Exceptand comentariile, de obicei gasesti cam aceleasi informatii in toate fisele. E drept ca nu respecta toti o ordine.
Poti pleca de la ce doresti sa gasesti. Si asta inseamna sa te gandesti la ce si cum folosesti masina in majoritatea timpului, si bineinteles, dupa ce ai vazut ce tip de norma trebuie sa indeplineasca uleiul pentru masina ta.
Nu sunt expert, dar eu caut urmatoarele:
- Pentru mers mult in oras, linistit - TBN cat mai mare din categoria de uleiuri acceptata si curgere cat mai buna la rece. HTHS si fire point sunt mai putin interesante, pentru ca nu este solicitat motorul asa de mult
- Mers mult pe autostrada sau mers tare - HTHS cat mai mare, flash si fire point cat mai mari, NOACK volatility cat mai mic, ca sa nu te trezesti ca ai ramas fara ulei inaintea benzinei
- Pistoane forjate, mers tare etc. - TBN cel mai mare sa absoarba ce trece pe langa pistoane la rece, HTHS cel mai mare ca asta este principalul indicator de protectie la uzura, vascozitate buna la cald si rezistenta mare la ardere sa nu se faca apa dupa ce ai urcat o Poiana
- Mers la piata si pe DN linistit, nu depasesti tiruri ca e periculos - orice iti suna tie mai bine si care are ambalajul mai frumos, cat timp e schimbat la intervale decente
- Hibrid, sau vesnic in cautarea consumului demn de cartea recordurilor - ulei subtire, sa fie ca apa si la -15 grade, continut mic de cenusa, TBN cat se poate de mare pentru ca in oras este posibil sa nu ajungi niciodata la 90 de grade cu uleiul, deci o sa ai mult condens care se duce in ulei