Subaru electric
Subaru club Romania

Subaru electric

leeloo

Re: Subaru electric
« Reply #20 on: March 06, 2018, 20:20:59 PM »
 @   sese
   Consumul urban dat de producator la orice masina  e in aceasi categorie, chestii pur teoretice,   dupa cum stie toata lumea,  care se obtine numai in Barlad si  intre  3 si 5  dimineata daca mergi eventual , dar nu in orice imprejurare cu trafic modic chiar si temperaturi ideale.

Eu nu stiu ce calcul teoretic se face la  hibridele astea, dar are sens totusi. 

In viata reala  treaba sta fix cum iti zic eu, nu am de ce sa mint.  Pe unde mergeam eu, la orele la care mergeam ala era consumul la minunea tehnica Skyactiv,  10 % in luna august cand orasul era pustiu  gen, si apoi in functie de trafic si temperatura mai scazuta incepea sa urce, pana la  un maxim 14 iarna...  .Era versiunea cu cutie automata.    Aveam culeg cu o manuala, ala era cam cu 1l mai putin ,


In carte la C-HR  urban e dat  3.8 sau ceva de genul, eu la 5 si ceva sunt mult peste oricum,  dar tot e mult mai bine decat ce aveam inainte. 

Eu merg cu masina zilnic la servici, cam 8.5 km la dus si 9.5 km la intors ( din cauza de sensuri unice, drumul e usor diferit )  .  De obicei fac undeva  de la 30 35 de min la dus   si 45 de minute la intors, deci  merg numai la ore de varf, respectic 7.30 dimineata si dupa 17 seara, deci viteza medie e jale, daca nu ies o luna din oras am ceva de genul 12 km/h dupa 2 saptamani de la reset..
Fiind viteze mici mai mult  ma tarai , merg mult electric.
Sincer la ora asta, la mers urban un hibrid e mai economic  decat orice varianta, si turbo mic, diesel mic etc..  singura exceptie ar fi unul full electric. 

Le-am incercat pe toate, crede-ma,  Eu pana acum nu am condus masina in bruxelles   cu consum sub 7%, inclusiv dinalea mici alde twingo si lupo cu motoare de 1l  si chiar is mai mici. si cutii manuale, nu catamai harabaia de 1.4t si 120 de cai  automata,, suficient de mare sa plec  si in concediu cu  familia. 
 Singura masina apropiata a fost o Kia NIRO, tot hibrida,  la drive test numai in oras, m-am dus unde era mai al dracul traficul numai sa o testez, si a avut si aia vreo 4.5 %, dar era septembrie, inca era cald, deci sunt convins ca o sa pot scoate lejer si cu C-HR cand se mia incalzeste tot atat, daca nu si mai bine.
Daca aveam garaj sa o pot incarca acasa clar cumparam ceva electric de zi cu zi, in loc de hibrida,  si ceva gen cum am Subaru Forester  de concedii- week-end.

« Last Edit: March 06, 2018, 20:22:59 PM by leeloo »

Re: Subaru electric
« Reply #21 on: April 17, 2018, 20:31:42 PM »
https://www.autoblog.com/2018/04/17/subaru-trademark-evoltis/

In general nu m-am lansat in comentarii (inca nu detin un autovehicul Subaru, fapt ce spersa se schimbe in scurt timp) , dar in ce priveste evolutia catre electro-mobilitate imi permit sa intervin, pentru ca sunt destul de bine pozitionat ca sa fac cateva evaluari.

In primul rand, va prezint cateva cifre interesante, in ce priveste benzina/bateriile (Li-ion)/ celulele cu combustibil:
-benzina: 13 kWh/kg (9,6 kWh/l)
-baterii: 0,075 - 0,2 kWh/kg ; 3500 cicluri complete incarcare-descarcare
-celule cu combustibil: 0,8- 10 kWh/kg ; 120 000 km inainte de reducerea cu 10% a performantei (Direct Methanol Fuel Cell (DMFC))

Din aceste valori, se poate vedea clar ca benzina castiga "hands down" intrecerea, urmata indeaproape de DMFC.

DMFC-urile sunt penalizate de trei doua constrangeri:
- utilizeaza hidrogen, a carui producere face apel la electroliza apei, fenomen energofag, care va polua si va ridica pretul unitatii de volum;
- hidrogenul este inflamabil, ceea ce face ca tehnologia implicata in transportul si stocarea lui sa ridice foarte mult pretul unitatii de volum.

Si acum este cazul sa revin putin la baterii, cu o aplicatie practica ce va va ajuta sa intelegeti impactul masinilor plug-in asupra retelei electrice nationale:
Orasul Bucuresti (si Sectorul Ilfov) este deservit de trei statii Transelectrica, a caror putere maxima este de aproximativ 1450 MVA (sau MW, ca sa fie mai simplu). In prezent, in Bucuresti se utilizeaza (la varf de sarcina, seara), aproximativ 1100 MVA. Tot in Bucuresti +Ilfov mai exista proximativ 1,4 milioane autovehicule. Presupunand ca toate ar fi plug-in, este normal sa ne imaginam un scenariu foarte conservator, in care 100 000 de masini (7% din total) au nevoie de incarcare pe timpul noptii si ca pe toate le incarcam de la prize trifazate, la 400 V, cu 16 A. Acest scenariu insemna ca avem nevoie de aproximativ 11 kW pentru fiecare masina, deci un total de aproximativ 1100 MW in total. Avand in vedere ce v-am spus mai sus, va rog sa concluzionati daca acest scenariu poate fi implementat, au ba... Iar scenariul, repet, este unul conservator. Baietii au inceput sa se intreaca in creterea puterilor pentru prizele de incarcare auto, pana la 250 kW. Minunat, n-am ce zice...

Din acest punct de vedere, bateriile sunt un moft, o "aroganta" imbratisata de natiuni potente financiar, cu populatie redusa (a se vedea Norvegia, Olanda, Luxemburg etc.).

Daca as trage niste concluzii la materialul prezentat, acestea ar fi:
1. Motoarele cu combustie interna nu au adversar pentru inca 20 de ani;
2. Masinile alimentate prin celule cu combustibil nu pot prelua in viitorul apropiat rolul masinilor "traditionale", dar sunt inlocuitorul cel mai probabil;
2. NU SE POATE schimba intregul parc auto actual cu masini plug-in
3. Necesitatea urgenta de indepartare a poluarii din orase, coroborata cu constrangerile de la punctele 2 si 3, conduc la concluzia ca cel mai probabil se va lucra la MODIFICAREA NEVOII INDIVIZILOR de a poseda o masina (taxe etc.). Trist pentru iubitorii sinceri ai fenomenului auto, din care am vazut o multime pe acest forum...
« Last Edit: April 17, 2018, 21:18:22 PM by Subarino »

burtal

  • 449
Re: Subaru electric
« Reply #22 on: April 18, 2018, 12:46:50 PM »
si daca or sa le faca sa fie si incarcabile wireless....momentan cel putin(cu tehnologia de acu) poti sa mai adaugi vro 40% plus pierderi  in eficienta, pe langa restul de de pierderi de pe traseu ...
deci mai trebuie construite centrale sa poata duce tot consumul ... si poluarea oricum se muta doar din oras  nu dispare

Parerea mea e ca hybridele or sa fie o alegere mai buna .... ce mi se pare ok ar fi asa :

1 motor termic mic 500cc-1000cc(desi de 1 litru e mare cred) pe post de generator ( dar sa  fie fine tunned sa produca doar curent)
2. masina sa mearga full electric ( si in momentul in care bateriile ajung la 20-25% incarcare  sa porneasca  si generatorul sa produca curent)
3. plus alte celule foto pe plafon sau alte tehnologii de recuperare a energiei la franare ....bla bla bla

in felul asta nu cred ca ar consuma foarte mult si ma rog consumul s-ar masura in litri/h nu km/h  , si daca nu consuma mult nici nu polueaza asa mult ...
« Last Edit: April 18, 2018, 12:54:27 PM by burtal »

Muttley

  • 5131
Re: Subaru electric
« Reply #23 on: April 18, 2018, 13:42:00 PM »
1. Motoarele cu combustie interna nu au adversar pentru inca 20 de ani;

Asa e.

2. Masinile alimentate prin celule cu combustibil nu pot prelua in viitorul apropiat rolul masinilor "traditionale"

Corect, mai mult, eu nu le vad viitor pur si simplu. Pentru ca, vezi mai jos...

alte tehnologii de recuperare a energiei la franare ....

...electricul are avantajul MAJOR de mai sus. Recuperare energie la franare, la mers la vale, motor oprit stat pe loc, motor functional la orice turatie, lipsa cutie de viteze, etc, samd. In teorie e fantastic. Bateriile (actuale) il omoara.
Deci nu cred c-o sa-si bata nimeni capul cu pila de combustie.

Si nici hibridul nu prea are viitor, e un produs de randamente acolo (termic x electric) care nu arata spectaculos de bine.
WRX SW 2002

burtal

  • 449
Re: Subaru electric
« Reply #24 on: April 18, 2018, 17:31:30 PM »
Pai sunt pierderi normal, dar sa ai un mic generator cu un rezervor care sa asigura macar o incarcare a bateriilor mi se pare o combinatie mai buna decat sa ai un motor normal care sa fie ajutat de electric... Sau viceversa.

Mie din combinatiile de hibrid care exista mi se pare cel mai fezabil si economicos.

In felul asta cel putin momentan nu tre sa stai 30 de min in benzinarie sa īncarci 50% baterie....sau la cat s-a ajuns acum
Cu niste baterii de 200km disponibile azi...daca le incarci in mers faci 400...deja incepe sa devina ok

Ma rog....zic si eu asa la nivel de principiu...mi se pare un compromis viabil acum, nu peste 10-20 ani...
« Last Edit: April 18, 2018, 17:32:31 PM by burtal »

Subaru electric
« Reply #25 on: April 18, 2018, 19:47:08 PM »
Exista  optiune.   http://www.chevrolet.ca/volt-electric-car.html
Sant foarte multe pe aici.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

sco

  • 736
Re: Subaru electric
« Reply #26 on: April 19, 2018, 08:26:34 AM »
Exista  optiune.   http://www.chevrolet.ca/volt-electric-car.html
Sant foarte multe pe aici.

"Volt recharges with a 120-volt portable cord in approximately 13 hours or with a professionally installed 240-volt charging system in approximately 4.5 hours."

Aici se vede cine e profi :)

PTR

  • 570
Re: Subaru electric
« Reply #27 on: April 19, 2018, 09:27:36 AM »
 Este un documentar Who killed the electric car , destul de interesant... partea de la sfarsit este cea mai concludenta.
 Ca orice solutie trebuie implementata treptat, altfel este imposibil. Penntru naveta zilnica as alege oricand o masina electrica daca as avea acum variante la un pret decent, pana atunci asteptam sa mai scada pretul :)

leeloo

Re: Subaru electric
« Reply #28 on: April 19, 2018, 11:20:22 AM »
in vest deja deja se implementeaza smart-grid-ul. O sa fie rezolvata si problema cu incarcatul.
Nr de masini electrice vandute creste mult de tot de la an la an, desi procentul e  mic inca.  Cam asta e trendul.
Normal ca fi o trecere treptata.  si in timpul asta tehnologia evolueaza.
Sunt proiecte pilot deja sa folosesca  energie solara  sa obtina hidrogen, e de altfel si una din metodele propuse sa poti inmagazina energia solara, Hidorgenul   il poti arde  apoi in orele de varf in generatoare sau folosit in pilele de combustie pentru automobile. 

puiu

  • 785
Re: Subaru electric
« Reply #29 on: April 19, 2018, 22:25:02 PM »
Pai stai sa afle minoritatile cat cupru e in electrice/hibride...

Re: Subaru electric
« Reply #30 on: April 20, 2018, 07:42:09 AM »



Re: Subaru electric
« Reply #33 on: September 09, 2018, 20:24:23 PM »
Desi off-topic (putin), va prezint mai jos o perspectiva interesanta, care merita citita. Spre exemplu:

"- 15 dintre cele mai mari vase maritime emit mai mult SO2 și NOx decāt toate autovehiculele lumii la un loc;"

http://www.contributors.ro/sinteze/vom-avea-o-noua-criza-a-petrolului-urmata-de-o-noua-recesie-in-2020-bonus-o-scrisoare-de-la-pre%C8%99edintele-statelor-unite/

Re: Subaru electric
« Reply #34 on: September 09, 2018, 23:48:17 PM »
La articolul respectiv comentariile aduc multe adaugiri necesare, autorul pur si simplu a compilat niste informatii pe care nu le intelege indeajuns, ca si cum m'as apuca eu sa comentez despre teatrul de opereta ...

Re: Subaru electric
« Reply #35 on: September 10, 2018, 08:15:36 AM »

Meritul articolului este de a prezenta informatii utile (celor care le considera ca atare), intr-o forma articulata. Comentariile din subsol COMPLETEAZA articolul, nu ii neaga fundamentarea. Hai sa incercam sa vedem padurea si sa nu ne lasam orbiti de copaci...

Si acum, on-topic:
https://www.drive.com.au/motor-news/subaru-s-first-electric-car-here-within-five-years-119388

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru electric
« Reply #36 on: September 10, 2018, 09:26:17 AM »
Daca vom discuta subiectul de la caz la caz, evitand generalizarea, regasim avantaje si beneficii pentru fiecare in parte ca dealtfel si dezavantajele care intregesc un concept al viitorului apropiat.

Am citit pareri, slab fundamentate stiintific, care subliniaza ca o masina electrica ar polua mai mult decat una cu motor termic din cauza procesului de fabricare al elementelor acumulatoare de energie electrica. Total fals, in opinia mediului stiintific, atata timp cat pilele electrice sunt produse in fabrici supravegheate, ecologic vorbind, ceea ce denota ca niciun stat civilizat nu isi va asuma poluarea mediului ba mai mult, din realitatile curente, statele puternic industrializate depun eforturi vizibile pentru incurajarea clientilor care doresc un automobil electric, hibrid sau PHEV (vezi subventiile generoase acordate de catre administratii locale/statale!).
La fel se intampla si cu reciclarea acumulatorilor, adica in medii supravegheate de catre comisii specializate. In SUA, Canada, Japonia, Australia, Noua Zeelanda, Europa (si poate or fi si altii) controlul unor astfel de unitati de productie/reciclare este controlat strict de catre agentii de mediu.

In concluzie, unde esueaza masinile clasice compenseaza hibridele si electricele dar si viceversa iar diferentele de calitate, respectiv fiabilitate, incep sa fie date de brand.

Dezbaterile oamenilor de stiinta dar si eforturile producatorilor pe tema viitorului industriei auto ar trebui sa isi gaseasca un loc aparte printre topicurile forumului. 

Eu ma declar un partizan al noilor tehnologii care polueaza mai putin si astept cu nerabdare primul model de Subaru hibrid, electric sau PHEV. Poate ne lumineaza Adi-Canada despre pasii concreti facuti de SUBARU pentru piata din America de Nord.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

burtal

  • 449
Re: Subaru electric
« Reply #37 on: September 10, 2018, 10:25:36 AM »
Total fals, in opinia mediului stiintific, atata timp cat pilele electrice sunt produse in fabrici supravegheate, ecologic vorbind, ceea ce denota ca niciun stat civilizat nu isi va asuma poluarea mediului

si da si nu .... teoria si practica sunt totusi lucruri diferite .... de aia masinile nu sunt facute de ingineri ci de contabili.  Din ce am vazut SUA parca a iesit din niste acorduri privind poluarea , si da statele dezvoltate nu isi vor asuma poluarea dar o vor pune in carca celor mai putin dezvoltate.  Deci Germania va fi green in timp ce China va fi black ....asta nu inseamana ca poluarea din china nu ne afecteaza pe toti.
Momentan doar se muta poluarea dintr-o parte in alta.
Profitul si ecologia nu prea merg mana in mana .....cel putin nu momentan (si nu cred ca in 20-30 de ani sa fie altfel)

Parerea mea e ca se mulge cat mai mult partea de combustibili fosili dar si partea asta cu hybride/electrice, am impresia ca e tinuta tehnologia foarte mult in frau si scoasa pe piata cu taraita....iar preturile sunt pe masura "lux-ului" de a nu polua

nu poti sa imi zici ca daca tesla poate face masina de 35k dolari   cu 400de cai (sau cat are) si 500km range   nu s-ar putea face o masina de 150-200 cai maxim care sa aiba range de 1000km  la jumate de pret, pentru ca mare masa de oameni sa o poata cumpara lejer.    Eu cred ca se poate dar nu se vrea inca


Re: Subaru electric
« Reply #38 on: September 10, 2018, 11:07:24 AM »
1000km autonomie la jumatate din pretul unei Tesla3? Cam greu... nu cu tehnologia actuala. Iar oricum, o explozie de electrice nu poate fi sustinuta de reteaua de statii de incarcare nici macar in statele temerare in aceasta directie, nu mai vorbesc de Romania

Re: Subaru electric
« Reply #39 on: September 10, 2018, 11:17:22 AM »
1000km autonomie la jumatate din pretul unei Tesla3? Cam greu... nu cu tehnologia actuala. Iar oricum, o explozie de electrice nu poate fi sustinuta de reteaua de statii de incarcare nici macar in statele temerare in aceasta directie, nu mai vorbesc de Romania

+1