Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
Subaru club Romania

Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #80 on: August 09, 2016, 10:09:39 AM »
Mufele bobinelor de inductie?

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #81 on: August 09, 2016, 10:21:10 AM »
Nu-mi dau seama ce inseamna "s-a schimbat" motorul - de exemplu senzori de pozitie axe came sunt aceeasi sau vin cu tot cu motor.
Ideea este de a cauta vina in ceva exterior motorului. Pompa benzina?IACV?
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #82 on: August 09, 2016, 10:36:54 AM »
Nu-mi dau seama ce inseamna "s-a schimbat" motorul - de exemplu senzori de pozitie axe came sunt aceeasi sau vin cu tot cu motor.
Ideea este de a cauta vina in ceva exterior motorului. Pompa benzina?IACV?

Motorul este schimbat cu unul mai nou din cauza unui cuzinet busit si cred ca a facut ceva damage pe la axu cu came si mai departe nu stiu ca nu l-am desfacut inca.
Senzorii sunt toti de pe motorul nou care functiona perfect 100% si nu a vazut GPL.
Problema pe care o am acum s-a mai intamplat in trecut si cu motorul vechi doar ca se intampla aleator pana s-a permanentizat.
Nu am umblat inca la pompa de benzina si as exclude-o si pe ea si injectoarele deoarece pe vremea cand era pus GPL se manifesta tot asa.
IACV nu prea l-am identificat la masina mea. in schimb am curatat cam tot ce se putea desface si curata de smarcâz.
Mufele de la bobine sunt ok. Bobinele sunt ok, am verificat aseara. Ce nu am mai reusit sa verific, pentru ca s-a intunecat, sunt bujiile NGK IR pe care le-am schimbat in urma cu 5000km maxim. Probabilitatea ca doua bujii sa fii defecte cred ca e mica dar dupa cum zicea cineva candva "daca un lucru are o singura posibilitate sa se intample el se va intampla canva"

Daca Musiu ar fi mai dragut decat a dovedit deja si si-ar mai aloca 30 40 min sa dam jos 3 suruburi si 4 mufe sa verificam si ECM as exclude si asta. Insa stiu ca se inlocuieste cu imobilizator si cip de cheie. Sau stiu gresit?!

Nu cred ca e nici ECM asa cum nu credeam MAF si O2.

Ma intreb acu' oare se poate "altera" softu din ECM in vre-un mod? Altul decat conectat la el si facut chestii, ca nu am ajuns pana acolo. inca :D
« Last Edit: August 09, 2016, 10:44:28 AM by lucian1308 »

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #83 on: August 09, 2016, 11:15:47 AM »
Vino la urmatoarea intalnire a forumului in Bucuresti si te ajut eu cu o scanare. Sa stabilim intalnirea zic!

Multumesc pentru intentie! Motorul meu merge in 2 pistoane...deci nu vin la nici o intalnire :)

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #84 on: August 09, 2016, 12:00:01 PM »
Daca cineva-mi garanteaza ca ECU de pe masina mea nu va fi afectat de schimbarea pe masina bolnava, eu fac un efort, da' vreau sa fiu sigur ca nu pateste nimic, ca nu se "viruseaza". Poate Andea ne poate confirma, he's the master of ECU  ;D
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #85 on: August 09, 2016, 12:08:41 PM »
Nu cred ca iti poate confirma cineva asa ceva. Daca chiar e ECU de vina, astea nu se strica in general fara motiv. Nu cunosc cum arata modulul, ce protectii are sau n-are pe intrari si iesiri, dar fara sa incerc sa-l supar pe Lucian, in acest caz Musiu, eu as sta "acasa"...
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #86 on: August 09, 2016, 12:45:19 PM »
Nu cred ca iti poate confirma cineva asa ceva. Daca chiar e ECU de vina, astea nu se strica in general fara motiv. Nu cunosc cum arata modulul, ce protectii are sau n-are pe intrari si iesiri, dar fara sa incerc sa-l supar pe Lucian, in acest caz Musiu, eu as sta "acasa"...
Nici o suparate! insa nu cred ca e de la ECU tot ma duc spre ceva pe electric ori ceva soft. si cand zic electric nu ma refer la fire. tot ce am verificat era impecabil. in plus motorul nou a venit cu instalatie noua si nu am mai pus gpl la loc... nu-mi trebuie momentan.

Mai mult decat sa iti garantez ca iti cumpar alt ECU daca se intampla ceva...nu am ce face. Iti asigur si loc de parcare pana vine ECU, dar nu e cazu' nu e de la ECU si cand zic asta stiu ca am verificat toate alimentarile si e totul ok. in plus am vazut un forester care a avut o problema f  f f similara cu a mea si la el era de la alternator. erori de diversi senzori cu meaaje de "high input" si cand a scos bateria mergand doar pe alternator avea 20 si ceva de volti variabil si cu toate astea a schimbat doar alternator si masina mergea perfect ECU nu s-a arssi nici alte sisteme...Din ce am vazut prin ECU, cu ochii mei de electronist, e plin de protectii. greu sa se buseasca...dupa parerea mea


Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #87 on: August 09, 2016, 13:01:37 PM »
dar ca sa fie treaba safe... punem ecu meu la tine ca nu poate strica firele :))


Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #88 on: August 09, 2016, 13:14:43 PM »
si colac peste pupaza, tocmai mi-au ajuns debitmetrul si sondele :)) mai am de eliminat sondele din ecuatie...aici am ceva retineri insa dupa voltii de pe ele par ok. Vad eu diseara dupa ce le inlocuiesc :)

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #89 on: August 09, 2016, 13:25:13 PM »
de asta ziceam si eu ca sunt slabe sanse sa fie ECU ... nu prea am auzit de ECU cu probleme fara motive clare la Subaru ...
doar daca a fost undeva ceva scurt pe instalatia electrica sau au fost facute ceva artificii/conexiuni gresite cu instalatia de gpl sau alta care sa fi avut ca rezultat ca ECU sa primeasca "curent" unde/cat nu trebuia ...

pe de alta parte, cand ai masurat/verificat firele de injectoare intre cele 2 parti au fost diferente notabile ? la fel pentru bujii/bobine care pot fi si schimbate intre ele sau injectoare schimbate intre ele ...

ai reusit sa iti dai seama daca este o problema de aprindere sau de injectie ?

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #90 on: August 09, 2016, 13:32:48 PM »
Nu au fost artificii, nu au fost fire conectate gresit. Acelasi defect a ramas si pe instalatia noua...deci e o componenta sau nu stiu ce sa zic. Chiar nu mai stiu. Mai am lambdele diseara...si vedem.

Sigur nu este de aprindere pentru ca am vazut cu ochii mei scanteia pe pistonu 1 (Adica primul din spre radiator pe partea stanga. Nu am eliminat problema de injectie decat teoretic. Si cu injectoarele de gaz facea acelasi lucur cand il apuca. Deci as elimina injectia. Nu am osciloscop dar voi procura unul sa vad ce se intampla pe injectore. Nu am notat nici o diferenta la voltmetru. Intre cele 2 fire de injectoare aveam parca 12v cu motor oprit contact pus(Asta intre pozitivul injectorului si caroserie. iar cu motorul pornit pe firele injectorului am variatii pe care voltmetrul meu nu e capabil sa le masoare din cauza frecventei. Insa diseara voi incerca sa alimentez rampa de injectoare(de rezerva) sa fac test afara. Sa vad daca atunci cand e motorul pornit ele pulverizeaza. apoi voi da bujiile jos si le voi testa (dar nu cred ca e de la ele pt ca nu am eroare.

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #91 on: August 09, 2016, 13:42:33 PM »
Ce eroare te'ai astepta sa ai de la bujie defecta?

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #92 on: August 09, 2016, 13:42:49 PM »
Deci e ceva ce a ramas de pe masina, nu are treaba cu motorul cel nou. Instalatia electrica, puncte de masa, presiune pompa benzina.
Ai verificat debitmetrele de benzina de pe ambele rampe? Motorul cel nou a venit cu ele sau le-ai refolosit de pe cel vechi? Motoarele sunt identice?
Legacy 3.0R

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #93 on: August 09, 2016, 13:55:58 PM »
am schimbat regulatorul de presiune cred ca e...de pe rampa cu pricina. cealalta rama am lasat-o asa. O voi schimba si pe aia ca am una noua :D

Mai am de verificat puncte de masa si alimentari ca nu le-am finalizat. Dar n-am mai continuat pentru ca tot de am verificat erau impecabile (evident ca am ratat ce era naspa :) )
Presiunea pe pompa de benzina iar as elimina-o tepretic pentru ca si pe GPL facea tot asa. deci...cade din discutie pompa. Motorul cel nou a venit cu tot in afara de pompa servo, EGR, si clapeta acceleratie.

Si a fost montat cu componentele de pe vechiul motor adica alternator, ac, servo,EGR, galerie admisie, bobine, bujii, clapeta acceleratie. Senzorii de pe motor, KNOK, CAMSHAFT CRANKSHAFT, si ce dracu mai e pe bloc sunt de pe motorul nou. Practic am pus ce lipsea.

aaa ca mi-am amintit acum. Undeva pe mijlocul galeriei de admisie, in partea din spre radiator, exista o valva ceva...care nu stiu ce este. Insa am pus-o si pe cea noua si pe cea veche si cam tot aia se intampla. Acea valva sau ce o fi pare ca e miscata de un stepper. am eliminat-o fizic(prin inlocuire cu alta) deci nu m-am ami uitat sa vad ce e... dar ce e aia?
 

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #94 on: August 09, 2016, 14:18:38 PM »
Ce eroare te'ai astepta sa ai de la bujie defecta?

miss fire? dar pare ca sunt 2 bujii defecte conform teoriei mele...

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #95 on: August 09, 2016, 17:57:51 PM »
Ai inlocuit galeria de admisie dar ai folosit o garnitura noua sau ai refolosit-o? Mai intai verifica sa nu traga aer fals. Cu un spray de frane o depistezi foarte usor.
Legacy 3.0R

Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #96 on: August 10, 2016, 08:37:14 AM »
Stiu ce zici. Am folosit garnituri noi. Nu am aer fals. Si chiar de-ar fi, alta ar fi manifestarea :)

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #97 on: August 10, 2016, 11:01:50 AM »
Salutare.

Revin cu o intrebare apropo de interfata care sa mearga cu FREESMM. Eu mi-am cumparat una care arat aidentic cu asta la secunda 45 parca o arata: www://youtu.be/rG6c8pfCWLo

Are cineva o recomandare de interfata pe care sa o gasesc la noi si sa functioneze cu FREESSM?

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #98 on: August 10, 2016, 14:32:20 PM »
pai ti-am zis mai sus VAG-COM 409.1 cu chipset FTDI, partea cu chipset FTDI este importanta pt. ca daca este alt chipset sau chiar unele replici de FTDI made pe vapor ai toate sansele sa nu mearga :)

sau VAG-COM 409.1 cu iesire pe serial (FTDI-ul este folosit la conversia de pe serial pe usb ) daca ai laptop cu intrare port serial sau un alt convertor serial -> usb cu chipset FTDI :)

oricum nu te astepta sa poti face cine stie ce avioane cu freessm ... in principiu este tot un instrument de logging/testare (nu stie citi/scrie/edita rom-ul de exemplu) adica similar cu ce ai pana acum -> ca doar ziceai ca ai verificat voltajul returnat de diferiti senzori ...

Răspuns: Forester 2.0X tremur la relanti si parca nu are forta.
« Reply #99 on: August 10, 2016, 14:47:24 PM »
mda! ma uit catre una cu COM dar nu gasesc in Bucuresti. Am TTL convertor cu FTDI dar nu il pot adapta la petarda aia de mi-am cumparat-o. Sper sa imi dea banii pe ea inapoi :D

oricum eu am scanat cu elm327 (sau replica de ELM) dar e complicat sa gasesti si softuri care sa mearga. Cel putin pt mine e complicat. La FREESSM am vazut ca poti citi maimulte decat am incercat eu cu diverse soafte venite cu interfata...

Nu imi faci si mie un soft? sa scap de ideea ca ar fi ceva de la ecu?