Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
Subaru club Romania

Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #380 on: February 24, 2017, 15:34:05 PM »
154.700km, cam 3.700km de la ultimul schimb de ulei.

Masina merge bine, motorul este mai silentios. "Dead silent" la ralanti si in ture parca este mai silentioasa evacuarea.

Cost manopera 92 lei :) Am schimbat doar uleiul si filtrul de ulei + verificarea gratuita. Nu s-a gasit nimic in afara de minuscula scapare pe la baia de ulei (contribuitor la consum).

Probabil inainte de vara o sa trec la European Formula Classic 5w40 daca nu cumva aduc Signature Series 0w40 intre timp.

Consumul mediu de carburant indicat de CB in acesti 3700km a fost de 10.2% in care a vazut toate tipurile de drumuri si stiluri de condus.
« Last Edit: May 22, 2018, 11:54:01 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #381 on: March 09, 2017, 10:49:13 AM »
Azi dimineata am fost nevoit sa iau Outback-ul. Nu l-am mai folosit si vazut de la intalnirea de duminica. Si cum mergeam spre el observ trapa deschisa. Era doar prima parte ridicata (bucata mica), nu bucata mare.

Deja imi faceam scenarii cu scaune ude, miros aiurea si cand colo nici picatura de apa. Nici macar pe parasolarul care acopera trapa si care era tras pana in zona deschisa. La o privire mai atenta am observat ca trapa mica se ridica in asa fel incat apa sa nu cada direct in interior astfel incat totul s-a dus pe scurgeri.
Paguba totala s-a rezumat la cativa fulgi de la plopi si niste praf in suportul de pahar. In rest curat si bine. Am avut noroc si ca ploile din ultimele zile au fost slabe cantitativ si fara vant.

Multumesc pe aceasta cale constructorului care a prevazut astfel de situatii pentru ametiti ca mine.

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #382 on: March 09, 2017, 15:20:31 PM »
:)) stai linistit ca eu am mers 2 zile cu sti  ca am uitat trapa deschisa complet :) si a plouat sanatos !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #383 on: March 09, 2017, 15:23:19 PM »
E un semn sa renunti la GC si sa iei Outback ;D

In alta ordine de idei m-am inteles pentru un al doilea loc in parcarea subterana astfel incat ambele masini vor fi in permanenta protejate de interperii si pastrate la temperatura relativ constanta. Ma intarzie putin cheltuiala cu planurile pentru masina dar pe termen lung este o investitie mai buna. Deci o sa scap de probleme ca cea de mai sus.
« Last Edit: March 09, 2017, 15:26:09 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #384 on: March 15, 2017, 10:39:31 AM »
Multumesc mult Tom! Baiat de baiat.
Pareri si montaj luna viitoare.

PMU Boom Wagon
Applicable Rotor Temperature   0~450℃
Friction Coefficient   0.36~0.43μ
Undeva echivalent la placuta B-spec, doar ca are o muscatura mai buna la rece, fiind placute speciale de SUV, minivan, wagons. Sunt cam 3 pasi peste cele OEM conform spuselor producatorului in materie de rezistenta la fading si putere de franare.

Capac radiator pentru ca cel de acum necesita inlocuire.










« Last Edit: May 22, 2018, 11:55:04 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #385 on: March 15, 2017, 12:15:22 PM »
Ce diferenta de pret e intre placutele astea si cele OEM? Doar puntea fata ai acolo?
Placat ca nu se si vad odata montate... culoarea aia e prea misto sa ramana ascunsa de etriere

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #386 on: March 15, 2017, 12:37:40 PM »
Nu stiu cat costa placutele originale Subaru. Am fata si spatele. Discuta cu Tom sa vezi ce tip de placuta se potriveste stilului tau de mers pentru masina pe care o ai. In Japonia intervalul este de la 45 euro setul la 200 euro in functie de tipul de placuta, dar tine cont ca sunt multe taxe la achizitie, transport, vama, asigurare, transfer bancar, TVA, curs valutar si se poate ajunge la dublu decat vezi pe site.

Am tinut mortis sa cumpar asa ceva dupa tura cu RaduDinu de pe Adancata cand mi-am dat seama ca trecusera 4 tururi fara racire si masina se punea in cap la franare fara comentarii (deci 0 brake fade). E drept el are HC+ daca nu ma insel.

http://www.project-mu.co.jp/en/products/index.html


« Last Edit: May 22, 2018, 11:55:40 AM by MihaiFlorescu »

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #387 on: March 15, 2017, 13:24:21 PM »
La urmatoare revizie (la inceputul verii) eu va trebui sa schimb si discurile (toate). Tom vinde si discuri? Apropo, cine este Tom, este vorba de stishop.ro?

Răspuns:
« Reply #388 on: March 15, 2017, 13:42:28 PM »
Yup!

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #389 on: March 15, 2017, 14:22:51 PM »
Da, stiu de costurile pe care le implica achizitiile din Japonia, avusesem o discutie cu Tom la un moment dat.
Oricum, din cate inteleg aceste placute ajung sa fie limitate de pneuri, in cele din urma, degeaba ai franare intre disc si placute daca nu e transmisa corect la asfalt.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #390 on: March 15, 2017, 14:43:38 PM »
@Okesz: Da, stishop. A fost la intalnirea din Baneasa cu tricoul cu Nurburgring.

@Andrei: Corect cu anumite mentiuni. Depinde de placuta si anvelopa. Cu ce merg ei (Tom, Dinu, KET, Dan) este exact cum ti-a spus el. Placutele alea tin 800 grade fata de 450 ale mele. Ce mi-am luat eu sunt mai jos ca performanta (nu sunt in grafic dar vin pe la B-spec), la mijloc intre OEM si ce au ei.
Oricum sunt cobai pentru ca placutele astea nu s-au mai adus la noi.



Axa orizontala cred ca are oarecum legatura cu intervalul de temperatura optim pentru operare.
« Last Edit: March 15, 2017, 14:55:28 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #391 on: March 15, 2017, 15:00:26 PM »
Inteleg acum si de ce culoarea aia, fiecare cu a ma'sii, misto graficul

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #392 on: March 15, 2017, 18:44:31 PM »
sa te bucuri de ele Mihaita si sper sa iti placa PMU
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #393 on: April 03, 2017, 10:41:54 AM »
Hai sa mai fac reclama pe aici, ca prea se sperie lumea de Outback si sunt acuzat ca fac pe Baba Cloanta.

Masina a stat nemiscata cam 2 saptamani si nespalata o luna. A primit intai o baie si se pare ca au fost bune chimicalele folosite inainte de intalnirea aniversara ca inca au efect si protejeaza vopseaua, acoperind micile zgarieturi ale lacului (panza de paianjen). Astfel masina arata ca proaspat vopsita.

Si daca tot arata bine, am scos-o apoi la plimbare in jur de ~200km... Bucuresti - Slanic Prahova - Ploiesti - Bucuresti etc. La dus 130-140 pe autostrada si la intoarcere 120 pe toata lungimea ei. In rest mers destul de linistit cu 2 copii si alti 2 adulti in masina.
Consum cu aerul conditionat pe Auto si incarcare tableta la 2.4A a fost 8.6 l/100km. Anvelopele sunt cele de iarna avand clasa de consum E sau F.

Mi-am amintit ce confortabila este masina dupa ce in ultima perioada m-am dat numai cu buburuze cu sasiul scurt. Daca intr-o masina mica o denivelare luata cu o roata destabilizeaza toata masina, Outback-ul in comparatie parca este paianjen. Isi pastreaza postura si fiecare roata se misca in voie dupa cum este pus asfaltul.
Peste denivelarile de pe autostrada pastreaza directia cu usurinta. Din nou imi confirma ca suspensia spate este ce trebuie.
« Last Edit: April 03, 2017, 15:25:19 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #394 on: April 19, 2017, 10:30:59 AM »
Atentionare de post lung si plictisitor!

Inainte de sarbatori si drumuri, am "alergat" putin prin Bucuresti. Cu anvelopele de iarna la mers cu traficul (Victor zice ca merg ca mosu) am scos pe anvelope de iarna consumul de mai jos:



Desi in plan pentru reparatie imediat dupa achizitie, rotile abia acum, la aproape un an, au fost reconditionate. Rezultatul ma super multumeste! Am optat pentru un argintiu original cu ceva mai mult metal si extra strat de lac. Finisajul este superb!

Am incaltat si anvelopele de vara si am mers km buni cu ele, inclusiv pe ploaie la viteza mare. Super aderenta si incredere. Chiar le recomand. Toyo CF2 SUV.






Cu aceasta ocazie am reconditionat si prinderile de la strut bar care aveau rugina.













Impresii de drum? Ce sa zic, mi se pare ca tine fata dreapta la iesirea din parcarea subterana cand urc rampa in unghi. Pe drum, inclusiv pe serpentine nu se simte mare lucru. Singura imbunatatire este poate pe denivelari gen zone de dilatare de la poduri sau denivelari in curbe cand parca tine fata mai dreapta si lucraza mai mult din suspensie decat din sasiu.


Am facut si geometria pentru ca fata stanga avea o cadere pozitiva vizibila de pe luna. S-a corectat si masina sta mult mai drept pe drum.




Drumul dus in vacanta, cu un blocaj pe autostrada de 40 min, apoi destul de liber, AC pornit majoritatea drumului. Cateva varfuri de 160, in rest mers in limitele drumului.

« Last Edit: May 22, 2018, 11:58:14 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #395 on: April 19, 2017, 10:54:31 AM »
Presupunand ca aparatul ala a masurat bine...
Pe spate ai sa ai ceva uzura interioara pe anvelopa dreapta, din cauza caderii. Pe stanga la fel, pentru ca e convergenta partiala usor deschisa. Cumulat, as zice ca-i ok. Thrust angle n-am mai intalnit, dar am vazut pe net ce inseamna, si ai caroseria exemplar de dreapta :P
Fuga pe fata e cool, avand in vedere c-ai inaltat-o mult, dar a scazut unghiul sub 1 grad. Caderile cam mari, dar asta e, ai inaltat-o. Se vor uza ambele pe exterior, dar la rocada se va echilibra situatia cu spatele. Posibil sa joace putin directia cand vei muta rotile spate pe fata, dar n-ai ce-i face, isi va reveni. Recomandare: fa rocada F/S la fiecare schimb de roti, ca sa ai uzuri uniforme. Convergenta fata e ok si ea.
In linii mari e f bine.

Acum, ca sa te bag in boala, mergi pe alt stand, doar pentru masuratori, si compara cu ce ai acum   ;D

Cu ruginica de sub portiere? Rezolvat-ai?
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #396 on: April 19, 2017, 11:03:02 AM »
Am uitat sa zic, sfat pentru montarea unui strut bar:
- WD40 lasat sa actioneze cel putin 30-40 minute pe piulitele de la suspensie. Eu am lasat cam 2 ore cat mi-am schimbat rotile si le-am carat.
- momentul de strangere 20Nm, eu le-am strans la 28 pentru ca atat este minim pe dinamometrica mea
- unelte: tubulara de 12 cu prelungitor, cheie de 17 fixa si un imbus de 8
- bara nu trebuie sa fie stransa pe urechi pentru a se putea aseza pe oale corect. Se strang apoi piulitele usor pe ambele parti, apoi la cuplu fiecare. Pe urma se strange si bara.

@Muttley: Da, le schimb la fiecare sezon intre ele, cand oricum nu fac mai mult de 4-5.000km cu fiecare set (iarna/vara).
Nu am rezolvat cu rugina de la portiere. As vrea sa o vopsesc toata vara asta pentru ca oricum trebuie schimbat si parbrizul, iar deasupra lui este si acolo vopseaua umflata. Multumesc de pareri!
« Last Edit: April 19, 2017, 11:32:57 AM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #397 on: April 19, 2017, 12:05:24 PM »
Vad ca se tot repeta legenda ca masina lui Mihai ar fi inaltata.  OBK-ul 2.5 nu este inaltat, este la inaltimea standard initiala de Asia si Australia.
Nu se pot compara arcurile noi cu unele care s-au comprimat ireversibil cu 20-30mm.
Geometria puntii față nu este afectata de amortizoare. Amortizoarele afecteaza doar masinile vechi, cu arcuri uzate sau masinile cu arcuri sport.

Generatiile anterioare de crossovere aveau din fabrica spatele putin pozitiv. In timp, datorita imbatranirii otelului de arc, rotile spate ajungeau sa aiba cadere neutra sau chiar negativa.

Caderea pe fata se rezolva cu suruburi OEM noi, cea de pe spate cu after-market.
Montarea gresita a sistemului de reglare de pe spate duce la stricarea flanselor.

Cei care fac geometria directiei nu prea sunt dispusi sa invete lucruri noi. Ei se rezuma la montarea caracatitelor pe roti, apasarea unor butoane si reglarea puntii fata.


ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

puiu

  • 785
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #398 on: April 19, 2017, 15:21:15 PM »
Jantele unde le-ai facut si prin ce metoda?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #399 on: April 19, 2017, 15:47:16 PM »
Jantele si urechile de la strut bar au fost sablate si vopsite electrostatic.

Sunt multe variante in Bucuresti. Eu am fost la CSL custom pentru ca ii stiam si am mai facut treaba la ei pe parte de suduri custom.
« Last Edit: May 22, 2018, 11:59:37 AM by MihaiFlorescu »