....
Ca sa va fac un update, in momentul de fata, avand cam 160 000 + pe bord, sunt diverse probleme care ma scot din minti:
- senzorul care regleaza inaltimea farurilor s-a dus (sau electronica din el sau un contact imperfect). Sta bec aprins in bord iar farurile se deregleaza din cand in cand (bat spre cer). S-au scos mufele, s-au "spalat" cu WD, a stat becul stins o saptamana, dupa care s-a aprins iar si farurile s-au dus in pod.
- mi se aprinde din cand in cand becul R.Diff.Temp. In mod clar este tot un cablu/contact/mufa defecta pentru ca se aprinde cand pornesc motorul si plec de pe loc(nu ar avea cum sa fie temperatura ridicata). Se stinge dupa o perioada, se aprinde la drumuri denivelate.
- cheia s-a dus, deschid "manual" usile.
- masina trage dreapta, observabil mai ales la viteze mari.
- cand virez la dreapta aud un sunet ca si cand s-ar freca ceva pe roata din stanga.
- volanta face figuri (din cand in cand tremura ambreiajul la apasare).
- stergatorul de parbriz - maneta nu mai functioneaza pe "intermitent" si trebuie sa fiu atent cand opresc stergatoarele ca sa nu ramana oprite pe mijlocul parbrizului.
Probleme minore, dar care sunt deranjante si enervante, adaugate la "greierasi" si "ticaieli" puse pe seama varstei (de la parasolare, de la trapa, etc).
In rest, chiar imi place cum merge, atat pe sosea cat si pe forestiere. Dar nu stiu cat o mai suport (de cand am luat-o, cu vreo 2 exceptii, am fost in service in fiecare luna).
Voie buna!
1. Verifica sa nu fie duse elementele mecanice ale mecanismului de reglare a inaltimii farurilor ( daca ai versiunea cu reglare automata). Sunt doua mecanisme ( articulatii) - una in spate, si un in fata ( in compartimentul motor). La mine au decedat, ambele - prima, cea din spate, la cca. 5 ani vechime si a doua, cea din fata, dupa inca un an sau doi. Si sunt destul de scumpe porcariile alea ....
Dar ce-i curios - la mine, chiar daca erau rupte/ blocate artiulatiile mecanismelor, nu s-a aprins niciun martor in bord ....
2. E din ciclul "asa face toate". Fie este doar un contact imperfect la mufa senzorului, fie s-a rupt cablul.
Asta este usor de rezolvat - senzorul cu mufa si cabul aferente sunt montate pe diferentialul spate. Daca ridici masina pe elevator este usor de vazut ce-i acolo si curatat mufa / lipit cablul.
3. E cheia sau bateria de la telecomanda ?
4. Verifica geometria. Dar la un service unde chiar stiu ce si cum sa faca !
5. Am avut un simptom similar - dar la mine era mai degraba un cloncanit. Era o problema de etrier.
6. Tremuratul este, de regula, de la volanta. Probabil se cere la pensie impreuna cu tot chitul de ambreiaj. Cand le-am schimbat prima data, toata distractia a fost undeva la ~ 2500 lei ( acu' 3-4 ani).
7. Sa nu fie vre-un contact oxidat pe-acolo. La mine e o problema cu aprinderea proiectoarelor si stopului de ceata. Cum le folosesc foarte rar ( normal, doar cand este ceata), probabil s-a oxidat contactul.
Si la astea, fiind practic un contact rotativ pe maneta, nu prea am acces ca sa le curat ... Si sa dau cu spray de curatare pe meneta in speranta ca va ajunge si acolo ... no way !