Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #480 on: October 05, 2016, 12:27:10 PM »
Chiar am vrut sa scriu mai sus ca a mea sotie a fost super multumita de masina  :D dar nu mi s-a parut concludent  :D :D :D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #481 on: October 15, 2016, 21:34:10 PM »
Cu o pagina in urma povesteam de "balbaiala" pe care o are cand intra in boost.
Azi am dat o tura cu a lui Muttley, merge foarte bine, dar nu o ppt compara cu a mea din cauza evacuarii mult mai agresive, fapt ce lasa un feedback de utilaj nervos si agresiv...lucru ce imi place din ce in ce mai tare.
Am observat amandoi ca in jurul a 2800rpm, in sarcina, exista o mica ezitare, exact acea balbaiala pe care o am si eu, si am conchis ca este normala, marcand trecerea din bucla deschisa in bucla inchisa.
Sper sa nu ne fi inselat...
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #482 on: October 15, 2016, 22:10:49 PM »
Nu imi este familiara o astfel de balbaiala. Intarzieri si senzatia de dat drumu la putere in etape da, mai ales dupa o perioada cand mergeam foarte mult in oras incet. Dar era doar o accelerare treptata in loc de liniara si nu era balbaiala.

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #483 on: October 15, 2016, 22:36:14 PM »
E brutala exprimarea mea. Putem spune ca se simte ca o mica treapta. Si mai putem spune ca trebuie sa fii critic tare ca sa o simti.
Este foarte greu pentru mine sa descriu in cuvinte fenomenul, poate ne ajuta Muttley cu o explicatie mai omeneasca.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #484 on: October 16, 2016, 00:52:59 AM »
Are/au un gol, o usoara ezitare, o sincopa in accelerare, sesizabila insa nu insemnata. Pnm, pana si Swiftul Sport aspirat, din 2012 face. Pe mine ma lasa rece  :D
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #485 on: October 19, 2016, 22:47:16 PM »
 Sambata am pus debitmetru nou si am dt ecu reset.
Am facut cam 100km cu un relanti impecabil si reprize liniare...cu toate ca ecu invata.
Totul pare perfect!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #486 on: October 19, 2016, 23:07:55 PM »
Deci am si eu debitmetrul imbatranit?  ;D
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #487 on: October 19, 2016, 23:28:27 PM »
Mai lasa-ma cateva zile si iti spun.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #488 on: November 02, 2016, 13:44:20 PM »
Vazand cat de tare se straduieste lumea pe aici sa aduca imbunatatiri utilajelor din dotare, as vrea sa incep si eu o lista care sa descrie viziunea mea privitoare la modificarile pe care as vrea sa le aduc motorului.
Ca sa lamurim de la inceput niste aspecte:
-nu vreau sa schimb interne;
-nu vreau sa schimb turbo;
-nu vreau sa cresc boost-ul.

Asadar eu urmaresc imbunatatirea curgerilor fluidelor din admisie respectiv din evacuare, si voi structura totul in doua categorii (Modificari Admisie, Modificari Evacuare).
Nu am experienta in tuning, asa ca am nevoie de sfaturi, cel putin in alegerea componentelor. Tin sa mentionez ca nu sunt genul care plateste brand-ul, dar nici genul care da banii pe prostii.
Voi incepe cu a doua categorie, deoarece este mai accesibila ca timp si mai urgenta.

Modificari evacuare

1. Galerie evacuare cu trasee egale
http://www.ebay.co.uk/itm/EXHAUST-MANIFOLD-HEADER-EQUAL-LENGTH-SUBARU-IMPREZA-WRX-STi-02-07-/400954187513?hash=item5d5abb5ef9

2. Turbo blanket
http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-LEGACY-WRX-STI-VF22-VF34-TURBO-BLANKET-HEAT-SHIELD-LAVA-USA-MADE-/111538315945?hash=item19f833a2a9:g:yYsAAOSw7ThUf~PE

3. Up-pipe ,3' Bell Mount' Down pipe / Decat Unit and 3'' Catback unit
http://www.ebay.co.uk/itm/EXHAUST-SYSTEM-TURBO-BACK-92-06-SUBARU-IMPREZA-WRX-STi-GD-GG-S-RA-P1-GC8-/400131640376?hash=item5d29b44c38

4. Exhaust wrap
http://www.ebay.co.uk/itm/TOG-1300-DEGREE-CERAMIC-FIBER-15M-SUBARU-WRX-GC8-GDA-GDB-EXHAUST-HEAT-WRAP-/121960103691?hash=item1c65637f0b:g:Sn4AAOSwy4hUTgHq

Habar n-am ce e cu produsele astea, dar suna bine si ca specificatii si ca pret.
Propun sa epuizam subiectul cu evacuarea, iar apoi sa povestim despre ce as face pe admsie, unde sunt mult mai multe chestii...
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #489 on: November 02, 2016, 14:12:00 PM »
In primul link, cel cu equal length, ai un up-pipe.

In al 3-lea link, cel cu turbo-back:
- ai un up-pipe flexibil - mult mai bun, cel de fabrica e la randu-i flexibil, si nu-i astfel degeaba;
- ai un up-pipe, care de fapt se monteaza inainte de turbo, ceea ce contravine ideii de turbo-back;
- ai un downpipe catted. Un catalizator e o avere, dar tot kitul ala costa mai nimic. Ar trebui sa-ti ridice semne de intrebare dpdv calitate.

Link 1 + 2 = doua up-pipe. Probabil ca galeria equal length obliga la acel up-pipe din kit, iar cel original nu se mai potriveste.

Paturica e ok, o am si eu si-s multumit de forma, de cum s-a montat, de toate.

______________

Ce as face eu:
- da, de acord ca EQL (equal length) e mai eficient, dar pnm, e pacat de sunetul de subaru... Eu n-as renunta la unequal.
- up-pipe de fabrica de-catted, ceea ce de altfel am facut deja. Sunt verificari pe dyno intre up cu catalizator, fara, si up aftermarket de la producator de renume. Rezultatele sunt aceleasi si identice intre decatted si aftermarket. Doar ca cel original e mai bun, pentru ca: elastic, ai fitting pentru sonda EGT, e gratis;
- downpipe catted aftermarket. Catted pentru ca ITP, pentru ca jena fata de mediul inconjurator. Dar unul de calitate totusi... Eu am pus ochii pe asta, si am sa mi-l iau cu siguranta, dar astept sa mai creasca bani in copaci;
- catbackul nu e asa de important, insa as merge pe ceva cu amortizoare de zgomot cat de cat...

Ce vad ca ai face tu: fara compromisuri de performanta (teoretic) si cu bani putini. E un risc pe care ti-l asumi singur, ma refer la partea de bani putini, ca prima parte suna ok.
________________________

Pe admisie ai deja upgrade pe piesa pe care o consider cea mai restrictiva, turbo inlet. Iti mai trebuie kitul de IC si furtunul dintre filtru si inlet, in alte popoare "afta-MAF". Pentru rezultate "de exceptie", fie un filtru nerestrictiv in cutia originala, fie un CAI (cold air intake), fie un RAM intake. Mai multe nu stiu, nu m-a interesat si n-o sa ma intereseze vreodata subiectul "filtru", cum cel de fabrica sau identic de fabrica e cel mai sanatos.
Exista si solutii buget, de exemplu eliminarea plamanului din aripa dreapta, o chestie imensa si restrictiva, cu rol de decantare a apei si de estompare a zgomotului de admisie. Gratis si fara riscuri cred.
________________________

Unde te mai poti concentra, cum bine ai inceput cu turbo blanket, ar fi reducerea temperaturilor de admisie si din compartimentul motor in general. Phenolic spacers, banda termica peste tot, IC mai mare sau FMIC, gauri in capota (ai nevoie de cineva priceput in lucrul cu carbon...), samd.


PS: vezi ca la downpipe exista 2 optiuni la aftermarket, bellmouth si divorced. Personal mi se pare mai eficient divorced, ca nu se bat cap in cap fluxul principal si cel de wastegate. Dar o fi avand avantaje si ala larg.

PPS: racordurile flexibile la tevaraia asta ieftina de pe ebay sunt de toata jena. Pe afara-s frumoase foc, la interior s-ar putea sa ai obstructii mari. Cum am sugerat si mai sus, cat dai atata face.

PPPS: me dumb, TGV delete musai! :D
« Last Edit: November 02, 2016, 14:25:56 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #490 on: November 02, 2016, 14:33:19 PM »
Spuneam ca as dori sa ne rezumam doar la evacuare. Tu mai aveai putin si-mi povesteai cum sa-mi pun subwoofer-ul  :D :D

Nu vreau sa pastrez nicio componenta din traseul original al evacuarii!
Ca sa va faceti o idee despre cum vreau sa sune aceste imbunatatiri, ganditi-va ca la un moment dat chiulasele vor fi portate, asa ca, da, evacuarea trebuie sa fie super "neteda".
Down pipe-ul din link-ul tau e belea...dar chiar ca trebuie sa culegi bani din copaci pentru el; si eu nu as pune asa ceva decat daca ar fi vorba de un motor cu intere schimbate, la care deja s-a cheltuit cu adevarat.
Galeria cu trasee egale are up-pipe-ul ei. Ala flexibil e altceva...deci nu ar trebui sa fie restrictii pe evacuare daca nu-l pun pe ala flexibil.
De ce zici tu ca setul din link are catalizator? (banuiesc ca asta ai vrut sa spui prin "catted")

Mie cel mai tare mi-ar placea sa fac custom toata evacuarea din inox, dar nu stiu unde.


Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #491 on: November 02, 2016, 14:43:01 PM »
Stiu c-ai zis ca vrei evacuare only, da' nah, iarta-ma ca-s slab si nevrednic  :P

Ai zis ca nu vrei sa umbli la motor, dar portezi chiulasele. Da, ma rog, mai incolo merge sa dai cu freza prin ele daca le scoti de pe masina.
Eu as pune piese bune pentru ca altfel iti pare rau mai tarziu. Fara exceptie.

Are catalizator downpipe-ul din link pentru ca exista o umflatura mica pe el. Acolo e. Desi in descriere... "3' Bell Mount' Down pipe / Decat Unit"... zice ca n-are. Si mai zice bell mount... O fi carlig de clopot de biserica de fapt.
*facepalm*

WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #492 on: November 02, 2016, 14:43:19 PM »
Mie cel mai tare mi-ar placea sa fac custom toata evacuarea din inox, dar nu stiu unde.

Oare nu poti sa vorbesti cu cipriotu' ala de pe Calea Bucuresti, undeva vis-a-vis de Metro? Stiu ca-i priceput si de la el am luat o finala la Corsa care se prezinta bine si dupa 4-5 ani. Nu am prea multe informatii despre el si nici recomandari de 100% ok, experienta cu el rezumandu-se doar la finala.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #493 on: November 02, 2016, 14:43:25 PM »
Va d ca domnul Muttley s-a grabit sa treaca si pe admisie, si nu ma pot abtine sa discut si eu despre unul dintre aspectele pe care le-a punctat: FMIC
Eu zic: Niciodata.
Mie la masina asta nu-mi place cum merge pe aspirat, asa ca nu vreau sa intarzii spool-ul sub nicio forma, ba chiar sa-l cobor.
FMIC se merita doar daca o folosesti in regim de circuit, unde o tii numai in ture.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #494 on: November 02, 2016, 14:45:14 PM »
Se poate intoarce admisia pe dos, cu clapeta in fata, se poate dimensiona bine traseul, se pot face chestii destul de multe.
Mijimoto ala de-mi displace mie are un TMIC interesant, cu o singura intrare, din lateral. Mi se pare o idee mai eficient. Dar e posibil sa bat campii.
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #495 on: November 02, 2016, 14:49:19 PM »
@Muttley, chestiile alea din link-uri sunt orientative; mi-a luat fix 5 min sa le gasesc;
@Musiu, cipriotu' nu lucreaza cu inox, si chiar daca ar lucra, as zice pas.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #496 on: November 02, 2016, 14:54:55 PM »
Pai zi mai asa, credeam ca le ai pe fiecare deschise-n fereastra separata si abia astepti sa dai clickul final pe PayPal.

EQL headers - da, eficiente.
Up-pipe fara catalizator - un da categoric.
Downpipe fara catalizator - maxim de eficient, dar ai sa poluezi. Cu catalizator permisiv e un compromis. Downpipe-ul de fabrica e o catastrofa din toate partile, are flansa gresit conceputa, e restrictiv.
Catback - probabil caconteaza si ala.
Turboblanket si exhaustwrap - accelereaza viteza gazelor de evacuare, contribuie si ele. Pe langa alte chestii pozitive.

Daca vrei maxim de performanta, da, schimba-le pe toate, logic. Performanta = cai putere. Ca la cuplu ai sa pierzi  ;D

Evacuare de la zero poti sa faci in Bucuresti, sunt multi. Probabil ca e scump, probabil ca au sa-ti tina masina cu saptamanile. As sti sa te trimit la unii in Pipera.
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #497 on: November 02, 2016, 14:58:53 PM »
FMIC implica 1km de teava de la turbo pana la el, in orice configuratie.

M-ai pierdut cu diminuarea cuplului. Atata timp cat ordinea de evacuare este corecta si gazele curg bine...imi scapa ceva?!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5126
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #498 on: November 02, 2016, 15:02:55 PM »
Inertia coloanei de fluid, dependenta de sectiune. Contrapresiunea pe evacuare, ce favorizeaza cuplul la turatii joase, off-boost, tu ai s-o pierzi. Dar asta-i doar teorie, nu lasa sa te influenteze. Serios, nu glumesc.
WRX SW 2002

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #499 on: November 02, 2016, 15:08:03 PM »
Teoria asta e adevarata. Imi amintesc ceva din facultate, si o putem trece in categorie cu "supraalimentarea acustica". Sunt ca teoria relativitatii.
Si aceasta Contrapresiune cine o face? Catalizatoarele, care sunt 250 la numar? E un pic cam multa contrapresiune. Sau idiotenia aia de flansa de pe down-pipe din dreptul waste-ului?!?!
Eu zic sa lasam gazele sa curga...e cel mai sanatos!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon