Aici circula hybride de peste 10 ani. Toyota Prius, unele din primele aparute in masa pe soselele patriei circula inca foarte bine si sant foarte laudate de proprietari. Desi pare ciudat, sant foarte fiabile pe partea de mecano si aproape zero probleme pe partea electrica sau pe acumulatori. Marea majoritate a celor care au depasit 10 ani cu ele nu s-au atins de motoare sau baterii. Chiar si pe partea motorului termic nu au probleme majore datorita faptului ca mergand o parte din km. pe electric motorul clasic nu functioneaza deci nu se uzeaza. Iar cand merge in mod bi, motorul termic merge la o capacitate mai redusa deoarece motorul electric impinge si el, si impinge binisor.
Iar la capitolul economie de combustibil si eficienta sant campioane. Am un prieten care are una de vreo 4 ani si nu vrea sa renunte la ea desi e in leasing. O va cumpara la expirarea leasingului si o va tine pana la sfarsitul vietii (vietii masinii, nu a lui
) A facut un drum Montreal-Washington (1000 Km) cu un plin de 45 L !!
E adevarat ca nu poti sa faci liniute cu ea , dar ca masina de familie e OK. Totusi, are un motor de 1,8 L si impinge destul de tare daca ai nevoie de putere, si fata de cele full-electric ai avantajul ca ii faci plinul si pleci mai departe pe cand la cele electrice cand ti s-au terminat bateriile te-ai dus pe copca.
Am avut un vecin care avea un Crosstrek Hybrid si mi-a spus ca ii papa sub 5 in afara si 5,5 in oras/mixt. Dupa specificatii, mie pare ca fata de Crosstrek-ul cu motor termic nu sant diferente prea mari la putere , torque si viteza. (iar portbagajul nu mi se pare mult mai mic). Poate ca o sa va povestesc eu cum e deoarece dupa ce se termina leasingul la impreza, Crosstrek hybrid s-ar putea sa fie prima optiune pe lista potentialelor inlocuitoare
.
Poate ca acuma nu prea ne plac hybridele, dar cand o sa ajunga benzina 5 euro/litrul, o sa le iubim la nebunie
. Deocamdata benzina are un pret accesibil datorita marilor tari producatoare care acuma sant in conflict deschis , dar mai tarziu cand se vor impaca si vezi iarasi barilul de petrol la peste 120 $ si decat sa trecem la tramvai sau la bicicleta, mai bine ne orientam spre hybride chiar daca le detestam.
.
Full-electric e interesant, recunosc, dar la capitolul autonomie ele sant inca mult in urma masinilor cu motor clasic. Si unde mai pui timpul lung de incarcare a bateriilor si reteaua inca redusa de prize de reincarcare, eu cred ca e o optiune care se va impune cu greu in viitorul apropiat.
Aici au fost niste intamplari tragi-comice cu unii care au comparat sau au inchiriat masini electrice si au ramas in camp cu ele din cauza bateriilor care s-au descarcat mult mai repede decat s-au asteptat, inclusiv unul care a mrut sa mearba cu o Teslaintre doua orase situate la aprox. 300km si din cauza ca fiind frig a folosit incalzirea, i s-au descarcat bateriile dupa 200 si ceva de km. si a trebuit sa cheme o platforma sa il duca. Altii cu un Nissan Versa electric au facut 230 km in noua ore (din priza-n priza
!! )