Am mers 2 saptamani cu nazdravania.
Plecand, ca toata lumea de altfel, de la ideea ca voi conduce o chinezarie, am ramas maxim de surprins.
Exterior : destul de aratos, cu parte frontala masiva, faruri ce aduc aminte de Golf5 (au copiat pana si ideea cu sigla pe aparatoarea becului), bena cu suprafata mare, protejata de ornamente de plastic.
Marginile benei nu au protectie, vopseaua se poate zgaria foarte usor .
Ornamentele aripilor par a fi destul de tepan prinse
Proiectoarele din bara folosesc ca si lumini de zi, ornamentele lor sunt atat de bine lucrate ca lumina deviaza prin ele, de parca sunt desprinse
Garda la sol este generoasa, permite multe greseli
din partea utilizatorului
Interior : la nivel de anii 2000, mult plastic, butoane si comenzi invechite - comanda de AC/ventilatie aminteste de Cielo
Tapiterie tip piele, incalzire in scaunele din fata pe 3 trepte, cam neplacuta pentru ocupantii banchetei, deoarece aluneca la fiecare schimbare de directie
Plansa de bord si consola centrala sunt masive, lasa impresia de robustete.
Nu scartaie nimic, nici macar la incrucisarea puntilor.
Instrumentarul de bord afiseaza strictul necesar, fara artificii, fara briz-brizuri.
Comanda de cuplaj punte fata si cuplaj reductor se face apasand butoane de pe consola centrala. Initierea comenzii este confirmata prin martori luminosi pe butoane, iar confirmarea activarii se face cu ajutorul unor martori pe tabloul de bord.
In afara de faptul ca este alunecoasa, bancheta spate este destul de comoda, accesul se face usor, usile sunt mari.
Pozitia de condus este in limita clasei, reglajul scaunului se poate face pe inaltime, fata/spate, inclinare spatar. Nu are comenzi electrice pentru aceste reglaje
Oglinzile sunt mari, acopera excelent unghiurile moarte, dispun de reglaj electric si incalzire. Nu se rabateaza automat.
Timoneria cutiei de viteze este cam imprecisa, miscarile bratului sunt ample - cursa schimbatorului e mare - necesita timp de adaptare, dupa care nu mai sunt probleme.
Mecanica : 4x4 clasic, cu sasiu separat de caroserie, punte spate rigida, cu arcuri lamelare, motor asezat longitudinal, 2.0 turbodiesel commonrail, cutie de viteze 6+1, cutie de transfer si reductor . Nu ma pricep foarte mult aici, dar pare sa fie robusta, atat la cum arata cat si la moduil in care se comporta in mers.
Motorul diesel este ceva specific GWM, construit de ei, nu cunosc nimic despre transmisie.
In stationare : motorul produce vibratii specifice un diesel 4 cilindri asezat longitudinal, zgomotul prezent in habitaclu este insesizabil.
In mers : se accelereaza frumos, lin, fara sa ofere explozii de cuplu la peste 1800 ture, cand intra turbo. Trage decent, urca usor pana la 100km/h, cam mult zgomot in interior in accelerare.
Tot in sarcina isi face prezenta si turbina, are un fluierat discret dragut.
Denivelarile provoaca senzatii tari, ai impresia ca o sa se desprinda caroseria de sasiu, coloana volanului pare a fi desprinsa de caroserie, atasata doar de sasiu (ceea ce nu este complet neadevarat). Cine merge de obicei cu o autoportanta va avea nevoie de timp de adaptare, cine a mai mers cu masini 4x4 cu sasiu separat va sti despre ce e vorba.
Frane decente, ABS permisiv, senzatie este de siguranta, sistemul de franare reactioneaza prompt - echipat cu ABS Bosch.
Am urcat pana la 160km/h, am mers constant , am franat de acolo pana la 0 - nimic de reprosat - masina nu deviaza, nu se balanseaza, nu lasa impresia de nesiguranta
In teren greu : am mers prin noroi si am lasat rotile din spate sa se scufunde intentionat. Am cuplat reductorul si am iesit de acolo doar din ambreiaj, foarte usor. Am intrat in santuri adanci, am incrucisat puntile, am urcat pe gramezi inalte de moloz/pietre/bolovani, am traversat ditamai linia de tren (dezafectata), am urcat si coborat la unghiuri destul de pronuntate. Nu a pus probleme ! Are nevoie totusi de blocaj pentru diferentiale, posibil in anumite situatii sa ramana impotmolita.
Cam acestea sunt impresiile mele.
Sunt curios cum se comporta la 100 000 km, sunt curios cum rezista anumite componente (turbo, injectoare, amortizoare, articulatii, cardan, cutie, caseta directie, etc), sunt curios cum se comporta din punct de vedere al rezistentei la coroziune.
Momentan, la 15.000 km a lasat impresia de utilitara 4x4 robusta, suficient de comoda pentru calatorii pe asfalt, de incredere in activitatile pentru care a fost construita.