Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Subaru club Romania

Nou pe forum - Forester 2009 Diesel

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« on: February 28, 2016, 17:33:49 PM »
Salutari,
Tocmai ce am achizitionat un Subaru Forester 2L Diesel - model 2009, 140 000 km la bord.

Deocamdata nu am foarte multe de zis despre el decat ca imi place feeling-ul la volan. Cam troncane pe colo, pe dincolo dar sper sa se rezolve cu ceva bucsaraie schimbata. Vreau sa merg cu el la o revizie completa si sa ne uitam si ce ar mai merge inlocuit.

O intrebare pentru posesori ai aceluiasi model - ambreiajul imi pare foarte tare si tine foarte jos (cum ridici piciorul de pe el masina incepe sa "traga"). Este normal? Se poate regla in vreun fel? Din cate am inteles, ambreiajul a fost schimbat odata.

Ascult cu atentie daca aveti sfaturi despre service-uri bune in Bucuresti (as vrea sa evit reprezentantele, in afara situatiilor extreme), magazine care aduc piese ok, si orice alt sfat aveti pentru un incepator in Subaru.


Voie buna tuturor.
« Last Edit: February 28, 2016, 17:46:06 PM by Razvanos »

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #1 on: February 29, 2016, 09:13:30 AM »
Salut si bine ai venit!
La ambreiaj nu prea ai ce sa reglezi. Daca prinde jos, atunci mai mult ca sigur ca este schimbat. Putin probabil sa fie cel original la km astia.
Daca pedala se apasa greu, atunci posibil sa fie dus rulmentul de presiune.
In ceea ce priveste evitare reprezentantelor... nu stiu daca cunosti detaliile picante despre boxer diesel generatia 2008-2010. Majoritatea motoarelor din aceasta perioada au avut probleme cu vilbrochenul, se rupe.Citeste pe aici pe la cei cu dieseluri, inclusiv la mine, pentru detalii.
Multi km fara probleme.
Ceva nu e bine oricum!

Sese

  • 484
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #2 on: February 29, 2016, 12:02:04 PM »

O intrebare pentru posesori ai aceluiasi model - ambreiajul imi pare foarte tare si tine foarte jos (cum ridici piciorul de pe el masina incepe sa "traga"). Este normal? Se poate regla in vreun fel? Din cate am inteles, ambreiajul a fost schimbat odata.


Daca ambreiajul e tare si cupleaza jos inseamna ca e placa de presiune decalita. Probabil s-a patinat candva sau s-a mers mult cu ambreiajul calcat.
Schimba kit-ul si ai rezolvat-o.

Forester

  • 3118
  • The other right!
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #3 on: February 29, 2016, 14:38:46 PM »
Aceasta placa decalita e o problema in sine? La XT am mers asa vreo 40.000km, am luat masina cu ambreiajul excesiv de dur, inclusiv dupa spusele unora care au condus/avut WRX/XT. Pana la urma a cedat furca, s-a rupt pur si simplu (ma rog, nu instant, ci in cca 30 de minute).
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Sese

  • 484
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #4 on: February 29, 2016, 15:28:13 PM »
Da, asta se intampla daca n-o schimbi.
Se va rupe furca pe care sta rulmentul de presiune si axul prizei.

Recomand schimbarea.

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #5 on: February 29, 2016, 17:19:41 PM »
Multumesc pentru mesaje.

Am citit destul de mult referitor la problemele cu motorul ale acestui model. M-am tot invartit pe loc nestiind ce sa fac exact si pana la urma am mers putin la risc - am considerat ca daca in 140 k km nu s-a intamplat nimic, poate am noroc si nu mai pica. Am auzit de motoare crapate la 60, la 90, la 120. Am avut in vedere si faptul ca masina a fost luata noua din RO si a avut revizii facute la Subaru (o parte) si la Meridian Service. Problemele delicate (ex: schimb kit accesorii) au fost facute la Subaru.

Ambreiajul a fost schimbat odata (mi-a spus fostul proprietar). Avand in vedere ca a tractat de cateva ori si o rulota cu aceasta masina, cred ca este intelept sa il schimb de pe acum sa nu genereze alte probleme. Sper ca urmatorul sa fie mai moale ca parca ma ia putin febra musculara dupa 400 de km  :P

Revin cu stiri dupa inspectia masinii. Inca nu m-am hotarat unde sa merg: la Edu Stan, la ServiceDM (mi-a recomandat cineva de pe forum) sau direct la reprezentanta. Inteleg din comment-uri ca Subaru Brasov (autokino????) ar avea preturi mult mai bune decat Bucurestiul. Asa o fi?


Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #6 on: February 29, 2016, 17:41:18 PM »
Eu am facut inspectie la WRX la Autokino, nu am cautat in alta parte, dar decizia este pana la urma a ta.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

moguai

  • 2814
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #7 on: February 29, 2016, 17:41:36 PM »
tu poti cere oferte din toate partile. apoi alegi. eu iti pot zice ca ma voi duce din buc special la bv pt o simpla revizie.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #8 on: February 29, 2016, 17:49:18 PM »
tu poti cere oferte din toate partile. apoi alegi. eu iti pot zice ca ma voi duce din buc special la bv pt o simpla revizie.

Pai inseamna ca merita "plimbarea" pana acolo :).

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #9 on: February 29, 2016, 17:51:53 PM »
Recomad si o analiza a softului, sa fii sigur ca-i cel original, Calin de la Autokino te poate ajuta si poate confirma foarte rapid.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Razvanos

  • 41
  • Subaru Forester 2L Diesel - 2011
    • Tu ce mananci?
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #10 on: February 29, 2016, 17:57:34 PM »
Will do! Multumesc de hint ;) .

Sese

  • 484
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #11 on: February 29, 2016, 18:09:09 PM »
Inlocuirea kitului de ambreiaj costa 1350 lei cu TVA si manopera incluse.
Pe Sachs.
In pret nu e inclusa eventuala volanta. Aceea se inspecteaza la demontare si se schimba daca e cazul( joc mare ).   O avem in stoc. In cele mai multe cazuri nu se schimba.
Musiu are dreptate, uzura prematura a ambreiajului poate avea legatura si cu neefectuarea update-ului. Verificarea si eventuala resoftare nu costa nimic.


Răspuns:
« Reply #12 on: February 29, 2016, 23:20:16 PM »
Explica te rog cum neefectuarea unui update de software poate avea un impact asupra unei piese mecanice care nu are componente electronice ....chiar nu văd o legătură între ele.

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #13 on: February 29, 2016, 23:41:35 PM »
pentru ca era(este) un update de soft care are ca efect reducerea cuplului pe anumite plaje -> adica daca ambreiajul nu tine reducem cuplul :)

Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #14 on: March 01, 2016, 07:23:25 AM »
Da corect, în felul asta nu am gandit-o! Mulțam!  ;)

UXE

  • 1741
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #15 on: March 01, 2016, 08:13:13 AM »
Interesant.  Si cum se deduce  daca un ambreiaj tine sau nu?  Are senzori?

Muttley

  • 5126
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #16 on: March 01, 2016, 08:56:13 AM »
Da. Contactor de inceput de cursa si de capat. Impreuna cu viteza si turatia motorului, ECU stie in ce treapta esti si reduce cuplul, de regula in prima. Exista pe toate masinile noi, incepand cu Dacia Duster si continuand cu toate coteturile alea cu 2.0 TDI si +300Nm pe puntea fata, care-n lipsa limitarii ar rupe planetare ca pe scobitori.
WRX SW 2002

Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #17 on: March 01, 2016, 09:47:59 AM »
Planetara ? Ai vazut cat de solida este o planetara?
Legacy 3.0R

Muttley

  • 5126
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #18 on: March 01, 2016, 10:01:44 AM »
Nu-nteleg ce vrei sa spui. Nu, n-am vazut cat de solida e o planetara, nu pot estima rezistenta unei piese uitandu-ma la ea. Daca asta intrebi.

Edit: trendu' actual, al societatii de consum, este proiectarerea la limita. Acei coeficienti de siguranta, care candva, in vremuri de mult apuse erau 2 - 3, acum tind asimptotic la 1. Sau, ca in cazul de fata, reducerea solicitarilor. Rezultatul e acelasi, profit mai mare pentru producator.
Mi-am amintit de o chestie, legat tot de planetare. Am fost intamplator martor prin 2006-2007 la verificarea planetarelor unui oarecare producator de masini. Exista o reclamatie in postvanzare, cum ca... se cam rup. Si se trecuse la verificari. Bracaj maxim, treapta 1, gaz plin, pop the clutch. Ivariabil, tripodele dinspre roata vedeau lumina. Modelul ala de masini nu avea limitare de cuplu. Daca ar fi avut, nicio problema. Asa ca s-a schimbat reperul, costuri mari asociate, rebuturi, tot tacamul. Valabil intr-un mare fel si la ambreiaje, suporti motor si cutie, si tot ce si-o ia in freza p-acolo.
Si atat, c-am luat-o p-aratura de la o pedala tare  :D
« Last Edit: March 01, 2016, 10:24:53 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Sese

  • 484
Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
« Reply #19 on: March 01, 2016, 11:01:35 AM »
Update-ul acela, rezolva, pe langa alte lucruri, asa numitul " clutch engagement".
In afara limitarii de cuplu, oferea posibilitatea plecarii de pe loc fara a mai fi nevoie de accelerarea usoara si sincronizarea cu ambreiajul.
Pentru un picior mai putin experimentat, lucrul acesta era important, pentru ca limita intr-o oarecare masura posibilitatea patinarii si implicit decalirea placii de presiune.

Dupa parerea noastra, ambreiajul pe prima generatie de SH era putin la limita ( sau mai degraba sub ea ), nu prin prisma calitatii ci mai degraba din cauza usoarei subdimensionari a pieselor. Subscriu la parerea lui Muttley, dar nu pentru profit mai mare, ci mai degraba pentru a nu pierde teren in fata concurentilor. " Profit mare " e putin emfazat in industria auto.

De asta a aparut modificarea de soft.