Hai sa incheiem anul cu o sinteza pe ultima luna.
Ca sa ma leg de postul meu anterior, am incercat sa pun senzorul IAT in locul stutului denla EVAP de pe galerie, dar au pas diferit la filet, asa ca mai asteapta pana la prima demontare a galeriei.
Am consumat vreo doua rezervoare pe logari si am pus vreo 5-6 versiuni de soft (mersi Mihai pentru interfata si Vali pentru restul). Cand credeam ca totul e perfect si ma desparteam de interfata, in cruise la 120km/h, cum piscam usor, cum falfaia CEL. Am mai scris cateva versiuni si tot asa, avea momente random cand o apuca...asa ca Vali a lasat o versiune mai safe de soft.
Am inceput sa o iau iar pe investigat hardware-ul si avand in vedere ca erau momente de blana in care masina partaia, ma ducea gandul la bobine (stiind ca bujiile sunt noi). Cam scumpe bobinele alea!!!
Si am zis totusi sa verific ce bujii am pus:
Am gresit de neiertat
Am luat bujiile dupa aplicatia furnizorului si nu am verificat gap-ul, alegandu-ma cu 1,1mm in loc de 0,7.
Bujii corecte
Comparatie gap
Partea buna e ca arata bine bujiile vechi, cu toate ca puteau fi un pic mai caramizii, dar nu e panica avand in vedere ca amestecul nu ardea si de aia era bogat.
Nu am postat pana acum povestea deoarece am asteptat sa mai fac km ca sa pot da un verdict si pot spune ca nu s-a mai aprins neam becul!
End of this story.
———————
A doua poveste este legata de infiltratiile din portbagaj care au continuat sa apara in cele doua buzunare laterale:
Greu de tot (de vreo trei saptamani ma chinui si abia acum doua zile am montat tot la loc) am depistat de unde provin. Apa intra la spalare cu presiune ai erau doua surse pe fiecare parte:
1. Garniturile din burete ale clapetelor.
Treaba s-a remediat elegant cu niste chedere de geamuri din “marile magazine”.
2. A doua problema venea “de sus”, apa se prelingea prin ultimul stalp. Am cumparat endoscop, am dat jos tapiseria de pe plafon, am dat jos barele longitudinale...nu am gasit niciun indiciu.
Beleaua era ascunsa rau de tot si apa izvora subtil printre cele trei table din care sunt formati ultimii montanti.
Pana la urma s-a dovedit a fi clasica problema cu masticul prost folosit de catre producator (aceeasi boala si la oale) care crapa cum vrea el:
Curatat stanga si dreapta, masticat pe toata portiunea si vopsit. Nu mai intra nimeni in portbagaj.
Acum coaja este iar cu interiorul montat si sta cuminte si curata in curte asteptand sanatoasa sa vina 2018!
Un an nou fericit tuturor!!!