Ieri, de 1 aprilie m-am auto-pacalit si mi-am schimbat Foresterul 2013 vechi deja de 3 ani si ceva cu un superb Forester 2016, 2,5L, automatic, CVT.
Ca dotari are in standard X-Mode, oglinzi retrovizoare incalzite, scaune fata incalzite, cutie CVT. Ca optiune suplimentara am adaugat transmisia automata.
De ieri pana azi am facut deja 220 km incet si batraneste asa ca pentru rodaj (max. 110km/h sub 3000 rpm.)
Primele constatari :
- acelasi drum facut cu vechiul Forester imi papa 9,2 L/100 km , noul Forester consuma 7,6 L/100 km.;
- sistemul de sunet net superior fata de fostul Forester;
- este mult mai silentioasa in interior (nu stiu daca datorita cutiei CVT sau izolatia fonica este mai buna);
- pozitia la volan mult mai inalta (sau poate mi se pare mie ptr ca scaunele sant mai noi si mai putin tasate)
- CVT-ul lucreaza un pic altfel decat vechea cutie, dar se simte "a 5-a" pe care cealalta nu o avea si automat o economie de benzina. Dar asta nu e o supriza prea mare deoarece sant obisnuit de la Impreza CVT pe care o avem deja in familie;
- mult mai multe ecrane si afisoare electronice pe bord (majoritatea inca nu am habar absolut deloc la ce servesc
)
- Radio Satelit Sirius inclus pentru o perioada de trei luni. Dupa aceea ma costa aprox. 20 $ can. daca vreau sa imi prelungesc (nu cred ca am sa o fac). Cauciucurile de iarna mi le-au dat cadou;
- jenti pe 17 inci (celalat era pe 16`). Acuma 17 inci sant standard la toate Foresterurile; Sper sa se potriveasca jentile de iarna de la vechea masina;
- as fi preferat sa imi iarasi albastru, dar mi-a dat o reducere babana pentru argintiul acesta;
- nu are beculet in torpedo
- am luat ca optiune telecomanda ptr. pornire/oprire
- negativ : evacuarea cu o singura toba(teava). Nu imi place deloc. Poate o sa imi iau o evacuare bengoasa cu doua tobe. E mult mai eleganta (asa cum era cealalta)
- nu mai imi aduc aminte acuma, pe parcurs ce imi aduc aminte mai scriu.