Pentru frecat mult prin Bucuresti si la cca. 15.000 km/an, o alegere logica ar fi benzina, aspirat, automat.
Da, va avea consum mai mare decat dieselul, da va fi mai putin dinamic, dar scapi de o multime de potentiale probleme generate de modul de utilizare - si doar daca ne gandim la ce-nseamna pentru DPF utilizarea zilnica in Bucuresti.
Achizitia unui diesel are sens in momentul in care masina este utilizata intensiv ( peste 25k km/an), preponderent extraurban.
Alltfel, in oras, diferenta de consum fata de benzina nu va fi "doboratoare" iar diferenta de dinamica va fi insesizabila.
Si spun astea in calitate de posesor de Subaru diesel. Chiar doua !
De exemplu, XV-ul ( care-i mai usor si mai aerodinamic decat Foresterul actual), "papa" in oras intre 9 si 14 l/100 km, in functie de trafic, temperatura ambianta, distantele parcurse. In ultimele saptamani, cu gerurile aferente, pe distanta de doar 5 km intre casa si birou, am vazut frecvent afisat un consum mediu de peste 11 l/100 km. Chiar si 13-14 l/100 km cand au fost -20 grade !
La drum intins insa, da, consumurile sunt mai mult decat rezonabile ( de exemplu, cu ocazia intalnirii de la Cota 1400 de zilele trecute), am avut la intoarcere un consum mediu de 6,2 l/100 km, cu rcat de Cota de vre-o 3 ori, frecat prin Brasov, tarat pe Valea Prahovei cu 15 km/h, etc).
Si tot la drum intins se simte si "+"-ul pe partea de dinamica ! Dealtfel asta a si fost motivul principal pentru care am ales 2.0 diesel in loc de 2.0 aspirat.
Nu consumul - desi fac 30-35k km/an !