Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
Subaru club Romania

Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #220 on: August 08, 2016, 21:13:35 PM »
Inca o poza cu acaretul:



Nu se vede, dar masina este mult mai ridicata de spate. Acum sta aplecata spre fata, in loc sa fie lasata de fund. Si in portbagaj aveam vechea suspensie si ceva piese ramase.

Consum BV-Bucuresti cu trafic de moarte in Predeal (stat si cate 10 minute nemiscat in trafic), AC aproape mereu pornit, mers unde s-a putut pe pilot automat la 90-100 si in rest tinuta in 2-3000 ture accelerat usor ca doar suntem in rodaj etc. ... 7.2%
Daca nu prindeam nebunia din Predeal sigur scoteam spre 6.
« Last Edit: May 22, 2018, 11:18:14 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #221 on: August 08, 2016, 21:28:25 PM »
Pana la urma cred c-a meritat osteneala si asteptarea....... Sa te bucuri si sa te bucure fiecare kilometru facut la volanul ei!

Forester

  • 3126
  • The other right!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #222 on: August 08, 2016, 21:36:56 PM »
Sa fie intr-un ceas bun!
N-am vazut impresii despre cum merge motorul acum dupa operatii pe cord.

La cat inteleg eu ce inseamna o garnitura de chiulasa, alea chiar erau pocnite rau... ori?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #223 on: August 08, 2016, 22:43:10 PM »
utilizare indelungată și placută.
multumiri pentru informațiile concrete referitoare la costuri.
forester 2.0x forester 2.5xt

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #224 on: August 08, 2016, 22:53:18 PM »
Deci un subaru bun se învârte de la 10000 euro în sus.
Drumuri "boring" îți doresc și cu multe opriri la Brașov unde singura cheltuiala e o cafea!


Nimeni nu observă rotile umflate? ;D

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #225 on: August 08, 2016, 23:17:39 PM »
Cat au fost reparatii si cat mofturi? Si cat a fost manopera? Tot incerc sa imi fac si eu timp sa ajung la AK, dar probabil nu voi reusi curand.

Sa te bucuri de masina, acum ai de ce! :)

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #226 on: August 08, 2016, 23:33:25 PM »
Felicitări pentru cosmetizarea fericita si la cat mai putine reparații pe mai departe ! Pare cocoțată si rotile ies in evidenta.  Dac a tu zici ca sta "natural" pe viraje atunci e bine .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MY08 Outback 2.5i
« Reply #227 on: August 09, 2016, 03:04:56 AM »
...
Consum BV-Bucuresti cu trafic de moarte in Predeal (stat si cate 10 minute nemiscat in trafic), AC aproape mereu pornit, mers unde s-a putut pe pilot automat la 90-100 si in rest tinuta in 2-3000 ture accelerat usor ca doar suntem in rodaj etc. ... 7.2%
Daca nu prindeam nebunia din Predeal sigur scoteam spre 6.

Io-te inca un Subaru care consuma 7 si o leaca !   :D  Deci se poate !!! Si asta inca cu un benzinar de  2,5 L !   ;D
Pe cand un test de  autonomie cu un plin   ?  ? ?
 
By the way,  felicitations Grand Chef  !  ASteptam  (dupa rodaj, bien sur)   poze cu  off-roade de pe la muntii patriei cu peisaje minunate.  :D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #228 on: August 09, 2016, 06:36:13 AM »
1 mil de km fara probleme!!! Sa fie intr-un ceas bun...
Ce mai urmeaza???
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #229 on: August 09, 2016, 08:20:49 AM »
La cat de mult si bine a fost asistata tehnic de catre AutoKino nu mai ai niciun motiv sa nu-i arati drumurile lungi si dese. 
Sa va duca sanatosi pe unde nici n-oti gandi cu gandul si sa va aduca acasa fericiti!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #230 on: August 09, 2016, 14:44:49 PM »
Felicitari pentru finalizarea reparatiilor, de acum incolo doar sa te bucuri de ea!
Arata foarte bine masina.

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #231 on: August 09, 2016, 14:50:18 PM »
3000 e ultima oferta !
Shut up and take my money !!!
Este foarte ridicata cu noua suspensie ! Sa o rulezi sanatos !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #232 on: August 09, 2016, 15:07:46 PM »
3000 e ultima oferta !
Shut up and take my money !!!
Este foarte ridicata cu noua suspensie ! Sa o rulezi sanatos !
Niste saci, ceva?  ;D  ;D  ;D

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #233 on: August 09, 2016, 16:21:36 PM »
Dragos, nu incepe, vrei sa se supere si sa ne paraseasca si Grand Chef'u ??  ;D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #234 on: August 09, 2016, 16:32:09 PM »
Multumesc pentru urari tuturor. Nu am raspuns pentru ca am fost prins cu inmatriculatul. Acum daca am apucat sa merg 200km, era normal sa mai fac pauza, sa nu cumva sa ma invat. Placutele noi sunt gata abia peste o saptamana din lipsa de personal si zile de sarbatoare combinate cu dificultati tehnice la DRPCIV.  >:(


Daca tot aveam masina imobilizata, am zis sa mai fac ceva la ea repede si usor.

M-am pus pe schimbat filtrul de polen. La modelul 2008-2009 accesul este foarte facil. Nu se da jos nici macar un surub. Spre deosebire de modelele inainte de facelift unde trebuia sa dai jos jumatate de bord.

1. Se da jos capacul din dreapta bordului tragand drept de toate marginile pentru a nu-i rupe piciorusele;
2. Se elibereaza agatatoarea (ata care face usa sa coboare incet),
3. Se imping spre interior marginile sertarului pentru a iesi de pe ghidaje,
4. In acelasi fel se imping si marginile capacului din spate,
5. Se trage tava (suportul) filtrului de polen - este nevoie intrucat ventilatorul este foarte puternic si un filtru fara carcasa ar flexa, lasand spatiu pentru ca praful sa invadeze interiorul
6. (Optional) Se curata totul bine. Eu am folosit Igienol si o carpa moale pe care am facut-o neagra din roz si am aruncat-o.
7. (Optional) Igienizarea instalatiei de climatizare din cand in cand este recomandata. AC la maxim pe recirculare spre geamuri 10 minute, apoi eu am mai lasat 5 minute sa sufle spre fata si 5 minute sa sufle spre picioare. Dupa aceasta am deschis toate usile si am dat caldura la maxim spre picioare pe recirculare 10 minute pentru a usca radiatorul de caldura si ce a mai ramas din solutia folosita.
8. Se pune filtrul nou in carcasa si se reiau in ordine inversa primii pasi.













Lasati covorasul in masina deoarece o sa cam ude pe acolo. Atentie! Solutia irita ochii si pielea. Cat timp actioneaza nu stati in masina. Dupa terminarea igienizarii aerisiti bine masina cateva ore.
« Last Edit: May 22, 2018, 11:19:59 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #235 on: August 09, 2016, 18:36:05 PM »
Dragos, nu incepe, vrei sa se supere si sa ne paraseasca si Grand Chef'u ??  ;D
N-are cum....Am calculat....dacă pleacă el plecăm toți  ;D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #236 on: August 09, 2016, 20:09:12 PM »
Hai sa va raspund si la intrebari si sa va dau detalii tehnice.

@andrei0241: Manopera nu stiu. Au fost mai multe pe acolo, ba o bucsa, un surub, o rola etc pe care nu le comandasem. De asemenea depinde de lucrare. Eu am schimbat cam tot ce s-a dat jos de pe motor si am pus nou. Au fost si supapele si segmenti etc. Cel mai bine te hotarasti ce vrei sa faci la masina, si ii spui lui Sese.
Mofturile au fost de doua feluri: necesare si utile. Necesare au fost ambreiajul si distributia care mai tineau un an, dar daca tot eram acolo nu era pacat sa le las asa si sa platesc manopera in plus pentru ele la anul? Cele utile au fost barele de plafon, grila si niste plastice pe la interior. Cam 2.000 lei toate.


@Forester: Teoretic zonele lucioase nu ar trebui sa existe. De acolo s-a luat material. Acum nu stiu ce sa zic. Ar fi trebuit sa fie si pe margini ca sa fie concludenta. Clara a fost scurgerea in afara motorului, deci utila interventia. In plus am eliminat si alte posibile scurgeri inlocuinnd toate garniturile, nu numai cele de chiulasa.


@daniel.gugu: Urmeaza multe, dar doua luni pauza pentru a respira. Urmeaza NBC (Nunti, Botezuri, Cumetrii) si altele pe langa.
In plan am:
- Urgent interiorul de curatat
- Cutia de viteze nu imi place deloc. Mai exact timoneria. Vreau sa schimb bucsele, maciulia, poate suportul cutiei, dar cel mai important sa pun rulmentii in diff-ul central si sa schimb uleiul
- Reconditionat jantele actuale si inca un set eventual cu alte cauciucuri de iarna
- Sper sa gasesc si eu niste sticle de faruri la preturi de oameni normali (momentan sunt 1200 lei bucata, doar sticla, nu tot farul). Farul complet e pe  la 7.000 lei bucata
- Astazi am stat sa fac schimbul de filtru de polen si mi-a sarit in ochi ceva la usa pasagerului din fata. Puncte de rugina in zona de jos pe interior. Clar e ceva aiurea prin BV de arunca astia pe drumuri. Asa ca la primavara urmeaza revopsire totala.
- Evacuarea cand i-o veni randul. O sa fie o interventie scumpa doarece am doua evacuari functionale, nu doar de estetic. Asta e ruginita muci.
- Antifonare pe sub masina si bucse poliuretan la diff-ul spate neaparat si daca ma obisnuiesc cu masina asa cum este si vreau mai mult fun poate niste bare antiruliu cusco mai mari. Momentan le-am scos de pe lista. Motivul in explicatiile de mai jos.



Impresii dupa reparatii la motor:
- Porneste mai usor. Invarte mai putin si parca fara efort.
- Se incalzeste putin mai greu, semn ca racirea isi face treaba. Si ventilatoarele pleaca rar, chiar si pe caldura asta.
- Am mers doar in accelerari usoare, dar mi se pare ca are mult cuplu jos si o serpentina in a 3-a la 2.000 nu reprezinta un impediment in a creste viteza
- Consumul este mai mic asa la primele estimari. Astazi am mers prin oras dimineata. E mai liber ca de obicei, dar consumul a crescut numai pana la 7.8
- Se tureaza etrem de usor
- Este extrem de echilibrat. Cat timp isi facea treaba igienizare de AC, am ridicat capota si am pus mana pe motor. Nu se misca deloc, nici o vibratie, poti sa pui pe el paharul cu apa si nu se varsa
- Foarte silentios. Abia se aude cand e capota lasata iar in mers la 70, a 4-a, 2000 ture poti sa tragi un pui de somn. Se aud numai anvelopele.
- Mai multe detalii dupa ce trec de rodaj.

Cauciucaraie (bucse, suporti etc.)
- Clar motorul nu se mai misca asa cum spuneam mai sus. Raspunsul este imediat la acceleratie
- Liniste mormantala. Nu bate nimic, nu troncane nimic, toata masina este incordata, stransa, dar toleranta
- Directia precisa

Suspensia
- Surpriza cea mai mare :) Spatele s-a ridicat foarte mult. Acum sta mai sus decat fata, nu mai jos ca inainte
- M-am temut ca o sa o faca instbila dar din contra, spatele este foarte rigid. Pe curbe ramane aproape drept in timp ce fata torsioneaza mai mult. Efectul este un comportament neutru spre sportiv. Spatele ma impinge in interiorul curbei si simt ca am mai multa tractiune din spate
- Fata estimez ca este cu un 20-25% mai dura decat ce am avut
- Spatele este cu 30-40% mai dur dupa estimarile mele
- Comportamentul de mai sus m-a facut sa renunt pe moment la ideea de bare antiruliu mai mari. Nu le mai vad rostul deocamdata. Masina ia curbele asa cum am vrut eu
- Compresia amortizoarelor este doar putin mai dura, dar revenirea este setata pe sport. Am luat o denivelare intr-o curba larga si am simtit roata cum s-a ridicat usor dar imediat a fost impinsa la loc si a urmat drumul cu timp in aer spre 0.
- Este in continuare confortabila pe denivelari, gropi, drumuri proaste, dar suspensia tine foarte bine masina pe drum. Spre Predeal am ajuns la limita aderentei cauciucurilor si masina tot baga botul in interior, asta fara picior pe acceleratie ca sa nu dau vina pe diferentiale.


Alte intrebari daca aveti, va rog sa le adresati si raspund cu mare placere.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #237 on: August 10, 2016, 11:53:32 AM »
Pe spate ai schimbat vreo bucsa, bieleta?
Ma refer de ex. la bratul acela inferior cu 2 bucsi, 20250AE06A sau 20250AE000.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #238 on: August 10, 2016, 12:59:37 PM »
Bielete antiruliu schimbate si bucsele de la bara stabilizatoare. Nu am schimbat acele brate.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #239 on: August 12, 2016, 14:58:04 PM »
Si daca tot am pus becuri de numar, sa fie si numere zic. Ma primiti cu acestea?  ;D





Si curierul nu a stat degeaba. Mi-a mai facut o surpriza. Vreme buna sa fie peste weekend si revin cu impresii.

« Last Edit: May 22, 2018, 11:22:07 AM by MihaiFlorescu »