Referitor la Stock vs. Tuning. In mine e o lupta asidua intre cele doua stari partea rationala imi spune "las-o asa ca merge perfect la cei 200k km si nu vei avea buget de schimbat motoare" iar copilul din mine, sau mai bine zis din noi toti imi spune "o viata ai, cheia stii sa o tii in mana, piese se gasesc, umfla-o!"
Saptamana trecuta cumparasem un turbo-back de pe ebay care s-a dovedit a fi cu flansa posterioara de pe downpipe resudata, asa ca l-am dat inapoi si mi-am zis ca pana nu am bani de ceva de calitate o las cu peticele pe ea ca merge foarte bine. Asa ca renuntasem si la soft si la tot.
Acum doua zile a pus andea79 tabelele cu avansuri si timpi de injectie si se pare ca mi-a creat mancarimi
Asa ca de ieri ma tot scarpin!
M-am sfatuit cu el, si avand in vedere ca trebuie sa dau atentie si eului rational, am hotarat sa o iau cu pasi marunti, abia dupa ce voi stapani partea de log-uri si masina va fi perfecta in varianta stock, sa incep reglajele.
Ca si interfata am un Vag-com cu Romraider. Exista oameni pe nasioc care au modificat vag-com-ul si au putut scrie. Voi incerca si eu si va voi tine la curent cu rezultatul si etapele necesare.
Ieri am facut vreo 5 log-uri in treapta 2, 2000rpm-redline, urmarind o serie de parametri indicati de catre Vali.
Pana sa le studieze si el eu am tras concluzii superficiale gen e totul OK ca nu am Knock si trage bine ca am 204g/s valoare maxima inregistrata de MAF. Concluziile mele nu erau gresite, dar dupa cum am spus, superficiale!
Asa ca omul m-a luminat:
-e ok ca nu ai knock;
-duty cycle-ul la injector depaseste 100%, asta inseamna ca injectoarele stau deschise tot timpul disponibil, si le-ar mai trebui ceva timp poate
; dupa experienta cu alte masini ca a mea, andea79 a conchis ca pompa de benzina e obosita ---->OK Walbro GSS 255l/h
-de la problema de mai sus, AFR-ul masurat la acele turatii unde duty cycle depaseste 100% este cam cu doua unitati mai mare ca cel necesar (ex. la 5350rpm AFR e 11,14 in loc de 9,23 cerut, duty cycle fiind 100,14%); e nevoie de benzina, pe care nu o primeste;
-in ceea ce priveste boost-ul, ai 16psi max; aici eu am zis: "bai, nu e cam nasol?!?!!?
", raspunsul fiind ca uitandu-ne pe tabel la temperatura aerului aspirat e in jur de 10 grade, deci mult aer, plus ca comanda turbinei nu e atat de precisa incat sa faca chirurgical 13,17psi cum da target boost-ul;
Bun. Ramane de studiat problema cu duty cycle, eventual sa iau o pompa si sa mai primesc pareri de la cei care au schimbat pompa.
Dupa ce voi fi impacat cu starea ei stock, o sa mai povestim despre caluti, pana atunci studiu.
Referitor la caluti, eu nu vreau cifre mari, eu vreau cuplu la turatii joase...da, carcotasii vor spun "ia-ti dizzzel!"