Salutare !
Dupa cum am promis, revin cu primele impresii dupa prima luna de dat cu Subaru.
La vreo 2 zile dupa ce am luat-o, am facut un drum de vreo 200+km prin imprejurimile Brasovului, drum in care am avut sa zic "mixed feelings". Pe de o parte, mi-a placut dpdv stabilitate, pozitie de condus, confort etc, pe cealalta parte mi se parea foarte greoaie, powerless (tot drumu am folosit AC), si incepeam sa remarc o problema: la schimbarea treptelor din 1 in 2 si din 2 in 3, trebuia sa patinez ambreiajul destul de tare, altfel tremura si dadea oarecum in nas. Consumul nu am reusit sa-l scad sub 9,6.
Au urmat clasicele drumuri catre munca, care sunt o imbinare intre stat in coloana si mers la drum intins pe Centura BV. Consum undeva 10.4, mersul in coloana ma stresa destul de tare din cauza tremuratului la schimbat viteze. Incepeam sa cred ca sunt antitalent, sau are masina ceva.
In continuarea serialului, a urmat un drum de 500km+, BV- Alba Iulia si retur. La dus, mers cuminte (drum aglomerat+mergeam incolonat cu alta masina), fara AC, am avut consum chiar si de 6.4 . Dupa ce s-a incalzit si am fost nevoit sa folosesc AC, + combinat cu bucatelele de autostrada, a crescut undeva la 7-8. Incepeam sa cunosc masina tot mai bine, ramanea doar frustrarea cu comportamentul la schimbat treptele de viteza.
In tot timpul asta, m-am tot gandit ce sa fac din punctul de vedere al rotilor. Ca era problema cu rotile omologate doar pe 15, a fost o varianta sa ma agit sa le trec in carte si pe cele de 16 si 17 la RAR, in fine. Pana la urma am avut inspiratia de a scoate la vanzare jantele OZ Superleggera pe 17, si in vreo saptamana le-am maritat. Dupa ce am pus jantele originale cu roti de iarna in prima faza, masina parca a inviat. A devenit mult mai maleabila, manevrabila, prietenoasa, si cel mai important am scapat de problema cu patinatul ambreiajului la schimbarea treptelor de viteza. In sfarsit pot sa schimb normal, fara sa mai tremure si sa mai dea in nas.
Planul era sa iau jante pe 15 pt vara, si sa le tin pe cele originale cu cauciucuri de iarna (cum le si aveam deja), si eram gata sa comand niste OZ Superturismo WRC, dar dura undeva la 3 sapt si era cam mult sa merg cu iernile. Plus ca am fost sfatuit sa nu pun modelul asta, pt ca sunt cam grele. Asadar,am decis sa mai astept cu jantele si am luat un set de cauciucuri de vara (Dunlop Sport BlueResponse), si pana in primavara sa gasesc si jante. Asa ca, daca aveti idei (neaparat pe 15 si neaparat albe), astept !
Si in final, am mai bagat acum in weekend un drum de 200+Km spre Sibiu, drumul foarte aglomerat dar i-am si dat un pic cat mi-a permis drumul, consum 7.4, masina sta genial pe viraje, imi place tot mai mult, chiar si cu motorul asta de 1.5R.
Si doua poze nu foarte reusite, cum arata masina cu rotile ei