Aoleu...
Bun, faza-i asa: un sedan are sub luneta o traversa sanatoasa, sudata la capete de lateralele conservei. Un break nu are nimic, e un tunel. Din acest motiv, un break va flexa, ca nu e inchis cu nimic in spatele banchetei, in afara de podea. Adica, in timp ce un sedan e O, breakul e U. Asta e TEORIA.
Pe de alta parte, practica, mie cel putin, mi-a demonstrat ca multe add-on-uri d-astea nu fac absolut nimic sesizabil. Mi-am pus si eu bara intre amortizoare, sa mor de-am simtit vreo schimbare. Psihic insa, e "wow", ca, vezi-duamne, am inchis acel "U". Uneori, placebo rules, ca ne place sau nu.
Si pe de alta-alta parte, constat ca exista o ordine. Eu am gresit-o. Adica am pus bara inainte de lockdown bolts de exemplu. Si am pus lockdown bolts inainte de bucse de brate tari (nu exista inca). Si probabil as pune bucse fara sa trec la 18 inchi si anvelope joase. Cu alte cuvinte, inainte de a flexa caroseria, mai intai flexeaza anvelopele, apoi articulatiile, abia la final se indoaie tabla.
Ideea ar fi ca in cazul lui Mihai, dac-a pus bara pe fata e overkill, spatele e cel care, repet, doar in teorie, ar fi cerut rigidizarea. Desi niciuna din cele 2 probabil ca nu s-ar simti pe dinamica masinii. Posibil ar fi totusi ca bara de pe spate sa se simta la faza cu deschisul/inchisul hayonului cu o roata pe bordura
Scoateti-ma din schema cu testele. Va zic de pe acum, n-au sa fie diferente, parerea mea.