Si i-am aratat si Grecia. Am facut 1500km cu plimbari si prin imprejurimile Bucurestiului.
Cam 25km cred ca au fost de off-road si daca la primele doua iesiri am intalnit si sedanuri si chiar masini de oras, la ultima destinatie retrasa eram eu cu doua Land Rover, un Jeep si doua forduri Ranger mai batrane ca mine.
Outback-ul s-a descurcat minunat cu reductorul si nu am atins absolut deloc. Million thanks lui Cosmin pentru suspensie.
Ca tot am vorbit de suspensie, desi la gol este cam rigida, cu 4 adulti si bagaje la greu suspensia devine confortabila, dar in continuare suficient de ferma pentru viraje in viteza.
Viteza? Cam 150 pe autostrazile grecesti si chiar portiune de raliu de 140 in urcare pe niste drumuri virajate in Bulgaria unde cei care m-au depasit pe linia dreapta (Insignia biturbo 4x4, diverse bavareze si honde) nu au putut tine pasul cu mine.
Atat cu reclama la masina. Eu m-am convins ca este perfecta de concediu.
De interes public, fara comentariile mele dulci de mai sus.
Amsoil Signature Series 5w-30 este cam tzatza de maimutza la noi. In conditiile in care am tras de masina asta cum am putut mai tare, inclusiv viteze mari pe autostrada la temperaturi ridicate, noul (in motorul meu) ulei Amsoil European Formula Classic 5w-40 abia daca s-a lasat consumat cu ~100ml.
In plus, valorile de temperatura ale motorului s-au schimbat dramatic. Cu SS 5w30 aveam 91-92 grade la 120 pe autostrada si urca pana la 94 pe viteze mai mari sau depasiri, in timp ce cu EF 5w40 abia urca la 91 grade la viteze net superioare (150-160), in rest statea mult mai rece pe la 88-90 si uneori chiar in intervalul 85-87 in zonele cu viteza moderata.
Deci, in sfarsit am gasit uleiul potrivit
pentru motorul meu.
Masina a mers extraordinar cu Rompetrol 98, apoi din lipsa de benzinarii am alimentat cu Lukoil la bulgari si am pus 95+ care ziceau ei ca e mai buna decat 95 normal din lipsa de 98. Dupa nici 5km CEL in bord. Am alimentat in Grecia cu BP100 si OMV 100 si a inceput masina sa mearga iar extraordinar.
Ah, consum 9.2% si nu cred ca puteam sa merg mai tare. Include off-road, mers doar cu A/C, 4 adulti si bagaje ce depaseau lejer 60kg. Un troller l-am ridicat in doi sa il punem in masina.