VA salut,
La mai mult de 2 ani de la achizitie cred ca ar fi momentul sa-mi prezint masina, un Outback H6 3.0 din 2006.
Masina a fost cumparata de noua in Romania, a folosit-o cineva 5 ani ca masina de serviciu dupa care a cumparat-o de la firma unde lucra, iar dupa 3 ani mi-a vandut-o mie cu 108.000 km la bord. Nu am carte de service in schimb am copiile tuturor facturilor incepand cu prima revizie, toate fiind facute la SMT.
In afara de revizii, s-a mai inlocuit tot la SMT un parbriz ciobit, pompa servo in garantie, niste bucsi si bielete, bara spate si capota motor si au fost revopsite (ultima din cauza unei grindine serioase, urmele careia se vad pe plafon in continuare), deci am istoric complet la ea.
Inainte de cumparare am facut o inspectie la SMT, ocazie cu care mi-au facut o lista cu piese de inlocuit in valoare de vreo 3.000,- EUR
cum ar fi amortizoare spate (erau la 70%), bucsi, bielete, discuri si placute.
Amortizoarele erau trecute in deviz la 6.700 lei perechea, le-am luat ulterior de la Auto Kino cu 4.800 perechea.
Tot la AK s-a constatat ca toate bucsile sunt OK, doar niste bielete antiruliu au fost inlocuite.
La cumparare nu prea mergea radioul, electricianul de la AK a descoperit ca cineva a rupt cablul antenei in spatele aparatului si a lucrat vreo 2 ore sa-l faca la loc, acum merge si radioul, desi receptia nu este exceptionala, uneori se strica calitatea receptiei chiar si in Bucuresti.
Am mai cumparat cate un set de anvelope de fiecare sezon, desi cumparasem masina cu anvelope bune, dar erau coapte (ambele seturi fiind din 2006, cele de vara niste Geolander cumparate in 2009 de la SMT dar tot cu DOT din 2006) + un set de jante originale de pe masina dezmembrata de Boddo (pt anvelopele de iarna).
Plus un carlig de remorcare cu instalatia electrica aferenta tot de pe aceeasi masina.
La un moment dat mi s-a aprins check engine si tempomatul clipea, cu cod "engine missfire" pe randul din stanga, citirea fiind facuta la service-ul Subaru din TM (eram in drum spre Budapesta).
De sesizat nu am sesizat nimic in condus, poate niste smucituri usoare la mersul cu viteza constanta.
Cei de la TM mi-au recomandat verificarea bobinelor si a fiselor + inlocuirea bujiilor, insa la Subaru Budapesta mi-au spus din start ca este vorba de chestia aia care regleaza axa cu came in functie de turatie (presiunea uleiului angreneaza piesa). S-a inlocuit piesa aia (250,-EUR inclusiv manopera) si de atunci nu s-a mai aprins nimic pe bord.
Va dati seama in ce cheltuieli ma bagam daca schimbam bobine, fise si bujii degeaba (bujiile fiind inlocuite la SMT la 90.000 km iar masina avea 110.000 km la momentul defectiunii).
Comparativ cu VW Passat (masina de serviciu din 2015 dar si cu Golful 6 anterior), scaunele sunt mai putin comfortabile pe drum lung (cobor cam amortit din Outback), instalatia de climatizare este subdimensionata, adica in zilele cu peste 30 de grade trebuie s-o dai la viteza mare ca sa raceasca cat de cat (ca la aproape orice japoneza). Mentionez fac comparatia cu instalatia functionand la parametrii (deci cand are freon si functioneaza bine), nu cand nu aveam destul de freon (ceea ce s-a intamplat pana acum de 2 ori).
Puri si simplu gurile de aerisire sunt prea mici si nu asigura un debit suficient de aer fara sa dai ventilatorul pe viteze mari.
Nici protbagajul (despre care citesc elogii pe forum) nu este pe departe atat de spatios ca la Passat Variant, dar si in latime este mai putin spatios (ne dam coate cu sotia, desi in Passat nu se intampla acelasi lucru).
Mai mentionez geamurile fara cadru din care rezulta o izolatie termica mai proasta, iarna este simtitor un mic curent in special pe locurile din spate.
Cam atat deocamdata, masina are momentan 140.000 km si sunt multumit de ea.
Poze de la cumparare, ca altele nu am prea facut (sper sa reusesc sa le atasez):
https://www.dropbox.com/sc/ilshh0vl7axzkio/AAA6UhoE04ZPYKaA1UrwWyIfahttps://www.dropbox.com/sc/u9u9p1a5itpt2t9/AADitIc78vvrt2OoLKPrZX4Eahttps://www.dropbox.com/sc/iapoir4fah1nkg0/AACGF1byh2w9V7cWqI9wPkEpa