Azi am planificat sa verific iar sistemul EVAP, pentru a vedea daca toate componentele sunt functionale si a depista eventuale scurgeri.
Nu m-am rezumat in a face doar o verificare, ci am vrut sa pricep exact cum functioneaza in cele doua regimuri, vacuum si boost.
Asa ca l-am dat jos, i-am facut o schema, am pus gura si am tras/suflat din toate stuturile pana m-am prins care e treaba.
Regim vacuumIn acest regim, vaporii sunt bagati direct in galeria de admisie, electrovalva fiind deschisa de ECU. Capsula vacuumatica nu este de fapt vacuumatica, ea fiind normal inchisa si deschizandu-se cand in galerie este presiune.
Regim boostAici vaporii de benzina nu vor putea intra direct in galerie deoarece presiunea lor este sub cea de acolo, asa ca electrovalva va sta inchisa, iar presiunea din admisie va actiona asupra capsulei care va deschide calea acestora catre turbo inlet pipe.
Concluzii si defecte gasite:
-un sistem care poate afecta clar trim-urle;
-cu toate ca am schimbat furtunasele in toamna, acestea sunt pietrificate si iese/intra aer intre stut si furtun;
-valva functionala fara pierderi de aer;
-capsula functionala, membrana fiind intreaga;
-controversata sageata de pe capsula nu are nicio relevanta;
-furtun catre turbo inlet pipe ros (nu incat sa intre aer fals); s-a ros de urechea de pe galerie care tinea varianta originala de turbo inlet pipe; intru cu Dremel-ul acolo si netezesc urechea.