ideea in care prin septembrie asa e posibil sa dea subit o zapada pe drumurile pe care le mai frecventez (e posibil sa ii dea si in august un inghet pe Transalpina). De exemplu, am plecat vineri seara pe curat si uscat pe drum forestier pe Valea Sambetei iar duminica cand am ajuns la masina erau 15 - 20 cm de zapada pe jos.


Mai am timp sa studiez pana la iarna optiuni.


moguai

  • 2814
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

UXE

  • 1741
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #32 on: March 21, 2016, 17:52:02 PM »
Ce ti-au facut la soft?

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #33 on: March 21, 2016, 22:49:16 PM »
Nu mi-au facut nimic - doar au verificat sa fie ultima versiune (vezi comentariile anterioare despre cum update-ul de soft rezolva problema uzurii ambreiajului).

Oricum, dupa schimbarea ambreiajul l-am forjat putin pe o panta si a cam mirosit. Am pus pe seama faptului ca e nou.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #34 on: March 21, 2016, 22:52:55 PM »
Daca-l "forjezi" suficient de tare pe o panta sau chiar ingropat in zapada pan' la brau, va mirosi si daca e vechi.
Been there, done that.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #35 on: April 19, 2016, 13:16:10 PM »
Aproape 3000 de km si prima problema - aerul conditionat a cazut in timpul plimbarii din weekend. Am verificat presiune si freon in instalatie, totul este OK.

Problema se manifesta in felul urmator: pornesc motorul, dau drumul la aerul conditionat, instalatia porneste, functioneaza maxim 30 de secunde dupa care se opreste si nu mai porneste deloc.

Prima solutie ar fi demontarea instalatiei, cu tot cu radiator, demontat compresorul, verificat termocupla,etc, spalat instalatie si inlocuit filtre. Toate astea cu speranta ca problema se poate rezolva asa si compresorul nu este stricat complet. Cost estimat de un service ("de cartier") specializat pe aer conditionat: 1200 ron manopera + 500 ron eventuale materiale.

In caz contrar, compresor nou. => la cele de mai sus se adauga intre 250 eur (de la dezmembrari) si 800 eur (nou, am aruncat un ochi pe cateva site-uri).

Nici nu vreau sa ma gandesc ce inseamna sa las un service de cartier sa imi desfaca masca, radiatoare, curele ce se leaga de motor.  >:(

Daca ati avut probleme de genul asta, cum ati rezolvat si ce recomandati?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #36 on: April 19, 2016, 13:47:39 PM »
Reprezentante.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #37 on: June 20, 2016, 21:01:36 PM »
Am rezolvat problema cu cei de la GesService (http://gesservice.ro/) , care mi s-au parut cei mai interesati sa localizeze si sa rezolve problema in loc sa imi propuna solutia simpla si costisitoare a schimbatului de compresor.

Asadar, am ajuns la ei (a fost al treilea service la care m-am dus cu problema asta). Am lasat masina la ei si au studiat problema, demontand compresorul si punandu-l pe bancul de probe. Problema pentru care se oprea venea de la senzorul de turatie stricat. Piesa care nu se gaseste de cumparat in Romania, de fapt nici in Europa. Asa ca au facut comanda de el in Australia, unde, aparent, gasesti cam orice piesa si piesulita pentru Subaru.

Piesa a ajuns intr-o saptamana, montata si momentan functioneaza in parametri. Cost total: 870 ron, garantie 1 an la lucrare si piesa.

Personal ii recomand pentru lucrari de acest gen, mie mi-au facut treaba buna, si au fost interesati sa rezolve problema oferindu-mi solutia cea mai buna. Restul service-urilor ori nu aveau habar ce se intampla, ori au propus din start compresor nou (nici macar nu au vazut masina si au sarit la schimbat piesa de 1000 de euro), ori manevre complicate de demontat juma' de masina.

Multumesc tuturor celor care mi-au scris cu sugestii.

Voie buna.

UXE

  • 1741
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #38 on: June 20, 2016, 22:13:52 PM »
Garantie 1 an la manopera? ???  Eu nu am gasit servis care sa dea mai mult de 3 luni. :(

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #39 on: June 21, 2016, 22:54:21 PM »
Asa au zis oamenii, asa o fi. Poate or fi increzatori in munca lor :)

Anyway, tocmai ce am bubuit scutul intr-o excursie pe coclauri in delta asa ca o sa ii revizitez pentru a il schimba cu un scut metalic.