Comentarii : la expeditie au participat nenumarate Subaru uri, un Chevrolet, un Suzuki si un Jeep. Intamplator al meu erau cel mai nou Suby din gasca, celelalte fiind modele mai vechi. Usor usor am pierdut pe drum Jeep ul, apoi Chevroletul si ultimul a ramas Suzuki. La aderenta scazuta (2-3 roti in aer sau pe suprafete alunecoase, pietris sau mocirla, etc. ) nu mai inaintau si ori trebuia sa dea inapoi si sa treaca cu viteza ori sa aleaga alt traseu ocolitor. La un moment dat au cedat psihic si au facut cale intoarsa. Subaru urile, indiferent de model, au inaintat chiar si numai cu aderenta pe o roata. Dintre Subaru uri singurul care a cedat a fost un Obk manual care si-a prajit ambreiajul . Dintre cutiile de viteze s-a cel mai bine s-a descurcat CVT-ul cu x-mode.
Nu vreau sa ma laud , nici nu vreau sa va`nspaimant, dar la un moment dat cand am traversat o zona foarte nisipoasa si moale Frs ul meu a fost singurul care a trecut. Dupa mine un XV s-a impotmolit si in eforturile lui de a iesi a alunecat intr-un sant si era mai-mai sa se rastoarne. Un SG care a incercat si el s-a impotmolit pana a ramas pe burta. Ambele au iesit doar cu un vinci manual pe care il aveam eu, juste in case (37 $). Si-a meritat toti banii
In teren dificil cutia automata e in mod clar cea mai avantajata. X-Mode ul eun plus incontestabil. Cei cu manuale la traversarea de obstacole mari, pante abrupte si alunecoase f....recau acceleratia/ambreiajul si franele pana ieseau fum din ele. Automata face cum stie ea mai bine fara sa se forteze si cand nu mai poate se autoprotejeaza nu-stiu-cum dar nu fumega si nici nu cedeaza, ci pur si simplu nu mai inainteaza si iti da de inteles ca acolo nu e pentru ea. In mod evident in asemenea plimbarele liftkitul e un mare plus. Cei care aveau liftkit mergeau bine merci inainte, cei ca mine cu masini originale invarteau de volan ca sa ocoleasca bolovanii si obstacolele pana ne dureau mainile . Cel mai avantajat la capitolul acesta a fost un SG cu liftkit de 4,5 inch pe fata si 5.5 pe spate. Mergea drept inainte ca pe autostrada. La un moment dat s-a bagat pe un drum unde numai TAFurile puteau spera sa mai iasa. Ceilalt aveau liftkituri mai modeste (2,5 -3 inch.). Eu cu a mea stok (inclusive cauciucuri) nu m-am bagat acolo unde nu mi-a fiert garda la sol, am tinut drumul principal care nici el nu a fost prea usor. La sfarsit doar ne-am bagat intr-o zona foarte nisipoasa si acolo m-am amuzat si eu putin ptr ca nu exista riscul sa mi-o lovesc si sa am ce plati la sfarsit de leasing