ce orificii ? unde orificii ?
in general e vorba de avcs cu ocv-urile de acolo care nu se simt foarte bine la presiunea mare generata de uleiul cu indici de genul 50-60 cel putin pana se incalzeste bine ...
ideal ar fi un ulei cu HTHS cat de mare (adica sa reziste pelicula de ulei la temperaturi si presiune/forta cat de mare) si vascozitate mica (sa circule rapid/usor, sa transporte caldura/raceasca internele, sa consume masina mai putina benzina din cauza efortului mai redus de a pompa ulei ..etc.. bla bla bla )
din pacate insa nu s-a inventat inca combinatia ideala deci uleiul ar trebui ales in functie de modul de utilizare al masinii, config. motor, radiatoare de ulei in plus sau in minus ... etc ... adica un soi de echilibru pe care fiecare il calculeaza dupa cum considera
LE: eu nu as baga nimic cu 30 in STI fara un ceas de presiune ulei macar - daca tine macar 15psi la fiecare 1000rpm in conditiile de utilizare respective ... poate fi ok
(la mine cand am pus 5w30 doar ca sa curat motorul sunau si bateau toate intr-o veselie
si presiunea era la limita dar motorul meu nu este cel mai bun etalon din acest punct de vedere)