Sintetizez in aceasta postare ce s-a mai intamplat pe la masina saptamanile astea, in ordine cronologica.
Am primit din Anglia pompa de benzina Walbro 255 (pe care am montat-o fara sa mai dau detalii, fiind o operatiune banala) si pe cea de ulei OEM de 10mm impreuna cu garnitura pentru sorb si simering. Am ales sa merg pe varianta de 10mm deoarece nu vad in viitorul apropiat modificarea instalatiei de ungere (gen turbo mai mare).
Pentru a avea loc mai mult la schimbarea garniturilor de capace chiulasa, am ales sa dau galeria de evacuare si uppipe-ul jos, operatiuni pe care oricum trebuia sa le fac pentru a le schimba. Am reusit sa inspectez vizual supapele de evacuare, care arata foarte bine, fara niciun fel de urme de arsura.
supape dreapta
supape stanga
Referitor la galerie si la uppipe, ii primul rand vreau sa-i multumesc colegului HellaFlush pentru vechile lui piese de pe sti-ul lui 2009 (si-a pus equal lenght). am intalnit o singura problema si anume faptul ca pe uppipe-ul nou nu am loc pentru sonda EGT, lucru care m-a trimis catre bormasina si ciocan pentru golirea vechiului uppipe.
Azi am primit toate garniturile, furtunasele, clemele, clipsurile si nebuniile comandate, asa ca am inceput prin a schimba garniturile capacului chiulasei dreapta.
Operatiunea a fost relativ simpla, avand in vedere ca am avut loc berechet cu evacuarea data jos, ocolind desfacerea motorului din tampoane si saltarea sa. Dupa urmele de silicon, am dedus ca pe partea asta s-a mai schimbat o data, fapt demonstrat si de cantitatea mica de ulei care se scurgea .
Depunerile din interior la cote absolut normale iar camele nu au urme de uzura = fericire!
Dupa o curatare temeinica (asta fiind partea cea mai grea, mai ales vechiul silicon de pe chiulasa), am ales sa pun un cordon subtire de silicon intre capace si garnituri, precum si intre garnituri si chiulasa, exceptand muchia de sus (am zis ca acolo nu sta ulei si sa am o zona de unde pot dezlipi pentru o eventuala redesfacere).
In ceea ce priveste montajul, am facut strangerea celor 8 suruburi in cruce, in trei etape, pana la blocarea lor, iar colectorul de plastic al gazelor de carter a fost montat ulterior cu un cordon subtire de silicon pe noua garnitura spre capac. In partea de sus nu am pus silicon, deoarece colectorul are un contur pronuntat ce intra in garnitura fortat, nemaifiind nevoie de altceva (spre capacul de chiulasa, garnitura e plana si suprafata de asezata tot plana).
Finalul este satisfacator, urmand sa rezolv si pe partea stanga, apoi sa schimb furtunasele de racire din zona racitorului de ulei si a pompei de apa, iar apoi sa montez galeria de evacuare si uppupe-ul.