Outback 3.0 din 2006
Subaru club Romania

Outback 3.0 din 2006

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Outback 3.0 din 2006
« on: May 25, 2016, 09:11:16 AM »
VA salut,


La mai mult de 2 ani de la achizitie cred ca ar fi momentul sa-mi prezint masina, un Outback H6 3.0 din 2006.
Masina a fost cumparata de noua in Romania, a folosit-o cineva 5 ani ca masina de serviciu dupa care a cumparat-o de la firma unde lucra, iar dupa 3 ani mi-a vandut-o mie cu 108.000 km la bord. Nu am carte de service in schimb am copiile tuturor facturilor incepand cu prima revizie, toate fiind facute la SMT.
In afara de revizii, s-a mai inlocuit tot la SMT un parbriz ciobit, pompa servo in garantie, niste bucsi si bielete, bara spate si capota motor si au fost revopsite (ultima din cauza unei grindine serioase, urmele careia se vad pe plafon in continuare), deci am istoric complet la ea.
Inainte de cumparare am facut o inspectie la SMT, ocazie cu care mi-au facut o lista cu piese de inlocuit in valoare de vreo 3.000,- EUR :) cum ar fi amortizoare spate (erau la 70%), bucsi, bielete, discuri si placute.

Amortizoarele erau trecute in deviz la 6.700 lei perechea, le-am luat ulterior de la Auto Kino cu 4.800 perechea.
Tot la AK s-a constatat ca toate bucsile sunt OK, doar niste bielete antiruliu au fost inlocuite.
La cumparare nu prea mergea radioul, electricianul de la AK a descoperit ca cineva a rupt cablul antenei in spatele aparatului si a lucrat vreo 2 ore sa-l faca la loc, acum merge si radioul, desi receptia nu este exceptionala, uneori se strica calitatea receptiei chiar si in Bucuresti.
Am mai cumparat cate un set de anvelope de fiecare sezon, desi cumparasem masina cu anvelope bune, dar erau coapte (ambele seturi fiind din 2006, cele de vara niste Geolander cumparate in 2009 de la SMT dar tot cu DOT din 2006) + un set de jante originale de pe masina dezmembrata de Boddo (pt anvelopele de iarna).
Plus un carlig de remorcare cu instalatia electrica aferenta tot de pe aceeasi masina.
La un moment dat mi s-a aprins check engine si tempomatul clipea, cu cod "engine missfire" pe randul din stanga, citirea fiind facuta la service-ul Subaru din TM (eram in drum spre Budapesta).
De sesizat nu am sesizat nimic in condus, poate niste smucituri usoare la mersul cu viteza constanta.
Cei de la TM mi-au recomandat verificarea bobinelor si a fiselor + inlocuirea bujiilor, insa la Subaru Budapesta mi-au spus din start ca este vorba de chestia aia care regleaza axa cu came in functie de turatie (presiunea uleiului angreneaza piesa). S-a inlocuit piesa aia (250,-EUR inclusiv manopera) si de atunci nu s-a mai aprins nimic pe bord.
Va dati seama in ce cheltuieli ma bagam daca schimbam bobine, fise si bujii degeaba (bujiile fiind inlocuite la SMT la 90.000 km iar masina avea 110.000 km la momentul defectiunii).


Comparativ cu VW Passat (masina de serviciu din 2015 dar si cu Golful 6 anterior), scaunele sunt mai putin comfortabile pe drum lung (cobor cam amortit din Outback), instalatia de climatizare este subdimensionata, adica in zilele cu peste 30 de grade trebuie s-o dai la viteza mare ca sa raceasca cat de cat (ca la aproape orice japoneza). Mentionez fac comparatia cu instalatia functionand la parametrii (deci cand are freon si functioneaza bine), nu cand nu aveam destul de freon (ceea ce s-a intamplat pana acum de 2 ori).
Puri si simplu gurile de aerisire sunt prea mici si nu asigura un debit suficient de aer fara sa dai ventilatorul pe viteze mari.
Nici protbagajul (despre care citesc elogii pe forum) nu este pe departe atat de spatios ca la Passat Variant, dar si in latime este mai putin spatios (ne dam coate cu sotia, desi in Passat nu se intampla acelasi lucru).
Mai mentionez geamurile fara cadru din care rezulta o izolatie termica mai proasta, iarna este simtitor un mic curent in special pe locurile din spate.
Cam atat deocamdata, masina are momentan 140.000 km si sunt multumit de ea.

Poze de la cumparare, ca altele nu am prea facut (sper sa reusesc sa le atasez):
https://www.dropbox.com/sc/ilshh0vl7axzkio/AAA6UhoE04ZPYKaA1UrwWyIfa
https://www.dropbox.com/sc/u9u9p1a5itpt2t9/AADitIc78vvrt2OoLKPrZX4Ea
https://www.dropbox.com/sc/iapoir4fah1nkg0/AACGF1byh2w9V7cWqI9wPkEpa


Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #1 on: May 25, 2016, 09:16:45 AM »
Bine ai venit, chiar daca ai masina de 2 ani, s-o stapanesti sanatos, fara incidente sau ploi cu grindina!
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #2 on: May 25, 2016, 09:55:31 AM »
Bun gasit jurnalului tau! Acum ca sunt in liga Outback poate mai schimbam pareri. Sunt curios de treaba cu apa de la aerul conditionat daca e o problema generala sau doar s-a nimerit la tine (sper ca nu te confund cu alt coleg).

Spatiul la interior, da e mai mic daca il compari cu passat 2015, dar in acest caz ar trebui sa te uiti la Outback 2015, care este mult mult mai mare. Mie mi se pare aproape inutil de mare spatiul pentru pasageri  in noul outback. Cand l-am testat, scaunul soferului reglat pentru mine lasa in spate cam 50cm loc pentru picioare. Aproape ca intra un om ghemuit acolo.

Drumuri bune sa ai. Stiu cum e cu grindina ca si masina mea are niste urme pe capota si mai mult pe plafon, dar sper sa le repar candva.

Cat despre Golf 6 am scris un articol pe la categoria Versus. Foarte dezamagit de el. Singurul plus in comparatia cu outback poate ca este spatiul pentru sticle mari in fetele usilor. Dar cam atat.
« Last Edit: May 25, 2016, 09:57:43 AM by MihaiFlorescu »

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #3 on: May 25, 2016, 11:02:44 AM »
Salut Mihai,


Eu sunt acel coleg cu apa la picior :) , apa de condens curgea din bord fiindca s-a infundat furtunasul de scurgere al vaporizatorului.
Din forumuri straine am observat ca se intampla frecvent la Outback si Tribeca, dar nu e mare lucru sa degajezi furtunul.
Furtunul atarna in compartimentul motor undeva pe langa cutie si mizeria care sare de pe roti il poate infunda.

In ceea ce priveste dimensiunea interioara, am avut si Passat din 2007 care este la fel de mare ca si cel din 2015, iar in ceea ce priveste Golful, nu ai fost atent, am comparat scaunele (pozitia de sezut) nu dimensiunile interioare, Golful fiind evident din alta clasa. Dar Golful are scaune mai bine configurate si cu sezutul mai lung (iarasi o problema comuna a japonezelor, cu scaune proiectate pt oameni mici...).
Mentionez ca am 1,85 m deci nu sunt Gica Muresanu, dar la drum lung imi amorteste pulpa dreapta din cauza sezutului scurt. Btw. si pozitia pedalelor este mai ergonomica la VW, la Outback imi tin laba piciorului intr-o pozitie mai verticala si incomoda.
Spatiul la picioarele pasagerilor de pe bancheta este intr-adevar absolut suficient si la Outback 2004-2009.
Dar nu ma plang, tin la Outback, dar nu ma mir ca un user obisnuit care nu apreciaza continutul tehnic cumpara mai degraba europene decat Subaru.

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #4 on: May 25, 2016, 22:49:42 PM »
Salut,
 Sa o stăpânești sănătos!
Mihai si la Forester diesel 2009 apare condens pe preș la picioarele pasagerului din dreapta.
E un feature. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #5 on: June 09, 2016, 08:26:12 AM »
Vazand oferta cu discount de 50% la manopera am facut o revizie la SMT (140.000 km), m-a costat 902 lei (TVA inclus) cu mentiunea ca eu am dus uleiul (Mobil1 0W40) si antigelul (Hepu G12+) fiindca cei de la SMT nu folosesc aceste produse.
https://www.dropbox.com/s/n35zsqrz9j7ey6o/2016-06-09 06.54.43.jpg?dl=0


Trebuie sa fac rost de bucse bara stabilizatoare fata, iar in ceea ce le priveste pe cele din basculele fata, Daniel mi-a zis ca nu exista ca repere separate.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #6 on: June 09, 2016, 09:49:44 AM »
Nu exista sa nu existe bucsele mari de la brate. E problema comuna la Legacy/Outback fiind problema de arhitectura/proiectare a puntii fata si exista chiar si upgrade la unele de poliuretan daca vrei de la diverse firme.

Eu le-am gasit in nenumarate surse pe cele originale sau aftermarket.

La tine ar fi codul 20204AG011 - 60 lei Febi-Bilstein, 70 lei Jakoparts sau 110-140 Originale Subaru per bucata.

Reperul nr. 12 (Outback 3.0R, 5AT, fabricatie 2005-2009)

« Last Edit: June 09, 2016, 09:58:29 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #7 on: June 09, 2016, 09:54:46 AM »
Sigur exista deoarece le-am schimbat eu cu OE.
Legacy 3.0R

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #8 on: June 09, 2016, 10:48:08 AM »
Va multumesc baieti pentru ajutor!
O sa iau legatura cu Autokino si le comand de la ei, oricum si montajul vreau sa se faca acolo.
@Cosmin: tu le-ai schimbat si pe acestea, nu numai bucsile de bara stabilizatoare?

Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #9 on: June 09, 2016, 11:18:59 AM »
Am schimbat bucsele mari de la bascula, bucsele mici (reperul nr 14 din foto atasat de Mihai) si bucsele bara stabilizatoare fata/spate. Nu am simtit o diferenta in bine dupa ce le-am schimbat dar cele de pe masina erau crapate si nu puteam sta cu ele asa, nu?
« Last Edit: June 09, 2016, 11:53:17 AM by MihaiFlorescu »
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #10 on: June 09, 2016, 11:52:05 AM »
Recomand schimbarea pivotilor si a bieletelor antiruliu. De acolo vin 80% din troncaneli si senzatia de "roata libera". Am facut asta la doua masini in ultimele 3 luni si la ambele s-a dovedit ca alegerea a fost corecta. Urmeaza acum sa fac asta si la Outback.

Bucsele bara stabilizatoare dau mai mult senzatia de masina "stransa" atunci cand iei curbe sau eviti gurile de canal, impreuna cu o schimbare a directiei ceva mai ferma. Dar nu am sesizat zgomote provocate de uzura, nici in linie dreapta, nici pe viraje.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #11 on: June 09, 2016, 13:57:45 PM »
Eu am reclamat senzatia de care vorbesti tu si am cerut verificarea amanuntita a suspensiei/directiei, inclusiv test de amortizoare.
Rezultatul il puteti vedea in poza facturii atasate azi dimineata.
Ceea ce este iarasi interesant: amortizoarele fata au iesit 84/83%, fiind inca cele montate in fabrica, iar cele din spate inlocuite pe bani grei anul trecut au iesit in jur de 75%.
Explicatia lui Dani: pe fata iesi intotdeauna mai bune fiindca greutatea motorului impiedica un balans prea mare....
Oricum, se pare ca amortizoarele sunt OK.
@Mihai: care/unde sunt pivotii la care te referi?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #12 on: June 09, 2016, 14:25:36 PM »
Numarul 17, tot pe bascula.

Dar schimba neaparat 28 daca nu ai schimbat pana acum. Crede-ma ca la WRX eu imi imaginam joc in amortizoare si alte dezastre si dupa schimbarea celor doue elemente (pivoti si bielete antiruliu) totul s-a linistit si parca si suspensia functiona mai bine.
« Last Edit: June 09, 2016, 14:29:56 PM by MihaiFlorescu »

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #13 on: June 09, 2016, 16:07:51 PM »
Mersi mult Mihai, ar trebui sa te angajezi consilier service la SMT :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #14 on: June 09, 2016, 16:17:49 PM »
Nu e cazul de multumiri. Schimba piesele, vezi cum se simte si asteptam feedback.

Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #15 on: June 13, 2016, 23:20:38 PM »
"La un moment dat mi s-a aprins check engine si tempomatul clipea, cu cod "engine missfire" pe randul din stanga, citirea fiind facuta la service-ul Subaru din TM (eram in drum spre Budapesta).
De sesizat nu am sesizat nimic in condus, poate niste smucituri usoare la mersul cu viteza constanta.
Cei de la TM mi-au recomandat verificarea bobinelor si a fiselor + inlocuirea bujiilor, insa la Subaru Budapesta mi-au spus din start ca este vorba de chestia aia care regleaza axa cu came in functie de turatie (presiunea uleiului angreneaza piesa). S-a inlocuit piesa aia (250,-EUR inclusiv manopera) si de atunci nu s-a mai aprins nimic pe bord."

Despre ce piesa este vorba?

puiu

  • 785
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #16 on: June 14, 2016, 06:38:52 AM »
Presupun ca electrovalva care regleaza presiunea de ulei din pinionul distributiei variabile.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #17 on: June 14, 2016, 09:39:26 AM »
Egzact :)

UXE

  • 1741
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #18 on: June 14, 2016, 09:44:44 AM »
Mie imi place cum au abordat romanii problema. Oare de ce?

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Răspuns: Outback 3.0 din 2006
« Reply #19 on: July 06, 2016, 15:38:56 PM »
Ieri am schimbat bucsele bara stabilizatoare (19 lei/buc ), bucsele mari de bascula (100 lei/buc) si biletele antirulie (90 lei/buc), toate OEM luate de la Al Padrino.
Manopera pentru toate astea m-a costat fix 400 lei la Augsburg, cam scump dar ei sunt aproape de locul meu de munca si mi-a fost la indemana sa las masina dimineata acolo si s-o iau la sfarsitul programului.

Masina se simte atfel, mai inchegata si directia mai ferma/precisa decat inainte.

Am primit si oferta pt actuatorul inchiderii centralizata de la AK, costa 568 lei bucata, ma mai gandesc fiindca este foarte scump si nu este neaparat o piesa esentiala.