Anvelope de vara
Subaru club Romania

Anvelope de vara

Anvelope de vara
« on: April 11, 2016, 15:16:00 PM »
Salutare,

Sunt pe punctul de a imi cumpara anvelope de vara noi si as vrea sa va cer parerea.

In primul rand ma gandesc daca merita sa imi iau anvelope semi-offroad sau daca merg si obisnuite de sosea. Eu folosesc masina aproape numai ca sa calatoresc in week-end, in principal la munte. Cam in 1/2 din drumurile pe care le fac am de mers o portiune, de obicei de maxim 20km, pe drum forestier, uneori cu noroi si balti. Off-road propriu-zis nu fac.

Anvelopele pe care le avea masina cand am luat-o la mana a doua si pe care le inlocuiesc acum au fost Goodyear Excellence, anvelope de sosea, si mi-am facut treaba cu ele vara trecuta fara probleme.

Ar merita sa imi iau anvelope speciale de SUV pentru cum folosesc eu masina sau merg unele de sosea?

In ideea sa imi iau anvelope de SUV, am citit ceva teste si reviews pe internet si cele la care am ajuns sunt Michelin Latitude Cross. In unele teste aveau rezultate mai bune Continental, Pirelli, etc. dar la ele lumea se plangea de durabilitate.
Latitude Cross au evaluari bune la toate capitolele, in afara de un lucru: unii se plang ca ar fi foarte zgomotoase la viteze mari. Ati avut acest model? Stiti daca e ok?

Dimensiunea pe care caut e 225/55 R17.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #1 on: April 11, 2016, 17:30:27 PM »
Salut!

Hai sa demontam niste mituri:

1. Economie de combustibil = marketing
2. Zgomot redus = marketing

Din propria-mi experienta descriu urmatoarele cazuri:
1. Suzuki Jimny = pneuri dedicate terenului de vanatoare (adica uneori ma confrunt cu noroi si zapada din abundenta alteori ridic praful pana la cer)
- comportament in teren = excelent, adica in 7 ani de exploatare am ramas de doua ori suspendat in zapada caci asa am vrut, de fan
- comportament pe asfalt = dezastru, mai precis pneurile devin zgomotoase iar aderenta cu asfaltul este limitata

2. Subaru Forester = pneuri de iarna dedicate, ascult muzica simfonica si nu resimt in niciun fel surplusul de decibeli dat de catre producator (Bridgestone) intrucat nu ma cheama Sergiu Celibidache si nici nu sunt verisor cu Ateneul Roman
- pneurile de vara, la sugestia onorabililor colegi de forum, au rams aceleasi M+S livrate de catre producator odata cu masina. Comportamentul pe drumurile forestiere este ireprosabil.

Concluzie: orice set de pneuri produse de catre un brand notoriu, fara a fi iesite din termenul de garantie si cu indicativ M+S consider ca pot fi folosite in conditiile specificate de tine.

PS: eu sunt mai catolic decat Papa asa ca merg pe brand:
a) Bridgestone: pentru ca este japonez
b) Michelin: pentru ca am incredere in brand si nu m-a dezamagit niciodata
c) Dunlop: pentru ca ei au inventat pneurile din cauciuc

...dealtfel, o insiruire strict subiectiva la care poti adauga ce vrei tu insa trebuie sa tii cont si de urmatorul sofism care clasifica produsele astfel:

a) scumpe si bune
b) scumpe si proaste
c) ieftine si proaste
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #2 on: April 11, 2016, 17:45:16 PM »
eu stiam ca un nene Charles Goodyear a inventat primele anvelope :D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

vvg

  • 108
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #3 on: April 11, 2016, 18:13:50 PM »
Dunlop Grandtrek AT3. Formidabile in noroi si iarba uda. Extrem de zgomotoase pe asfalt.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #4 on: April 11, 2016, 18:30:11 PM »
eu stiam ca un nene Charles Goodyear a inventat primele anvelope :D

Ca sa fiu mai precis, anvelopa din cauciuc a fost inventata de catre scotianul John Boyd Dunlop, de profesie doctor veterinar, la sfarsitul secolului al XIX. Asa am invatat eu in anii studentiei insa daca ma insel mea culpa.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #5 on: April 11, 2016, 18:32:26 PM »
asa e, goodyear a inventat "vulcanizatul"  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #6 on: April 11, 2016, 19:19:22 PM »
Pe Latitude Cross nu am vazut sa scrie M+S dar scrie clar ca sunt pentru SUV/pickup.

Foresterul meu merge cam 50% pe autostrada, 45% pe sosea si 5% pe drum forestier. Dar acesta din urma poate fi critic, ca nu vreau sa raman impotmolit pe coclauri. Asa ca imi caut niste anvelope care sa le faca pe toate acceptabil, nu sa fie specializate in ceva. Si pe deasupra nici sa nu se toceasca prea repede ca e scumpa o pereche in dimensiunea asta.

Din ce am citit pana acum Latitude Cross par cele mai echilibrate din cele pentru SUV. Asta daca nu m-as descurca la fel de bine cu o pereche de anvelope obisnuite facute pentru mers pe sosea, la cum le folosesc eu. Asta ma intreb acum. Ca daca e asa mi se largesc mult optiunile.
« Last Edit: April 11, 2016, 19:24:14 PM by Anisaz »

moguai

  • 2814
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #7 on: April 11, 2016, 20:58:05 PM »
Dueler alea de vin pe ferester ce au?


Sent from my iPhone using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #8 on: April 11, 2016, 21:34:02 PM »
Mersi de sugestie. Am cautat pe tyrereviews.co.uk si majoritatea utilizatorilor se plang ca are aderenta proasta pe umed. Mai sunt cativa care zic ca se tocesc repede si sunt foarte zgomotoase.

moguai

  • 2814
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #9 on: April 11, 2016, 21:39:04 PM »
Sunt cateva teste cu anvelope speciale pt suv acolo. Care s cele mai bune? Top 3 sa zic asa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #10 on: April 11, 2016, 22:11:34 PM »
Ai aici testele din ultimii 2 ani pentru anvelope SUV de vara, varianta mai spre sosea:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2016-Autobild-4x4-SUV-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Off-Road-SUV-4x4-Tyre-Test.htm

In legatura cu anvelopele din test, am mai citit si pareri de la utilizatori si am si cautat si per ansamblu am tras urmatoarele concluzii:
- la Continental, Pirelli si Goodyear erau destui care se plangeau ca se uzeaza rapid;
- Nokian zLine SUV, Falken FK453CC, Michelin Latitude Sport 3 si Hankook Ventus S1 evo2 SUV nu am gasit in Romania pe dimensiunea mea.

Cele de care ziceam mai sus, Michelin Latitude Cross, sunt singurele pe care le-am gasit la noi care au note bune la toate capitolele.

Per total e mult mai slabuta oferta in Romania la anvelope de SUV in comparatie cu anvelope de masina mica.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #11 on: April 11, 2016, 22:17:51 PM »
Haideti sa o luam altfel:

1. Ce buget avem?
- daca ti-ai stabilit un buget si nu poate fi flexibil iti recomand sa iti cumperi exact de bugetul acela intrucat au francezii o vorba "Money can buy" si asta spune totul mai precis am sa-ti dau un exemplu:

- in anul 2009 aveam stransa suma de 15K EUR pentru a-mi cumpara o masina cu care sa merg la vanatoare. La acea suma aveam multiple optiuni si nu ma puteam hotara ce sa aleg dintre Hilux, Defender, Discovery, L200, Pajero si G Klasse (evident ca toate erau la mana a doua).
Am stat stramb si am judecat drept motiv pentru care m-am dus la un dealer Suzuki si am cumparat un Jimny nou-nout pentru care am primit bonus scut, anvelope MT si amortizoare (schimbate de catre dealer inainte sa ridic masina din showroom).

Iti mentionez faptul ca in cei 7 ani de cand o exploatez am parcurs aproape 17.000 Km si i-am schimbat doar uleiul si filtrele.

Concluzie: am cumparat ceea ce era mai bun de banii de care dispuneam.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #12 on: April 11, 2016, 22:23:48 PM »
Eu am un buget flexibil. Caut ce e mai potrivit pentru nevoile mele la un raport pret-calitate cat mai bun.

Din cate inteleg, anvelopele speciale pentru SUV ofera aderenta mai buna off-road si in schimb au un zgomot mai mare si costa mai mult. Singura intrebare care ramane pentru mine este daca intr-adevar ajuta aceste performante off-road in conditiile in care le folosesc eu, adica drumuri forestiere. Ca daca e tot una daca imi iau anvelope de sosea, pot sa gasesc mai ieftine si mai silentioase decat cele de SUV.

moguai

  • 2814
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #13 on: April 11, 2016, 22:33:59 PM »
Pai ti ai raspuns singur, n ai nevoie de ceva dedicat pt suv. Iti iei anvelope de sosea normale, ranforsate etc


Sent from my iPhone using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #14 on: April 11, 2016, 22:38:34 PM »
...si de drumurile mai putin prietenoase se va ocupa Forester-ul (adica motorul, cutia si transmisia, eventual reductorul daca il are in dotarea tehnica).
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

puiu

  • 785
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #15 on: April 12, 2016, 00:04:47 AM »
Fiind mai pescar pot sa iti zic ca nu am ramas niciodata cu masina 2wd nicaieri. Doar in pipera cand dupa o zi de ploaie a intrat in pamant pana la scut.
Mergi pe anvelope de asfalt cu un profil asimetric. V-urile se incarca de noroi foarte repede. Sau pe all season daca te coafeaza.

Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #16 on: April 12, 2016, 02:29:20 AM »
Eu fac de aproape 8 ani off-road lejer  cu Bridgestone cu care a venit Subaru din fabrica si nu am ramas niciodata  blocat. E adevarat ca nu am exagerat si nu am intrat in noroaie de 2 m.,  doar pe drumuri de munte, balti, aratura si iarba uda .... .   Acuma am Yokohama Geolandar G91  dar inca nu am avut ocazia sa le probez. O sa dau un feed back  cand o scot la iarba verde   :)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

puiu

  • 785
Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #17 on: April 12, 2016, 10:20:57 AM »
Paste mult cand se scapa in iarba? :))

Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #18 on: April 12, 2016, 18:08:49 PM »
Nu stiu inca. Anul asta nu am vazut inca firul ierbii. Numai marea plapuma  alba  >:(
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Anvelope de vara
« Reply #19 on: April 12, 2016, 21:30:23 PM »
Pe Latitude Cross nu am vazut sa scrie M+S dar scrie clar ca sunt pentru SUV/pickup.

Foresterul meu merge cam 50% pe autostrada, 45% pe sosea si 5% pe drum forestier. Dar acesta din urma poate fi critic, ca nu vreau sa raman impotmolit pe coclauri. Asa ca imi caut niste anvelope care sa le faca pe toate acceptabil, nu sa fie specializate in ceva. Si pe deasupra nici sa nu se toceasca prea repede ca e scumpa o pereche in dimensiunea asta.

Din ce am citit pana acum Latitude Cross par cele mai echilibrate din cele pentru SUV. Asta daca nu m-as descurca la fel de bine cu o pereche de anvelope obisnuite facute pentru mers pe sosea, la cum le folosesc eu. Asta ma intreb acum. Ca daca e asa mi se largesc mult optiunile.

Am avut exact aceeasi dilema ca tine la cauciucurile de vara pentru SG-ul nevestei. Si exact acelasi mix de drumuri. Am ales Michelin Latitude Tour HP (215/60/16) si sunt extrem de multumit, insa inca nu stiu cum stau cu durabilitatea (putini km deocamdata).

N-as fi pus niciodata cauciucurile originale (Geolander 900), care bat toate topurile ca fiind unele dintre cele mai proaste, desi au o durabilitate extrema (culmea, chiar cand ai vrea sa se uzeze odata, ca sa scapi de ele).

In schimb pe SH am avut Geolander 95 (sau 91, nu mai stiu, dimensiune 225/55/17) si au un mix bun de performante si durabilitate. Am mers cu ele vreo 50K km si am vandut masina cu ele, probabil mai mergeau 10-20K.

Un comentariu despre zgomot: pentru mine e o diferenta enorma intre 68 si 73 dB, desi nu sunt meloman. Insa chiar nu-mi place zgomotul de rulare, iar la tot ce este peste 72dB mi se pare excesiv.