Ieri pe la Trackday m-am bucurat, dar mai mult pentru altii
Insa, dupa cum spuneam si in alt topic, macar am vazut ce trebuie sa mai fac la ea.
Treaba a stat in felul urmator: dupa ce m-a dat Mihai "Perlatu din Bulgaria" o tura cu a lui masina (si am ras ca ii taia gazul) mi-am facut curaj sa intru si eu; surpriza a fost ca dupa aproape doua ture de tinut blana in treptele 2 si 3 sa am intreruperi mai brutale ca la perlata.
Am iesit ca nu mai era de stat...
Laptopul zicea ca totul e bine prin tabel, erori nu erau, furtunasele erau intregi, asa ca eu ma gandeam la heat soak, dar baietii erau sceptici si ma cam pusesera pe ganduri
In drum spre casa am facut cateva log-uri pana s-a manifestat ( tot asa, dupa pedale la greu dar avand in vedere ca regimul era mult mai putin sever, taia gazul scurt si foarte rar). Am trimis log-urile la vraci, eu suspectand un overboost.
Overboost nu era pentru ca wastegate duty cycle ar fi trebuit sa fie 0 in acel moment cand mie imi scade turatia si sarcina e 100%.
Vali a dedus ca maf, care masoara temperatura la intrare in compartimentul motor, citeste un aer rece (s-a racit afara) si ecu mareste avansul, iar in regim de trepte 2-3 blana, sub capota se face cald rau, temperatura aerului care urmeaza sa intre in motor fiind mult diferita fata de cea citita.
QED
Vali mi-a pregatit deja rom-ul corectat, problema trebuind sa se rezolve.
Urmeaza sa montez un senzor de temperatura in locul unde venea valva de purjare de la sistemul EVAP pe galeria de admisie si sa il leg la pinii aferenti din mufa MAF.
Ideea e ca trebuie sa gasesc un IAT care sa aiba aceeasi scala ca senzorul de temperatura din MAF.
Ce as mai putea face este sa pun un turbo blanket, dar am primit numai feedback-uri negative ieri de la acest upgrade, gen ca se coace.
Mai exista si carianta fmic, dar am turbo prea mic si oricum, nu rezolva decat partial problema, daca nu pun si alt IAT intr-o zona corecta.