Hai sa va raspund si la intrebari si sa va dau detalii tehnice.
@andrei0241: Manopera nu stiu. Au fost mai multe pe acolo, ba o bucsa, un surub, o rola etc pe care nu le comandasem. De asemenea depinde de lucrare. Eu am schimbat cam tot ce s-a dat jos de pe motor si am pus nou. Au fost si supapele si segmenti etc. Cel mai bine te hotarasti ce vrei sa faci la masina, si ii spui lui Sese.
Mofturile au fost de doua feluri: necesare si utile. Necesare au fost ambreiajul si distributia care mai tineau un an, dar daca tot eram acolo nu era pacat sa le las asa si sa platesc manopera in plus pentru ele la anul? Cele utile au fost barele de plafon, grila si niste plastice pe la interior. Cam 2.000 lei toate.
@Forester: Teoretic zonele lucioase nu ar trebui sa existe. De acolo s-a luat material. Acum nu stiu ce sa zic. Ar fi trebuit sa fie si pe margini ca sa fie concludenta. Clara a fost scurgerea in afara motorului, deci utila interventia. In plus am eliminat si alte posibile scurgeri inlocuinnd toate garniturile, nu numai cele de chiulasa.
@daniel.gugu: Urmeaza multe, dar doua luni pauza pentru a respira. Urmeaza NBC (Nunti, Botezuri, Cumetrii) si altele pe langa.
In plan am:
- Urgent interiorul de curatat
- Cutia de viteze nu imi place deloc. Mai exact timoneria. Vreau sa schimb bucsele, maciulia, poate suportul cutiei, dar cel mai important sa pun rulmentii in diff-ul central si sa schimb uleiul
- Reconditionat jantele actuale si inca un set eventual cu alte cauciucuri de iarna
- Sper sa gasesc si eu niste sticle de faruri la preturi de oameni normali (momentan sunt 1200 lei bucata, doar sticla, nu tot farul). Farul complet e pe la 7.000 lei bucata
- Astazi am stat sa fac schimbul de filtru de polen si mi-a sarit in ochi ceva la usa pasagerului din fata. Puncte de rugina in zona de jos pe interior. Clar e ceva aiurea prin BV de arunca astia pe drumuri. Asa ca la primavara urmeaza revopsire totala.
- Evacuarea cand i-o veni randul. O sa fie o interventie scumpa doarece am doua evacuari functionale, nu doar de estetic. Asta e ruginita muci.
- Antifonare pe sub masina si bucse poliuretan la diff-ul spate neaparat si daca ma obisnuiesc cu masina asa cum este si vreau mai mult fun poate niste bare antiruliu cusco mai mari. Momentan le-am scos de pe lista. Motivul in explicatiile de mai jos.
Impresii dupa reparatii la motor:
- Porneste mai usor. Invarte mai putin si parca fara efort.
- Se incalzeste putin mai greu, semn ca racirea isi face treaba. Si ventilatoarele pleaca rar, chiar si pe caldura asta.
- Am mers doar in accelerari usoare, dar mi se pare ca are mult cuplu jos si o serpentina in a 3-a la 2.000 nu reprezinta un impediment in a creste viteza
- Consumul este mai mic asa la primele estimari. Astazi am mers prin oras dimineata. E mai liber ca de obicei, dar consumul a crescut numai pana la 7.8
- Se tureaza etrem de usor
- Este extrem de echilibrat. Cat timp isi facea treaba igienizare de AC, am ridicat capota si am pus mana pe motor. Nu se misca deloc, nici o vibratie, poti sa pui pe el paharul cu apa si nu se varsa
- Foarte silentios. Abia se aude cand e capota lasata iar in mers la 70, a 4-a, 2000 ture poti sa tragi un pui de somn. Se aud numai anvelopele.
- Mai multe detalii dupa ce trec de rodaj.
Cauciucaraie (bucse, suporti etc.)
- Clar motorul nu se mai misca asa cum spuneam mai sus. Raspunsul este imediat la acceleratie
- Liniste mormantala. Nu bate nimic, nu troncane nimic, toata masina este incordata, stransa, dar toleranta
- Directia precisa
Suspensia
- Surpriza cea mai mare
Spatele s-a ridicat foarte mult. Acum sta mai sus decat fata, nu mai jos ca inainte
- M-am temut ca o sa o faca instbila dar din contra, spatele este foarte rigid. Pe curbe ramane aproape drept in timp ce fata torsioneaza mai mult. Efectul este un comportament neutru spre sportiv. Spatele ma impinge in interiorul curbei si simt ca am mai multa tractiune din spate
- Fata estimez ca este cu un 20-25% mai dura decat ce am avut
- Spatele este cu 30-40% mai dur dupa estimarile mele
- Comportamentul de mai sus m-a facut sa renunt pe moment la ideea de bare antiruliu mai mari. Nu le mai vad rostul deocamdata. Masina ia curbele asa cum am vrut eu
- Compresia amortizoarelor este doar putin mai dura, dar revenirea este setata pe sport. Am luat o denivelare intr-o curba larga si am simtit roata cum s-a ridicat usor dar imediat a fost impinsa la loc si a urmat drumul cu timp in aer spre 0.
- Este in continuare confortabila pe denivelari, gropi, drumuri proaste, dar suspensia tine foarte bine masina pe drum. Spre Predeal am ajuns la limita aderentei cauciucurilor si masina tot baga botul in interior, asta fara picior pe acceleratie ca sa nu dau vina pe diferentiale.
Alte intrebari daca aveti, va rog sa le adresati si raspund cu mare placere.