Asta in timp ce duster 2020 are fix acelasi nivel de protectie cu cateva airbaguri in plus.
Nu e chiar asa - potrivit metodologiei EuroNCAP din 2016 (pe care a fost testat Duster 2), modelul Dacia a intrunit maximul de stele (3) pentru protectia pasiva/intrinseca a ocupantilor. Potrivit acestei metodologii, accesul la 4/5 stele presupune prezenta si a unor sisteme (pro)active de protectie, ceea ce Duster nu are in versiunea de baza (testata) si nici nu a fost facuta (desi aceeasi metodologie permite acum testarea a doua versiuni ale aceluiasi model, daca versiunea superioara are elemente de siguranta aditionale - vezi teste la unele Suzuki care au obtinut 3 stele in baza si 4/5 stele in versiunea extra).
In plus, ceva imi spune ca viteza de impact a fost ceva mai mare decat cei maxim 65km/h la care se fac testele a.i. relevanta EuroNCAP-ului in aceasta ecuatie sa fie cam zero.
Mai mult decat atat, s-a cam schimbat conceptia in materie de siguranta auto in ultimii ani - ma refer la modul in care sunt construite masinile. Daca vezi ca o masina mai veche este in mare parte intreaga dupa un accident in care o alta mai recenta este facuta muci nu este intotdeauna un fapt imbucurator - daca nu s-a deformat tabla, poate inseamna ca mare parte din energia de impact a fost preluata de corpurile ocupantilor masinii, cu efecte mai mult sau mai putin grave...