Dupa cum povesteam mai sus, am umblat un pic si pe la distributie.
Distributia a fost schimbata la 188000 in Elvetia, deci teoretic nu aveam de ce.
Dar, inafara de un tacanit intre volan si scaun mai aveam unul:
https://www.youtube.com/watch?v=BM_o9-X766cDa, horror!
Asa ca am luat o bata, dupa un stetoscop si prin auscultare am observat ca zgomotul e din interiorul carcasei de plastic, undeva sub compresorul de aer.
Dupa ce am gasit schema distributiei am vazut faptul ca acolo e rola intinzatoare. Am dat la tradus cartea service, si de acolo a venit surpriza, fiind mentionat faptul ca au fost schimbate printre altele, cureaua si pompa de apa, nici vorba de alte piese, precum rolele.
Asa ca am purces la inca o simpla investigatie, inainte de a comanda distributia, dand la o parte vasul de expansiune si desfacand capacul din dreptul chiulasei stanga:
https://www.youtube.com/watch?v=SAOsDnyRHsAZgomotul asta pe revenire, nu a aputut decat sa ma bucure, scapand de toate ideile cum ca ar batea fuste, rochii si alte alemente vestimentare de prin motor
Asa ca luni am comandat piesele, si marti le-am avut. Este vorba de role SKF, intinzator Ruville (acesta nu este un producator ci un ambalator de piese de foarte buna calitate, numai ca nu stii ce maca pica), pompa apa Hepu (in caz ca faceam constatarea ca nu e schimbata).
Experienta mi-a spus sa nu dau radiatorul jos, ci doar gmv-urile, deoarece ar fi fost inutil. Pozitia motorului este retrasa, asa ca e loc sa faci si gratarul acolo (eu sunt obisnuit cu lucratul la Audi, despre care se stie ca are motorul in fata farurilor).
In momentul in care capacele au fost jos, am inceput sa analizaz si sa ma joc pe acolo, motorul fiind lasat la racit de cu seara. Ce-am putut sa constat a fost faptul ca intinzatorul nu pretensiona deloc!!! Si daca as fi insistat, puteam sa trag afara cureaua cu mana libera! Dupa ce am tensionat cu mana intinzatorul, nu am putut sa observ decat un frumos defazaj al distributiei. Mentionez faptul ca masina nu mai avea nicio eroare de 1300 km (problemele de alimentare fusesera rezolvate) dar ezita (nu dadea in nas) pe la turatii joase.
In cele ce urmeza as vrea sa va prezint piesele din componenta distributiei.
Pinionul este cu inscriptionare SKF pe el, restul, inclusiv intinzatorul (ambalat de Ruville) sunt in Ambalaj SKF dar scrie pe ele NTN. De mentionat faptul ca inscriptionarea este pe rulment.
In ceea ce priveste "mica rola", SKF a upgradat-o cu inca un rulment.
Atasez si cateva poze din Autodata cu instruciuni de montaj:
Dupa aceasta operatiune, normata cu 1,9 ore de catre Autodata, dar executata in 4, datorita atentiei suplimentare si a timpului in care am fugit dupa alt surub pentu rola cu rulment dublu, se pare ca am un WRX turbat, care m-a facut sa ma insel privitor la cum trage la turatii joase. Ezitarile erau clar din defazarea produsa de slaba pretensionare a curelei.
Am mai dedus ca este un motor rezistent, distributia nu crapa asa usor, si totusi as vrea sa-i multumesc lui D-zeu ca pot face aceasta afirmatie!