Camasile de Subaru nu-s amovibile.
Variante de reparatie, in ordinea pretului:
1) segmentare. Se folosesc segmenti cota standard la un motor nedesfacut, pe pistoanele uzate. Segmentii noi se vor uza la randu-le foarte rapid. Se practica fie in caz de austeritate majora (aiurea la Subaru), fie pentru a-i face vant masinii prin vanzare/tepuire;
2) honuire usoara cilindri (camasi daca vreti) + ce apare la p1. Durata de viata a segmentilor ceva mai lunga, insa departe de optim;
3) alezare cilindri la cota de reparatie (92.5 la 2.0 si 99.5 la 2.5). Obligatoriu pistoane noi cota de reparatie, impreuna cu segmentii aferenti.
Alte variante nu exista. Sau ma rog, n-ar trebui incercate cel putin.
Explicativ: un cilindru uzat nu mai are forma de cilindru.
Sus, unde presiunea arderii e maxima, cilindrul e largit (abatere de cota), fiindca segmentii, tronconici in sectiune, sapa in otelul camasii si rod din el.
La mijloc, unde forta exercitata de piston asupra cilindrului e (si) laterala (din cauza unghiului bielei), cilindrul e ros pe o laterala (abatere de pozitie).
Cam aia-i tot. Fiecare alege.