Alegerea corecta a uleiului de motor
Subaru club Romania

Alegerea corecta a uleiului de motor

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #80 on: October 11, 2016, 22:26:53 PM »
da, ca idee un motor normal cam toata viata lui sta la 92-100 grade, cam ala e operating range la subaru mers oras/normal, la drum lung sta un pic mai jos.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #81 on: October 11, 2016, 22:44:32 PM »
eu prefer HTHS-ul :) combina si presiunea pe langa temperatura ...

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #82 on: October 11, 2016, 23:05:26 PM »
ah da corect am uitat si de hths ;) good catch
« Last Edit: October 11, 2016, 23:08:24 PM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #83 on: October 12, 2016, 11:30:13 AM »
Pun asta aici in speranta ca va ajuta cand alegeti:

http://oilincar.com/subaru/forester/v_3-2008-2011.php

Evident, puteti schimba modelul masinii sa reflecte ce aveti voi. Din tabelul asta reiese ca difera uneori si intre anii de productie  la acelas model tipurile de ulei recomandate.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

moguai

  • 2814
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #84 on: October 12, 2016, 13:13:49 PM »
ah da corect am uitat si de hths ;) good catch

eu zic AFL pt sti ul meu mega stock, dar nu are standardul porsche a40



pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #85 on: October 12, 2016, 14:33:27 PM »
Pun asta aici in speranta ca va ajuta cand alegeti:

http://oilincar.com/subaru/forester/v_3-2008-2011.php

Evident, puteti schimba modelul masinii sa reflecte ce aveti voi. Din tabelul asta reiese ca difera uneori si intre anii de productie  la acelas model tipurile de ulei recomandate.

Conform indicatiilor din tabelul gasit de tine, ce zici daca ma duc cu un ulei 0W50, 10W50, 15W50 sau 20W50 la Auto Kino crezi ca mi-l vor turna in motor sau pe gat atata timp cat in manualul de XT/2015 este scris negru pe alb 5W30? De garantie la motor cred ca nici nu mai incape indoiala, o pierd instant.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #86 on: October 12, 2016, 16:16:48 PM »
cat esti in garantie pune ce zice AK. dupaia, te joci ca noi cu variantele...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #87 on: October 12, 2016, 16:35:28 PM »
Pun asta aici in speranta ca va ajuta cand alegeti:

http://oilincar.com/subaru/forester/v_3-2008-2011.php

Evident, puteti schimba modelul masinii sa reflecte ce aveti voi. Din tabelul asta reiese ca difera uneori si intre anii de productie  la acelas model tipurile de ulei recomandate.

Conform indicatiilor din tabelul gasit de tine, ce zici daca ma duc cu un ulei 0W50, 10W50, 15W50 sau 20W50 la Auto Kino crezi ca mi-l vor turna in motor sau pe gat atata timp cat in manualul de XT/2015 este scris negru pe alb 5W30? De garantie la motor cred ca nici nu mai incape indoiala, o pierd instant.

Eu am o curiozitate legat de SJ-ul tau, are sau nu filtru de particule considerand ca e benzina , euro6?

Multumesc,
« Last Edit: February 07, 2021, 10:55:15 AM by MihaiFlorescu »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #88 on: October 12, 2016, 16:40:57 PM »
Si uite asa va invit sa cititi din nou primul post din acest topic unde am mentionat mai mult decat minimum necesar pentru a face o alegere corecta.
Si mai mult decat atat, ordinea importantei specificatiilor este exact dupa nivelul de cunostinte si vechimea motorului.


Level 1: vascozitate SAE si norma A/B sau C (nu te doare capul si masina e oricum noua, important e sa pui ceva ce respecta norma)
Level 2: Level 1 + HTHS & Vascozitate la 40 si 100 grade (esti o persoana tehnica sau ai motor modificat si vrei performanta si protectie; intelegi factorii de risc, dar si beneficiile)
Level 3: Level 2 + SAPS & TBN (vrei sa scoti untul din motorul tau turbo sau transpirat cu peste 150.000km pe care il alergi ca la prima tinerete; ai nevoie de ceva care sa unga bine dar sa curete si arterele cand rinichiul si ficatul nu mai merg ca alta data)


Xander, tot in primul mesaj este si un tabel cu echiparea pentru a indeplini normele Euro 6 pentru benzina. Teoretic trebuie ca si benzinarele sa fie echipate cu filtru de particule, de aici si tot mai multe aplicatii de uleiuri care recomanda standardele C2/3 fiind specifice motoarelor diesel pana acum.

EDIT:  Practic este posibil sa fi fost amanata schimbarea pentru viitoarele norme. Se vorbeste de o norma Euro 6c din 2017.
« Last Edit: October 12, 2016, 17:23:06 PM by MihaiFlorescu »

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #89 on: October 12, 2016, 16:44:25 PM »
@Xander: habar nu am daca are filtru de particule insa daca ai timp te invit sa studiem masina pe dedesubt si incercam sa aflam prin excludere. In schimb, stiu sigur ca masina este EURO 6 si teoretic ar trebui sa fie prevazuta cu un un dispozitiv care sa reduca noxele.

Mai eficient, zic eu, ar fi sa-ntrebi la Auto Kino sau la SMT sau poate ne lumineaza vreun coleg mai istet pe forum.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Răspuns: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #90 on: October 12, 2016, 17:22:32 PM »

Xander, tot in primul mesaj este si un tabel cu echiparea pentru a indeplini normele Euro 6 pentru benzina. Teoretic trebuie ca si benzinarele sa fie echipate cu filtru de particule, de aici si tot mai multe aplicatii de uleiuri care recomanda standardele C2/3 fiind specifice motoarelor diesel pana acum.

Ai dreptate Mihai legat de tabel de aceea il intrebam pe Helio ca sa stie de el. :)

Apropo de tabelul ala inseamna ca marr are si SCR adica trebuie sa puna uree din cand in cand la XV?
Ce mai e ciudat la tabelul ala ca au pus SCR la diesel EURO6 dar au pastrat si EGR. Ambele trateaza acelas lucru cu eficiente diferite din cate am citit eu. Bani sa iasa. :))
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

UXE

  • 1741
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #91 on: September 22, 2017, 13:13:20 PM »
Resuscitez un pic acest topic.  De 2 ani am folosit (si folosesc 5w-40) . Daca trec la 5w-30    ce implicatii are   iarna si vara?

Muttley

  • 5136
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #92 on: September 22, 2017, 13:19:18 PM »
E ca si cum ai reveni tu la hrana de sugari.
WRX SW 2002

UXE

  • 1741
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #93 on: September 22, 2017, 13:23:31 PM »
Cel care mi-a facut motorul (si l-a facut foarte bine cred  :D)  mi-a sugerat sa trec la ce spune manualul si mi-a dat o explicatie cum ca din cauza lui 5w-40  pot aparea ceva depuneri din cauza vascozitatii la temparaturi inalte.   

Are sens ce zice?

puiu

  • 785
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #94 on: September 22, 2017, 19:56:36 PM »
Citisem pe undeva candva ca 5w30 fiind mai subtire decat 5w40 te ajuta iarna, fiind mai usor de impins la -xx'C

Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #95 on: September 22, 2017, 21:46:50 PM »
Probabil o sa dispara mai repede 30'ul. Pentru iarna/vara conteaza mai mult acel 0/5/10 din fata lui W.
Depuneri suplimentare nu prea are de ce sa faca un 5w40, aici conteaza mai mult calitatea uleiului, mai degraba unul contrafacut te poate "ferici"

Stefan

  • 620
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #96 on: November 16, 2017, 11:10:48 AM »
Ceva noutati despre comportamentul motoarelor diesel "hranite" cu Amsoil?
« Last Edit: November 17, 2017, 09:49:51 AM by Stefan »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #97 on: November 18, 2017, 11:21:50 AM »
urmeaza sa fac revizia la Foreste si am vreo 8k km cu Amsoil, nush exact la ce as putea sa ma uit ca sa te lamuresc, insa probabil dupa o discutie cu Nelu o sa aflu mai multe. Momentan uleiul se simte ca ar fi ok "la mana", in afara de negreala inevitabila care se instaleaza in prima suta de km, consistenta nu pare sa se fi schimbat. Motorul pe de alta parte pare sa se simta bine cu uleiul asta, trage asa cum il stiu, merge "rotund" si porneste la sfert.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Stefan

  • 620
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #98 on: November 18, 2017, 21:05:02 PM »
sunt suficiente informatiile. ar fi interesant de aflat si starea filtrului de particule.cred ca voi trece si eu la AMSOIL la urmatorul schimb, pana atunci ma mai documentez sa vedem daca mergem pe 5w30 sau 5w40, merci frumos, km fara probleme,

PTR

  • 570
Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
« Reply #99 on: November 18, 2017, 23:12:45 PM »
 Este interesant cum uleiul Amsoil 5w40 A3/B4 este mai fluid la -30C decat Amsoil 5w30 ESP, chiar daca punctul de picurare este mai mic la ultimul.. Din fisa de securitate lipseste ceva ce apare la uleiurile cu norma 507 vw in europa... posibil in state sa nu fie necesar.. Marketing-ul e de aur  :)