"Daca as fi stiut ca e asa complicat de ales uleiul de motor nici permis nu aveam." - MTFGA, 20 Dec 2018
Cum s-au mai deschis oarece discutii despre uleiul de motor, am parcurs putin, mai pe sarite, topicul dedicat. Nu am putut sa trec peste cugetarea din titlu, dar nu asta este scopul prezentarii. As expune din experienta mea privind uleiul de motor, pe tema Subaru, desigur. In cazul meu (2006, Legacy 2.0, motorul EJ204), recomandarea din manual este pentru 5W30, cu variantele 10W30 sau 10W40, in norma A3. Am considerat cuprinzator ce se gaseste sub A3/B3 sau A3/B4. Utilizarea masinii a fost normala, fara abuzuri, fara turatii ridicate (am 4EAT), preponderent drumuri lungi.
Asadar, am preluat masina cu schimbul de ulei abia facut - Subaru 10W40 (bidon auriu). Am avut un rulaj destul de mare, inclusiv pe timpul unei veri. Am apreciat pornirea usoara, motorul foarte silentios, fara scadere de nivel remarcata pe joja. Un aspect care mi-a lasat un semn de intrebare a fost ca acest ulei nu se murdarea. Practic, la 10k de km, foarte putin si-a schimbat culoarea, si aceasta schimbare fiind vizibila cam dupa 8k de km. M-a incercat ideea ca reziduurile sunt depuse pe undeva, ca acest ulei nu curata foarte bine. Cautarile pe internet pentru acest ulei nu mi-au intors nici un rezultat (!!!!), decizia urmand a fi sa trec pe 5W40.
Cand a sosit sorocul schimbului de ulei am mers pe oferta AK Brasov, respectiv Motul 5W40 8100 Xcess. Prima remarca a fost asupra motorului, acesta fiind mult, mult mai zgomotos. Uleiul a luat in "culoare" pe parcurs, normal zic eu. Pe toata perioada utilizarii, inclusiv pe timpul iernii, am avut pornire usoara, fara scadere de nivel pe joja. Zgomotul motorului a fost motivul pentru care m-am indreptat catre altceva, anume Amsoil 5W40 Classic (European Car Formula).
Experienta cu acest ulei scoate doua aspecte. Primul ar fi ca la verificarile de rutina, lasa impresia de lipicios-aspru la pipait. Celalalt aspect ar fi ca pe durata utilizarii, a fost nevoie sa completez la nivel. Nu mai retin exact, dar se poate ceva la 500-600 ml la vreo 8k de km. In rest, curatare normala, pornire usoara, nu era mai silentios ca Motul Xcess, la care am revenit acum.
Nu stiu daca interseaza aceste lucruri, eu le prezint doar informativ.
Personal, inca sunt in cautarea unui ulei care sa fie "nafura si aghiazma" pentru motorul meu.