Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #900 on: February 11, 2018, 13:47:46 PM »
Refacere etanseitati baie de ulei si racitor de ulei

!!!Daca iti pui probleme de genul "ce trebuie sa desfac ca sa schimb bujiile", cauta un service bun si NU incerca asta acasa!!!

Eu chiar credeam ca termin in 4-5 ore, dar s-a dovedit a fi cea mai nasoala aventura mecanica de pana acum si daca va mai trebui sa fac treaba asta alta data, cu siguranta voi da motorul jos!

Motivul operatiunii: multiple scurgeri de ulei in jurul baii, pe la racitor si posibil pe la buson.





In ultima poza se vede cum uleiul se scurge prin partea din spate a baii pana in cadrul motorului, de unde curge in scut.

Mai jos avem piesele necesare, prelungitor cu cap sferic, articulatie cardanica, o canistra de benzina (sa ii dau foc), etc..


Am inceput prin deconectarea bornei de masa, golirea uleiului si indepartarea filtrului vechi.
Pe youtube ii vazusem pe toti ca salta motorul ca sa aiba acces la cele 4 suruburi din partea posterioara a baii, iar eu m-am ambitionat si le-am scos fara sa misc motorul, folosind 1000 de articulatii cardanice si surubelnite (nu a durat foarte mult fericirea).



Ca sa dezlipesc baia am folosit un cutter, in coltul dinspre pompa de apa. Odata taiat adezivul pe o portiune de 5-7cm, am reusit sa o dezlipesc de pe semiblocuri (se pare ca nu mai era asa de lipita ca de noua).
Chinuiala mare a fost si la scoaterea tubului jojei din baie (are doua o-ring-uri pe tub care intra in tubul de pe baie). Pentru inceput, am desfacut tubul jojei de pe chiulasa.


De aici a inceput balul, baia incapatanandu-se sa iasa din cauza traversei pe care stau tampoanele motorului. A urmat desfacerea bieletei de sub intercooler si a celor doua tampoane.

Piulita suportului drept nu a vrut sa coopereze, asa ca am sporit dotarile garajului cu un pistol pneumatic, obiect pe care mi-l doream de mult timp.


Cric sub cutie si ridicat puternic pana ansamblul motor-cutie s-a distantat circa 15-20mm de traversa.
De aici iar incepe balul, baia coborand dar nefiind chip sa o scot deoarece buza sorbului ramanea agatata intr-o tabla din baie. Am incercat sa sucesc baia in toate partile dar fara succes. Sa nu uit, a trebuit sa desfac si racitorul ca sa fac loc. Singura solutie pe care am gasit-o a fost, cu baia atarnata, sa desfac cele trei suruburi care tin sorbul, in felul asta dandu-le jos impreuna (imaginati-va operatiunea inversa cum e cand intevin si alte variabile precum suprafete degresate si silicon pe una dintre suprafete).


Sorb si baie jegoase din cale afara plus cateva bucatele de silicon uscat infipte in sita sau plimbandu-se prin baie. Posibil de cand am reetansat capacele de chiulasa, sau de cand a fost reetansat cel de pe partea dreapta in Elvetia.




Siliconul vechi a fost indepartat cu un betisor de lemn, in felul asta evitand zgarierea suprafetelor.

Au fost cam 5 spalari cu benzina si vreo 3 cu decarbosol, plus spray de curata frane la final si suflat cu aer comprimat.




Garnitura de la returul uleiului era pietrificata.


Dupa schimbarea garniturii de la racitor, am montat provizoriu racitorul pe pozitie (baia nu merge montata cu el pe pozitie) ca sa nu intre mizerie si am inceput cosmetizarea carterului, Am sters cu o carpa, cat am putut, uleiul din carter, care nu inceta sa se prelinga pe suprafata de asezare pe care eu ma chinuiam sa o tot degresez.


Iarasi mare chinuiala la montatul baii, aceasta montandu-se cu sorbul odata. Practic am bagat sorbul in fanta dedicata lui din baie, l-am apropiat de semicartere, i-am strans cele trei suruburi, apoi am fixat baia (care intra pe pozitie printr-o suita de rotiri si inclinari in spatiu). Toata operatiunea mai avea si doua variabile in functie de timp: uleiul care venea usor din carter si putea sa ajunga pe suprafata degresata impreuna cu siliconul de pe baie care se intarea si care imi restrictiona accesul la stransul sorbului, riscand sa il ating. Imaginati-va ca baia statea atarnata la vreo 10-15 cm de cartere, pe buza avea silicon roata, iar eu trebuia sa bag mana printre baie si motor ca sa strang trei suruburi ale sorbului fara sa ating buza baii care era manjita cu silicoane.

Au urmat operatiunile inverse demontarii, cu dificultate la introducerea tubului jojei.
Joja a primit si ea o-ring nou (toate o-ring-urile au fost schimbate pe parcursul lucrarii cu repere originale).



Pus ulei, amorsat, pornit, scos din garaj, profitat de faptul ca nu are scuturile puse si spalata pe dedesubt, spalate scuturile, bagata la loc in garaj pentru refacerea nivelului uleiului si montarea scuturilor.

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #901 on: February 11, 2018, 14:48:20 PM »
Ai uitat sa mentionezi ca la dificultatea lucrarii se adauga si frigul.

Bravo pentru perseverenta!

Muttley

  • 5177
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #902 on: February 11, 2018, 15:12:42 PM »
Eu nu m-as mai fi chinuit cu sorbul, nu l-as mai fi montat si gata.
Stuchi in san ca la mine nu curge.

Buna isprava, brava!
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #903 on: February 11, 2018, 15:13:25 PM »
Frigul in care a stat cainele afara, ca eu am garajul incalzit  O0
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #904 on: February 11, 2018, 15:17:19 PM »

Stuchi in san ca la mine nu curge.


La tine vine rebuild-ul pana la baia de ulei. Si ala vine ca vrei nu ca trebuie  ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #905 on: February 14, 2018, 14:23:50 PM »
Ma plangeam acum cateva luni ca am pus o-ring-uri noi la instalatia de aer conditionat si tot imi scapa pe la intrarea in radiator.


In toamna am vidat instalatia ca sa nu fac mizerie cu freonul ramas si cu marker-ul fosforescent atunci cand voi demonta piesa cu probleme si anume un racord la care vad ca s-a intervenit cu poxipol , probabil vreun turc sau libanez de prin Elvetia :-X



Din experienta, voi opta pentru inlocuirea conductei, sudura fiind inutila.

Malakay, cauta prin "pod" daca ai asa ceva de la vreo masina la care functiona corect ac-ul.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #906 on: February 14, 2018, 14:52:27 PM »
eu am patit la fel la sti meu si am refacut conducta ( am folosit capetele si am sertizat furtun hidraulic )
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5177
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #907 on: February 14, 2018, 14:54:19 PM »
El n-are ce salva din aia. E belita la flansa de fixare pe condensor.
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #908 on: February 20, 2018, 17:16:02 PM »
Continuam lucrarile la noul scoop si am nevoie de cateva opinii despre forma prototipului.













Marile mele dubii sunt legate de colturile de sus: a le tesi sau a le ierta?


Astept sugestii. Multumesc!  :-*
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #909 on: February 20, 2018, 17:25:17 PM »
Eu nu le'as tesi

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #910 on: February 20, 2018, 17:27:35 PM »
Cum zice Andrei. Daca o faci prea ascutita in colturi risti sa o dai in porcariile alea deja existente care imita scoop-ul de blob pe bug si care dupa umila mea parere nu se potrivesc deloc. Scoop-ul de la bug trebuie sa fie cat mai rotunjit sa mearga bine cu ochii bulbucati.

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #911 on: February 20, 2018, 17:32:13 PM »
Eu am impresia ca acum e ascutita si prin tesire ii elimin nervurile formate de forma actuala, care e mai patratoasa.
« Last Edit: February 20, 2018, 17:36:26 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #912 on: February 20, 2018, 17:36:07 PM »
Colturile astea ma cam enerveaza:

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #913 on: February 20, 2018, 19:57:17 PM »
Pai daca poti, ar merge tesite "colturile" dinspre parbriz, dar gura as lasa'o la forma asta.
Tu aici faci ceva similar STI ca dimensiuni la admisie (am zis ca masor inaltimea la XT, dar normal ca am uitat)? Din ce material o lucrezi? Ca parca m'ar interesa si pe mine daca tot faci sablonul

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #914 on: February 20, 2018, 21:09:50 PM »
Da, voi umbla la acele muchii.

Ca dimensiuni, cred ca e o idee mai mare ca cea de sti.
Dupa ce sunt impacat cu prototipul, voi face negativul (matrita) lui din fibra de sticla.
Pentru piesa, materialul folosit va fi fibra de carbon.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #915 on: February 22, 2018, 21:13:02 PM »
Dupa inca aproximativ 14h de sculptat, am reusit sa aduc scoop-ul la forma dorita. Prototipul de mai sus era prea patratos pentru a se asorta cu formele sexy de bug.
In poza de mai jos avem comparatia intre varianta 1 (jumatatea din stanga) si varianta 2 (jumatatea din dreapta).

Urmatoarele doua poze sunt cu vederi in perspectiva din spate pentru cele doua situatii.



Si rezultatul final:









Se poate vedea clar cu cat este mai inalt decat scoop-ul de WRX.
Sunt foarte multumit de rezultat si in continuare vor urma mici retusuri, slefuire, vopsire, lacuire si matritarea negativului.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #916 on: February 22, 2018, 22:11:30 PM »
Me likey, astept sa'l vad finalizat :)

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #917 on: February 23, 2018, 12:42:41 PM »
Tocmai am iesit de sub ea.
Uscata perfect!
 A meritat manopera de reetansare a baii si schimbul garniturii racitorului de ulei.  O0
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5177
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #918 on: February 23, 2018, 13:44:14 PM »
Brava!
Acu' ai grije unde parchezi la intalnire, sa nu te trezesti cu a lu' Dragos...  :-\
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #919 on: February 23, 2018, 13:51:39 PM »
Am vorbit deja de ieri cu niste baieti din Brasov sa ii faca niste semne pe ea ca sa nu avem probleme  8)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon