Subaru electric
Subaru club Romania

Subaru electric


MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru electric
« Reply #81 on: September 13, 2018, 17:50:40 PM »
Am vrut sa zic MISTO si apoi am vazut asta: "1,825 kg (gross weight)."  :o

Re: Subaru electric
« Reply #82 on: September 13, 2018, 18:04:37 PM »
Ce naiba au pus in el de e cu 500kg mai greu?
Pe langa asta, iau mai miscorat si rezervorul cu 25%, deci autonomie mai mica, desi ei se lauda cu un consum (insesizabil, probabil, in exploatarea obisnuita) mai mic

marr

  • 2257
Re: Subaru electric
« Reply #83 on: September 13, 2018, 18:48:21 PM »
E despre bani ! Aaaaa ... taxe !
PS: in articolul de pe Autoevolution se spune ca asta nu-i varianta ce va ajunge in State. Pentru anul viitor, in State, va fi o alta versiune plug-in hybrid ( sistem preluat de la Toyota Prius Prime).
Nu se știe care dintre cele doua versiuni va ajunge in Europa.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

burtal

  • 449
Re: Subaru electric
« Reply #84 on: September 13, 2018, 19:05:06 PM »
   :D cand am zis ca o sa bata in 1.8 tone cu motor termic mai slab ati zis ca nu are cum sa fie

Bateriile sunt grele...si in cazul de fata nu aduc nici un plus. E ca si cand ai cara încă vro 4 persoane in masina dar motorul e si mai slab (nu ca ar fi fost vro smecherie inainte) dar hai ca dam jos copilul sa mai impinga din cand in cand masina


Acu serios....nu este exact hybridul de acu 2-3 ani?

adica vechiul XV avea 148 cai ?  160 -148 = 12 cai  .....hmmm acum sunt 13 cai  cu adevarat model revolutionar

defapt si de la vechiul xv la noul xv  sunt doar 4 cai .... deci dece sa ne minunam

iata si primul review :))))))))
Spoiler alert: doar interiorul e schimbat



Marr mai e legea aia la noi cu plata a 5% din impozit la hybride?
« Last Edit: September 13, 2018, 19:29:30 PM by burtal »

Re: Subaru electric
« Reply #85 on: September 13, 2018, 21:24:44 PM »
Stiu ca depinde de la primarie la primarie cu impozitele, dar in mare da, hibridele inca au reducere de 95%.
Dar la un 2.0, decat sa dau cateva mii in plus la achizitie pe un hibrid slab, mai bine ma lipsesc de reducerea de taxe

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: Subaru electric
« Reply #86 on: September 13, 2018, 22:02:17 PM »
O sa mearga pe baterii AA sau AAA ? Ca niste 777 ramase de cand eram copil. Sigur ajuta si alea. Plus ca , mai curand se termina bateriile decat discutiile astea avizate despre un c.... de masina. Nu va suparati. Plus ca 8 din 10 barbati sunt nemultumiti de hidratarea tenului.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

PTR

  • 570
Re: Subaru electric
« Reply #87 on: September 13, 2018, 23:42:39 PM »
 1825kg e masa maxima admisa, adica cu pasageri si bagaje.... la gol are 1550kg
 Prin comparatie varianta de baza are masa maxima admisa 1685kg si 1410kg la gol... exista pdf cu datele pe siteul din Japonia...

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru electric
« Reply #88 on: September 14, 2018, 08:23:10 AM »
Stiu ca depinde de la primarie la primarie cu impozitele, dar in mare da, hibridele inca au reducere de 95%.
Dar la un 2.0, decat sa dau cateva mii in plus la achizitie pe un hibrid slab, mai bine ma lipsesc de reducerea de taxe

1. Intr-adevar, primariile sunt libere sa incurajeze achizitia de hibride, electrice sau PHEV prin importante masuri, de la reducerea taxelor la suport financiar.
De exemplu, pentru o masina electrica statul ofera o prima de 10.000 EUR, pentru un PHEV o prima de 20.000 RON (conform Ghid Finantare a Programului de Stimulare a Innoirii Parcului Auto National, nr. 661/24.04.2018). Fata de aceste sume garantate de catre Ministerul Mediului mai pot exista si sume de incurajare oferite de catre consiliile locale.   

2. Scopul masinilor de serie care folosesc tehnologiile mentionate mai sus nu este acela de a participa la competitii ci de a reduce emisiile de dioxid de carbon. Fiind implicat intr-un proiect care are ca scop iminenta lansare a unui nou model de autoturism va marturisesc ca dpdv marketing se urmareste un anumit tip de client iar ca utilitate regasim preponderent deplasarea in oras (70%).
Ca atare, in oras ai limite de viteza, pe care cu totii le respectam, si te inscrii cu succes in filosofia de functionare a motorului electric.
Cand ajungi pe autostrada lucrurile se schimba si esti depunctat in fata omologului modelului care foloseste un motor termic (e.g. Toyota Auris Hybrid vs Auris Sport, Ford Mondeo 2.0 Hybrid vs Mondeo 2.0 TDCI, Volkswagen Golf/Passat GTE vs Golf/Passat classic samd).

In concluzie, nu trebuie sa diluam rolul unui autoturism electric, hibrid sau PHEV intrucat fiecare tehnologie a fost gandita sa reduca noxele pe care le inhalam. De asemenea, nu putem compara nevoile persoanei X cu cele ale persoanei Y intrucat desi ne asemanam la albul ochilor s-ar putea sa avem temperamente diferite  ;D     
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5131
Re: Subaru electric
« Reply #89 on: September 14, 2018, 10:08:29 AM »
WRX SW 2002

PTR

  • 570
Re: Subaru electric
« Reply #90 on: September 14, 2018, 10:12:57 AM »
 Datele tehnice
 https://www.subaru.jp/xv/advance/content/spec/pdf/xv-advance_specifications.pdf
 Dupa datele bateriei cred ca poate merge 2-4km doar electric , am calculat capacitatea in KW si am estimat cu o valoare medie consum electric de la alte masini :)
 Daca 65Nm par putini trebuie luat in considerare ca valoarea incepe de la turatie zero ... Ce cuplu are un motor de 2.0 la 670 rpm turatie de relanti ? Daca ai turbina la ce turatie incepi sa simti cuplu dat de aceasta , cat te ajuta la turatie mica in offroad sau in mers bara la bara in oras  ?
 

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru electric
« Reply #91 on: September 14, 2018, 12:46:43 PM »
Toata lumea vorbeste de electrice si baterii in ultima vreme..


burtal

  • 449
Re: Subaru electric
« Reply #92 on: September 14, 2018, 12:58:24 PM »
ok , bine bine 1825kg masa maxima ... 1550 nominal  deci iti raman 275Kg  de pasageri si bagaje :))  asta inseamna ca daca ai 4 pasageri mai grei de 68 de kile in viu /per cap de pasager  fara bagaj ai depasit tonaju.     seems legit pentru o masina(si XV-ul normal e in aceasi situatie ) pe care subaru o targeteaza pentru astia care vor sa iasa prin natura cu cortul and shit... poate doar daca iei cu tine doar fotomodele si alea doar in costum de baie  >:D

Da, cuplul instat si constant  e mare avantaj la electric si 65nm nu sunt chiar putini  dar in cazul de fata cred ca e pus sa inlocuiasca treapta 1 de viteze si cam atat , probabil cand ajungi la 20km/h se taie si va intra si termicul
Chiar sunt curios cat timp ,sau mai bine zis de cate ori va porni motorul termic intr-o zi de vara torida cu AC on  intru-un trafic bara la bara din ala frumos de faci 2 ore de la unirea la baneasa

pentru mine e clar ... hibridul 2018 = hibridu 2015 + interior mai frumos si atat.

« Last Edit: September 14, 2018, 12:59:49 PM by burtal »

PTR

  • 570
Re: Subaru electric
« Reply #93 on: September 14, 2018, 14:41:15 PM »
 Sarcina utila este destul de mica, poate pentru Europa/ Usa modifica suspensia...
 Motorul electric o sa asiste cum este programat, este interesant ca datorita CVT poate misca singur masina de pe loc. Cuplul cu care asista motorul termic va fi mai mic odata cu cresterea turatiei. Pare destul de clar ca a fost gandit in principal pentru mediul urban. Baniesc ca nu a fost cuplat cu motorul de 1.6 pentru ca atunci cand ar fi trecut in modul generator pentru a incarca bateriile masina ar fi fost lesinata...
 Ideea este interesanta dar o sa aibe aceleasi dezavantaje ca restul. Iarna nu ai preincalzire baterie si pana nu se incalzeste habitaclul bine, ajutorul electric o sa fie mic. Vara daca o lasi la soare posibil sa ii scada nivelul de incarcare stand parcata pentru ca o sa porneasca ventilatoarele de racire baterie.
 Daca ar fi fost bateria un pic mai mare si exista posibilitatea sa o si incarci inainte de plecare ar fi fost chiar o optiune interesanta... Daca faceau bateria cu racire lichid era deja prea tare :)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru electric
« Reply #94 on: September 14, 2018, 15:45:23 PM »
Daca faceau bateria cu racire lichid era deja prea tare :)

Cu siguranta i-ar fi schimbat categoria cu care puteai sa o conduci si in plus ii mai puneau o tablita cu "Gabarit depasit". Lasand gluma deoparte proiectul nostru pentru automobilele electrice are in componenta si doua caracteristici dupa cum urmeaza:

1. Racirea pilelor electrice cu agent lichid din instalatia de AC (pompa > radiator > grup pile electrice > invertor > sistem de racire)
2. Studierea sistemelor alternative de racire fara aport suplimentar la sarcina utila (nu stiu detalii pentru ca nu ma ocup de R&D)

Cred ca saptamana viitoare voi putea trimite si ceva poze publice.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Subaru electric
« Reply #95 on: September 14, 2018, 16:10:50 PM »
Chiar ar fi interesante niste informatii mai detaliate despre cum se pot raci acumulatorii fara a consuma energie semnificativa, deci cand legea iti permite, zi'ne :)

PTR

  • 570
Re: Subaru electric
« Reply #96 on: September 14, 2018, 16:28:55 PM »
 Pana atunci poti cauta Tesla battery cooling sau Opel Ampera/Chevrolet Volt battery cooling. Nu e nimic sofisticat, doar dorinta de a face ceva durabil...
 La cele racite cu aer ai probleme de genul https://blog.machanon.net/2018/02/09/diy-how-to-clean-your-3rd-gen-prius-high-voltage-hv-hybrid-battery-cooling-fan/#.W5u3eNIza2w ... si aia nu au praful si particulele din aer de la noi..
 Pilele electrice nu sunt cele pe hidrogen ca la Honda FCX Clarity ? :)
 

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru electric
« Reply #97 on: September 16, 2018, 16:59:58 PM »
Fara cuvinte:









Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Subaru electric
« Reply #98 on: September 16, 2018, 17:15:24 PM »
...si varianta compacta pentru Hybrid:

Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru electric
« Reply #99 on: September 16, 2018, 18:47:46 PM »
Sa-i intrebi ce au cu Europa si de ce baga materiale de o calitate mai slaba pentru export.