Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
Subaru club Romania

Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #640 on: May 22, 2017, 22:28:25 PM »
Pozele dupa demascare:

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #641 on: May 22, 2017, 23:04:45 PM »
Amortizoarele le'ai demontat ptr ca incurcau sau ai si alte motive?

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #642 on: May 22, 2017, 23:12:09 PM »
Da, incurcau, mai ales in cautarea ruginii, dar am profitat de ocazie ca sa le verific jocul in tije si sa le curat filetul exterior pentru a mai ridica un pic suspensia; asa am depistat si faptul ca flansele au rulmentii aproape gripati.
Am coilovers KW, se pare ca in stare buna, cu exceptia protectiilor de praf de pe tije. O sa incerc sa vad daca se potrivesc cele de pe amortizoarele stoc, daca nu, poate primesc ceva idei de pe aici.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #643 on: May 23, 2017, 08:54:49 AM »
Ti-a iesit bine zic eu. Ma asteptam sa fie mai multa rugina pe acolo din spusele tale.

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #644 on: May 23, 2017, 10:18:06 AM »
Las' ca compenseaza spatele  ;)
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #645 on: May 23, 2017, 22:37:25 PM »
Vreau sa lansez doua intrebari, ale caror raspunsuri sper sa le aflu aici:

1. Am inteles ca daca scoti a doua sonda lambda si nu o anulezi din soft, masina intra in limp mode. Dar daca dupa o decatalizare, ramane sonda, gen in gaura pentru wideband, ce se intampla?

2. Avand in vedere ca ej205 si ej207 au aceleasi trasee de ungere, singura diferent fiind marimea turbinei, oare strica sa pun pompa de ulei de 10mm?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #646 on: May 23, 2017, 22:45:07 PM »
1. nu intra in limp mode , doar se aprinde check si merge mai bogat dar masina trage/merge normal
2. de fabrica vine cu pompa de ulei de 10
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #647 on: May 23, 2017, 22:49:34 PM »
1. Mersi!

2. 12 am vrut sa scriu.
 Deci daca pun 15010AA310 (12mm) in loc de 15010AA300 (10mm)?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #648 on: May 24, 2017, 14:48:25 PM »
Nu are nimic , nu o sa simti tu fizic nici o diferenta !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #649 on: May 24, 2017, 14:51:50 PM »
Nu ar fi rea o discutie separata pe tema presiunii uleiului. Cat trebuie sa fie si cum sa fie, mai mica mai mare si ce o influenteaza plus ce putem face sa o ducem in directia potrivita. Eu unul chiar nu stiu nimic.

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #650 on: May 24, 2017, 14:57:43 PM »
De simtit stiu ca nu o sa simt nimic, dar pe viitor am in cap un twinscroll si nu stiu cat debit ia sau daca ia in plus fata de stock.
M-am mai documentat si un debit mai mare decat cel necesar face ca supapa de retur a pompei sa functioneze in exces si eventual sa incalzeasca uleiul.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #651 on: May 24, 2017, 15:13:59 PM »
OT: Daca sunt mai multe informatii despre subiect, le'am putea grupa intr'un topic separat
Exista si versiune de 11 mm sau era prea mica diferenta intre celelalte doua ulterior,  sa aiba rost asa ceva?

Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #652 on: May 24, 2017, 16:47:16 PM »
Am vazut ceva si de 11 parca...
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4035
Răspuns: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #653 on: May 24, 2017, 18:57:37 PM »
este si de 11, pe sti 2008+ este oem de 11

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #654 on: June 08, 2017, 20:55:55 PM »
Sintetizez in aceasta postare ce s-a mai intamplat pe la masina saptamanile astea, in ordine cronologica.
Am primit din Anglia pompa de benzina Walbro 255 (pe care am montat-o fara sa mai dau detalii, fiind o operatiune banala) si pe cea de ulei OEM de 10mm impreuna cu garnitura pentru sorb si simering. Am ales sa merg pe varianta de 10mm deoarece nu vad in viitorul apropiat modificarea instalatiei de ungere (gen turbo mai mare).


Pentru a avea loc mai mult la schimbarea garniturilor de capace chiulasa, am ales sa dau galeria de evacuare si uppipe-ul jos, operatiuni pe care oricum trebuia sa le fac pentru a le schimba. Am reusit sa inspectez vizual supapele de evacuare, care arata foarte bine, fara niciun fel de urme de arsura.

supape dreapta


supape stanga



Referitor la galerie si la uppipe, ii primul rand vreau sa-i multumesc colegului HellaFlush pentru vechile lui piese de pe sti-ul lui 2009 (si-a pus equal lenght). am intalnit o singura problema si anume faptul ca pe uppipe-ul nou nu am loc pentru sonda EGT, lucru care m-a trimis catre bormasina si ciocan pentru golirea vechiului uppipe.


Azi am primit toate garniturile, furtunasele, clemele, clipsurile si nebuniile comandate, asa ca am inceput prin a schimba garniturile capacului chiulasei dreapta.


Operatiunea a fost relativ simpla, avand in vedere ca am avut loc berechet cu evacuarea data jos, ocolind desfacerea motorului din tampoane si saltarea sa. Dupa urmele de silicon, am dedus ca pe partea asta s-a mai schimbat o data, fapt demonstrat si de cantitatea mica de ulei care se scurgea .


Depunerile din interior la cote absolut normale iar camele nu au urme de uzura = fericire!



Dupa o curatare temeinica (asta fiind partea cea mai grea, mai ales vechiul silicon de pe chiulasa), am ales sa pun un cordon subtire de silicon intre capace si garnituri, precum si intre garnituri si chiulasa, exceptand muchia de sus (am zis ca acolo nu sta ulei si sa am o zona de unde pot dezlipi pentru o eventuala redesfacere).




In ceea ce priveste montajul, am facut strangerea celor 8 suruburi in cruce, in trei etape, pana la blocarea lor, iar colectorul de plastic al gazelor de carter a fost montat ulterior cu un cordon subtire de silicon pe noua garnitura spre capac. In partea de sus nu am pus silicon, deoarece colectorul are un contur pronuntat ce intra in garnitura fortat, nemaifiind nevoie de altceva (spre capacul de chiulasa, garnitura e plana si suprafata de asezata tot plana).


Finalul este satisfacator, urmand sa rezolv si pe partea stanga, apoi sa schimb furtunasele de racire din zona racitorului de ulei si a pompei de apa, iar apoi sa montez galeria de evacuare si uppupe-ul.
« Last Edit: June 08, 2017, 21:26:37 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #655 on: June 08, 2017, 21:00:57 PM »
Am avut ceva probleme cu uploadat-ul pozelor dar am rezolvat!
« Last Edit: June 08, 2017, 21:21:06 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5136
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #656 on: June 08, 2017, 22:00:51 PM »
Cica ar trebui o inelara cu clichet pe stanga.
Burduful de planetara cu ce ocazie? Dreapta fata, la cutie? :D
WRX SW 2002

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #657 on: June 08, 2017, 22:35:40 PM »
Nu trebuie nicio cheie speciala.
Burduful dreapta fata spre roata e imbatranit, il schimb preventiv.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #658 on: June 11, 2017, 13:55:15 PM »
Capacul de chiulasa de pe partea stanga a fost rezolvat si el.
O singura chestie poate ridica probleme: surubul de jos dinspre spate care nu are loc sa fie tras afara din cauza lonjeronului, asa ca iese odata cu capacul si intra odata cu capacul! Daca uiti sa il pui in capac cand se face montajul, se va manji totul de silicon si trebuie reluata operatiunea de curatare.




Dupa cum spuneam acum ceva vreme, cand am desfacut distributia am cnstatat lipsa garniturilor dintre pompa de apa si cea de ulei (printre alte lipsuri) asa ca am actionat in consecinta.



Am inlocuit si pompa de ulei, asa ca motorul asta nu ar mai trebui sa scoata vreun gram de unsoare pe undeva.


Pe partea de racire, acum totul este nou, furtunasele vechi fiind mai mult decat coapte, rupandu-se la demonatre.



Si ca bonus level, un bun prieten, artist de mare clasa in confectii metalice, m-a ajutat sa schimb faimoasa tabla cu probleme din fata. Acum totul e invelit in grund (la pensula ca sa intre cum trebuie) si asteapta masticul pensulabil precum doua straturi de grund si doua de vopsea la pistol.

Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5136
Re: Impreza WRX 2001 SW - Primul meu Sooby
« Reply #659 on: June 23, 2017, 09:35:15 AM »
Pentru capacele de chiulase ai nevoie sa suspenzi masina, sau merge facuta toata treaba pe sus?
WRX SW 2002