Refacere etanseitati baie de ulei si racitor de ulei!!!Daca iti pui probleme de genul
"ce trebuie sa desfac ca sa schimb bujiile", cauta un service bun si
NU incerca asta acasa!!!
Eu chiar credeam ca termin in 4-5 ore, dar s-a dovedit a fi cea mai nasoala aventura mecanica de pana acum si daca va mai trebui sa fac treaba asta alta data, cu siguranta voi da motorul jos!
Motivul operatiunii: multiple scurgeri de ulei in jurul baii, pe la racitor si posibil pe la buson.
In ultima poza se vede cum uleiul se scurge prin partea din spate a baii pana in cadrul motorului, de unde curge in scut.
Mai jos avem piesele necesare, prelungitor cu cap sferic, articulatie cardanica, o canistra de benzina (sa ii dau foc), etc..
Am inceput prin
deconectarea bornei de masa,
golirea uleiului si
indepartarea filtrului vechi.
Pe youtube ii vazusem pe toti ca salta motorul ca sa aiba acces la cele 4 suruburi din partea posterioara a baii, iar eu m-am ambitionat si le-am scos fara sa misc motorul, folosind 1000 de articulatii cardanice si surubelnite (nu a durat foarte mult fericirea).
Ca sa dezlipesc baia am folosit un cutter, in coltul dinspre pompa de apa. Odata taiat adezivul pe o portiune de 5-7cm, am reusit sa o dezlipesc de pe semiblocuri (se pare ca nu mai era asa de lipita ca de noua).
Chinuiala mare a fost si la scoaterea tubului jojei din baie (are doua o-ring-uri pe tub care intra in tubul de pe baie). Pentru inceput, am desfacut tubul jojei de pe chiulasa.
De aici a inceput balul, baia incapatanandu-se sa iasa din cauza traversei pe care stau tampoanele motorului. A urmat desfacerea bieletei de sub intercooler si a celor doua tampoane.
Piulita suportului drept nu a vrut sa coopereze, asa ca am sporit dotarile garajului cu un pistol pneumatic, obiect pe care mi-l doream de mult timp.
Cric sub cutie si ridicat puternic pana ansamblul motor-cutie s-a distantat circa 15-20mm de traversa.
De aici iar incepe balul, baia coborand dar nefiind chip sa o scot deoarece buza sorbului ramanea agatata intr-o tabla din baie. Am incercat sa sucesc baia in toate partile dar fara succes. Sa nu uit, a trebuit sa desfac si racitorul ca sa fac loc. Singura solutie pe care am gasit-o a fost, cu baia atarnata, sa desfac cele trei suruburi care tin sorbul, in felul asta dandu-le jos impreuna (imaginati-va operatiunea inversa cum e cand intevin si alte variabile precum suprafete degresate si silicon pe una dintre suprafete).
Sorb si baie jegoase din cale afara plus cateva bucatele de silicon uscat infipte in sita sau plimbandu-se prin baie. Posibil de cand am reetansat capacele de chiulasa, sau de cand a fost reetansat cel de pe partea dreapta in Elvetia.
Siliconul vechi a fost indepartat cu un betisor de lemn, in felul asta evitand zgarierea suprafetelor.
Au fost cam 5 spalari cu benzina si vreo 3 cu decarbosol, plus spray de curata frane la final si suflat cu aer comprimat.
Garnitura de la returul uleiului era pietrificata.
Dupa schimbarea garniturii de la racitor, am montat provizoriu racitorul pe pozitie (baia nu merge montata cu el pe pozitie) ca sa nu intre mizerie si am inceput cosmetizarea carterului, Am sters cu o carpa, cat am putut, uleiul din carter, care nu inceta sa se prelinga pe suprafata de asezare pe care eu ma chinuiam sa o tot degresez.
Iarasi mare chinuiala la montatul baii, aceasta montandu-se cu sorbul odata. Practic am bagat sorbul in fanta dedicata lui din baie, l-am apropiat de semicartere, i-am strans cele trei suruburi, apoi am fixat baia (care intra pe pozitie printr-o suita de rotiri si inclinari in spatiu). Toata operatiunea mai avea si doua variabile in functie de timp: uleiul care venea usor din carter si putea sa ajunga pe suprafata degresata impreuna cu siliconul de pe baie care se intarea si care imi restrictiona accesul la stransul sorbului, riscand sa il ating. Imaginati-va ca baia statea atarnata la vreo 10-15 cm de cartere, pe buza avea silicon roata, iar eu trebuia sa bag mana printre baie si motor ca sa strang trei suruburi ale sorbului fara sa ating buza baii care era manjita cu silicoane.
Au urmat operatiunile inverse demontarii, cu dificultate la introducerea tubului jojei.
Joja a primit si ea o-ring nou (toate o-ring-urile au fost schimbate pe parcursul lucrarii cu repere originale).
Pus ulei, amorsat, pornit, scos din garaj, profitat de faptul ca nu are scuturile puse si spalata pe dedesubt, spalate scuturile, bagata la loc in garaj pentru refacerea nivelului uleiului si montarea scuturilor.