Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
Subaru club Romania

Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14138
  • Life is too short to drive a boring car!
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #20 on: January 26, 2017, 10:24:48 AM »
Ramaneti la subiect va rog.

Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #21 on: January 26, 2017, 11:49:05 AM »
Case closed?
Din punctul meu de vedere, da.

Oricum, sunt neplãcut surprins sã vãd cã și japonezii umblã cu "motorul vopsit".

SI-Drive este ca în gagul ãla cu Benny Hill când era el ospãtar: vine cheliosu', se așeazã la masã și comandã o sticlã de vin. Îi aduce Benny Hill vinul, îi pune în pahar, gustã cheliosu' și îi face semn cã nu-i place, sã-i aducã un vin mai bun. Se întoarce Benny Hill cu spatele, dã eticheta jos de pe sticlã și pune o altã etichetã (a unui vin bun). Îi aratã cheliosului "noua sticlã" de vin, îi toarnã în pahar (același vin), cheliosu' gustã și face semn cã "da, ãsta e bun".

Reiau un citat dintr-un review de Subaru Outback despre SI-Drive care mi se pare cã descrie cel mai bine aceastã opțiune:
Quote
Should the car be empty of the ever-judging family, and a winding road present itself, you can change the drive mode from ‘Intelligent’ to ‘Sport’, and tip the CVT into a ‘manual’ shift mode that changes the blue backlight on the instruments to a strange looking, yellow colour.

Don’t expect any Jekyll and Hyde change in the Outback’s personality though. There might be a slightly more engaging experience that is amplified by shifting gears with the steering wheel mounted paddles, but its largely a placebo. There are no ultra-sharp shifts nor exciting exhaust pops, though equally, there isn’t a prolonged elastic drone either.

Cu alte cuvinte, ca orice alt element de marketing, se lucreazã la psihicul șoferului: "dacã dau pe [ S ], mașina fuge mai bine... da, parcã simt și eu asta"... numai cã mãsurãtorile spun altceva.

moguai

  • 2814
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #22 on: January 26, 2017, 11:59:57 AM »
doar pe la ford si parca si la opel existau/exista butoane de "boost" care ti mareau temporar cuplul sau puterea motorului. la aia probabil te asteptai si tu...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #23 on: January 27, 2017, 10:24:26 AM »
doar pe la ford si parca si la opel existau/exista butoane de "boost" care ti mareau temporar cuplul sau puterea motorului. la aia probabil te asteptai si tu...
Nu chiar. Nu la boost mã așteptam (sã îți ofere un plus de cuplu și/sau putere).

Când am vãzut prima oarã cele douã curbe din bordul mașinii (mai abruptã la Sport și mai linã la Intelligent) și aceste clipuri cu timpi de 9.2s și 9.5s pentru 0-100km/h (modul Sport) fațã de 10.2s cât scrie în specificații, m-am gândit cã în modul Intelligent - ca sã facã economie la carburant - ajungi într-un timp mai mare la maxim (turație-cuplu-putere) fațã de modul Sport (în ambele cazuri cu pedala în podea). Și apoi, continuând raționamentul, m-am gândit cã datele din fisa tehnicã (accelerarea 0-100km/h și consum) sunt cele pentru modul Intelligent (ca sã fie atractiv consumul - unul dintre atributele care atârnã foarte mult în decizia achiziției).

Clipul cu WRX-ul aratã însã cã nu se comportã așa cum mã așteptam eu.

Sese

  • 484
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #24 on: January 27, 2017, 10:47:42 AM »
Aceleasi sisteme le au si alti fabricanti.

La Kia e un buton ECO, la BMW se cheama mai pompos, Eco-Pro, la Honda e o frunzulita verde, pe care daca apesi ti se face bordul verde si in rest nimic. Nu inteleg ce ati vrea sa gasiti la Subaru. Un motor in plus?

Consuma mai putin sau trage mai tare? Sigur ca nu, e doar o chestiune de marketing, un gizmo ieftin, un argument in plus pentru a cumpara masina.

Pe Niro-ul nou de la Kia am un copac in care apar frunze verzi daca conduc ECO.


MihaiFlorescu

  • *
  • 14138
  • Life is too short to drive a boring car!
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #25 on: January 27, 2017, 10:52:01 AM »
Pe Niro-ul nou de la Kia am un copac in care apar frunze verzi daca conduc ECO.

Daca fac sa apara si o veverita in copac imi iau si eu unul. Pe cuvant!

In apararea celor de la Subaru, am mai spus-o, exista o functionalitate. Traficul urban este un exemplu. Cand aveam WRX-ul asteptam sa se departeze masina din fata cel putin 5-6m pentru a pleca si eu de pe loc.
Mersul pe modul I in aceste situatii echivaleaza cu o deplasare mai lina cu o turatie adecvata si cand nu ai nevoie de raspuns instant, ci de unul domol.

Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #26 on: January 27, 2017, 11:45:20 AM »
Consuma mai putin sau trage mai tare? Sigur ca nu, e doar o chestiune de marketing, un gizmo ieftin, un argument in plus pentru a cumpara masina.
Sau dimpotrivã, de a nu o mai cumpãra dacã vezi cã producãtorul încearcã din rãsputeri sã te convingã de minciuna "trei motoare într-unul" prin toate materialele pe care lanseazã pe tema SI-Drive.

Sã luãm acest clip de exemplu (care se adreseazã și celor a cãror primã întrebare despre o mașinã este "cât consumã?"): ni se prezintã trei oameni (unul care merge, unul care aleargã și unul care sprinteazã). De aici ce înțelegem? Cã mașina va parcurge o anume distanțã în același timp indiferent de modul în care este (I, S sau S#)?

Dupã ce am citit articole, review-uri, forumuri și vãzut clipuri de "mã dor ochii", am înțeles cã SI-Drive îți pune la dispoziție practic 2(3) stiluri de condus, nu cã ai performanțe diferite în funcție de stilul selectat. Asta face ca "spoiala" SI-Drive sã aibã totuși un avantaj, așa cum zicea și Mihai: în funcție de condițiile de trafic și starea în care te afli al acel moment, poți alege modul/stilul/profilul care se potrivește cel mai bine.

Sese

  • 484
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #27 on: January 27, 2017, 12:10:26 PM »
Si "minciuna" asta te face pe tine sa nu mai cumperi masina pentru ca fabricantul incearca sa te pacaleasca?

Cam dramatica decizia, as zice.

Alternativele pe care le iei in calcul nu au astfel de sisteme?

Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #28 on: January 27, 2017, 12:36:24 PM »
Si "minciuna" asta te face pe tine sa nu mai cumperi masina pentru ca fabricantul incearca sa te pacaleasca?

Cam dramatica decizia, as zice.
Vorbeam principial (la modul general), nu despre mine în particular. În ceea ce mã privește, mã documentez (citesc, vizionez, întreb) pentru a putea lua o decizie cu creierul (o decizie informatã), nu una emoționalã.

Nu este ca și cum m-aș însura cu Subaru și apoi vãd cã n-a fost fatã mare (cã m-a mințit cu SI-Drive-ul), ci vreau sã înțeleg clar ce înseamna și ce este funcția SI-Drive. Nu dau banii pe termeni (care mai de care mai pompos), ci pe funcționalitãți, respectiv pe beneficii.

Sese

  • 484
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #29 on: January 27, 2017, 12:56:17 PM »
Ideea era ca toti fabricantii au cazut in pacatul asta. De la Idrive-ul lui E 65 si MMI-ul de la Audi, toata lumea incearca sa "tehnologizeze" masinile. Putine sunt totusi cele care fac intr-adevar diferenta.

La Outback ai X-Mode si Eye-Sight.

moguai

  • 2814
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #30 on: January 27, 2017, 13:24:22 PM »
in modul S# am comis o intr o clipa de neantentie, in oras in trafic. am calcat prea tare acc la plecarea de la semafor si m am proptit in ala din fata, care inca dormea pe el desi era verde.
daca eram in I-cum il tin de obicei in oras nu pateam asta. deci e utila, nu e doar "un buton"
« Last Edit: January 27, 2017, 13:28:39 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #31 on: January 27, 2017, 14:57:36 PM »
În ceea ce mã privește, mã documentez (citesc, vizionez, întreb) pentru a putea lua o decizie cu creierul (o decizie informatã), nu una emoționalã.

Nu este ca și cum m-aș însura cu Subaru ...

 ;D

Jaga Jaga

Incearca ih ah, incearca jaga jaga
Incearca da' nu ma chinui degeaba
Nu te uita baiete atat de mult la fundul meu
C ai sa ramai la mata flacau
Incearca ih ah, incearca jaga jaga
Incearca da' nu ma chinui degeaba
Nu te uita baiete atat de mult la fundul meu
C ai sa ramai la mata flacau

andea79

  • *
  • 4067
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #32 on: January 27, 2017, 15:52:30 PM »
si eu folosesc I-ul pentru pornirile de pe loc in general ca sa nu prajesc ambreiajul daca nu sunt super atent la pedala de acc ... adica si din punctul meu de vedere are o oarecare utilitate (plus ca este un input direct la ECU deci poate folosit si in alte scopuri) ... atata timp cat intelegi clar ce face si mai ales ce nu face ... totul e ok :)

Heliotropus

  • 2965
  • Do not be ignorant, choose science!
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #33 on: January 29, 2017, 11:20:01 AM »
Eu conduc XT-ul cu optiunea "I" in mod curent. Cand sunt singur pe sosele mai comut pe S# si am senzatia ca sofez alt masina cand accelerez.

In concluzie, la Forester se simte o diferenta clara intre cele doua moduri. Comutata, optiunea "S" nu imi spune nimic sau nu stiu eu sa o pun in valoare. Daca va pasioneaza sa faceti o evaluare XT vs Impreza ne putem juca la Cota 1400.

Banuiesc ca la WRX si STI altul este raspunsul optiunilor dar cu siguranta trebuie sa ai si indemanarea necesara.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

kkennyy

  • 1770
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #34 on: February 21, 2017, 16:50:25 PM »
La mine la STI e diferenta majora intre I si S, iar intre S si S# mai mica, insa mai mult decat clara. Intelesesem initial ca diferenta ar fi strict curba de acceleratie, puterea fiind aceeasi, insa am vazut ieri clip-ul acesta https://youtu.be/z47SbRrIo7E?t=2m39s, unde se vede clar, ca si cu acceleratia la podea, I are mai putin boost decat S#. Aceeasi impresie palpabila o am si eu in mers, chiar si la podea, tot nu trage la fel ca si S#. De folosit I-ul il folosesc destul de rar, si doar din considerente de consum, e greu sa ma obisnuiesc cu el dupa ce vin de la S ... mi se pare ca am primit alta masina la schimb, si nu in favoarea mea  :D
Forester XT SJ 2018

moguai

  • 2814
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #35 on: February 21, 2017, 18:20:30 PM »
"vezi ca face" mai putin boost pe I pt ca pedala se "apasa" mai usor si presiunea din turbina e eliberata treptat, nu brutal...dar tot la acelasi boost maxim ajungi si cu I si cu S#, doar ca mai incet sau mai repede. e o chestie de perceptie. Andea ne a spus de mult ca in soft nu e nici o diferenta/limitare la cele 3 moduri, de boost sau altceva. doar avansul pedalei e schimbat
« Last Edit: February 21, 2017, 18:22:49 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

kkennyy

  • 1770
Rãspuns: Subaru Inteligent Drive (SI-Drive)
« Reply #36 on: February 21, 2017, 18:54:00 PM »
Mie din filmulet mi se pare ca apasa la fund pedala ... dar posibil sa fie o perceptie eronata, nu zic nu.

edit: Ce mi se pare cel mai interesant e ca, din cate inteleg, se pot mapa diverse nivele de boost pe fiecare din moduri, ruland toate pe aceeasi harta. In asa fel char ai putea avea 3 masini total diferite :)
« Last Edit: February 21, 2017, 21:00:05 PM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018