Stiu ca depinde de la primarie la primarie cu impozitele, dar in mare da, hibridele inca au reducere de 95%.
Dar la un 2.0, decat sa dau cateva mii in plus la achizitie pe un hibrid slab, mai bine ma lipsesc de reducerea de taxe
1. Intr-adevar, primariile sunt libere sa incurajeze achizitia de hibride, electrice sau PHEV prin importante masuri, de la reducerea taxelor la suport financiar.
De exemplu, pentru o masina electrica statul ofera o prima de 10.000 EUR, pentru un PHEV o prima de 20.000 RON (conform Ghid Finantare a Programului de Stimulare a Innoirii Parcului Auto National, nr. 661/24.04.2018). Fata de aceste sume garantate de catre Ministerul Mediului mai pot exista si sume de incurajare oferite de catre consiliile locale.
2. Scopul masinilor de serie care folosesc tehnologiile mentionate mai sus nu este acela de a participa la competitii ci de a reduce emisiile de dioxid de carbon. Fiind implicat intr-un proiect care are ca scop iminenta lansare a unui nou model de autoturism va marturisesc ca dpdv marketing se urmareste un anumit tip de client iar ca utilitate regasim preponderent deplasarea in oras (70%).
Ca atare, in oras ai limite de viteza, pe care cu totii le respectam, si te inscrii cu succes in filosofia de functionare a motorului electric.
Cand ajungi pe autostrada lucrurile se schimba si esti depunctat in fata omologului modelului care foloseste un motor termic (e.g. Toyota Auris Hybrid vs Auris Sport, Ford Mondeo 2.0 Hybrid vs Mondeo 2.0 TDCI, Volkswagen Golf/Passat GTE vs Golf/Passat classic samd).
In concluzie, nu trebuie sa diluam rolul unui autoturism electric, hibrid sau PHEV intrucat fiecare tehnologie a fost gandita sa reduca noxele pe care le inhalam. De asemenea, nu putem compara nevoile persoanei X cu cele ale persoanei Y intrucat desi ne asemanam la albul ochilor s-ar putea sa avem temperamente diferite