Azi am rezolvat cu piulita distrusa de la coilovers si am pus suspensia sus, impreuna cu flanse "noi" pe fata (au fost capatate de la Muttley, in perfecta stare; sar'na!).
Dupa ce am dat vreo doua ture de oras in cautarea distribuitorului uleiului de motor Eneos m-am apucat de pregatit masina pentru prima cheie (reamintesc ca s-a facut refresh pe evacuare, ungere, racire, garnituri capace chiulase, distributie, antifonare, etc.).
Pornisem chitit pe Sustina 5w40, dar cei de acolo m-au convins sa iau 0w50.
Pregatirile au constat in:
-golire ulei ramas in baie dupa doua luni de la golire (cam jumatate de litru spre surprinderea mea);
-umplere rezervor cu 10l de benzina proaspata;
-umplere filtru de ulei;
-conectare baterie;
-dezactivarea pompei de benzina prin scoaterea sigurantei.
De aici incolo e de cascadorii rasului
Torn ulei, 4,5l, zic "Doamne ajuta" si dau o prima cheie sa vad cum se invarte; totul suna perfect, asa ca incep sa mai dau reprize a cate 5 secunde ca sa nu omor demarorul cu scopul de a amorsa pompa de ulei si urmarind ca becul de ulei sa se stinga...dar nu se mai stingea, asa ca am inceput sa imi fac filme ca ceva nu e bine. Pun mana pe telefon si il sun pe Mutt care imi zice ca trebuie musai sa se stinga
si stam cam 5 minute sa cautam cauze, dar bineinteles ca nu gasim.
Mai citesc pe google si ma decid sa scot senzorul de presiune de ulei si sa suflu aer comprimat pe colo in speranta ca uleiul din filtru sa ajunga in pompa, sa o ajute la amorsare. Dau filtru de ulei jos si vad ca nu mai e full, semn ca uleiul circula; verific joja, manjita, deci ceva se intampla pe acolo, dar becul nu se stingea. Mai umplu filtru de cateva ori, mai rup demarorul si pana la urma ma las pagubas. Imi desfac o bere si tund gazonul ca sa ma calmez.
Dupa ce termin prin ograda, dau de Malakay care se jura ca becul ala nu se stinge si care nu se mai oprea din ras ca nu am avut curaj sa o pornesc. Eu tot nu sunt convins, asa ca il rog sa faca proba la Forester ca sa fiu sigur.
Deja nu mai aveam rabdare 10 min pana ajungea omul la masina sa probeze, asa ca ii pun telefonul in mana la nevasta sa filmeze un viitor succes sau un mare fail care ar fi atras o groaza de vizualizari
Am dat prima cheie si am tinut-o o secunda, becul nestingandu-se. Am dat-o si pe a doua, becul stingandu-se cam la doua secunde si calmandu-mi orice neliniste (filmare in link).
https://youtu.be/ulGxzZowryMAm banuiala ca turatia demarorului nu ajunge ca sa faca presiunea necesara stingerii becului.
Dupa ce am refacut nivelul fluidelor, am mai bagat cam 250ml ca sa fiu aproape de mijoc pe joja, pana acum 4,75l. Acest lucru se datoreaza faptului ca am schimbat pompa de ulei, evacuand mai mult ulei ca la un schimb obisnuit.
Am sesizat fum albicios din dreptul bobinelor, dar pentru scurt timp; cred ca era ulei ramas pe acolo dupa schimbul garniturilor la capacele de chiulasa.
Maine verific iar fluidele si o mai tin sub observatie sa vad ce mai zice.