... ce risc daca merg cu el asa?
Pai, eu cred ca scrie la carte !
Tehnic vorbind, daca filtrul de particule este colmatat, evacuarea gazelor de ardere din motor nu mai are cum sa se faca in parametri proeictati de producator ... de unde pot rezulta multe si marunte ( sau mai putin marunte).
Ideal ar fi ca la primele simptome / licariri de martor in bord sa fi dat fuguta la primul service Subaru pentru o regenerare fortata.
Sau, inainte de asta, daca ai unde, scoasa masina la drum intins ( ideal autostrada) unde sa fie tinuta la peste 2500 - 3000 rpm timp de minim 15-20 minute.
Daca se mai circula o bucata asa ( fara regenerare), exista sanse mari ca regenerarea fortata sa nu mai poata fi facuta si sa fie necesara demontarea filtrului si facuta o curatare fizica ( in cuptor, cu ultrasunete, chimic, etc).
Da' eu unul n-am auzit inca pe nimeni care sa fi rezolvat definitiv problema DPF-ului prin curatare fizica. Doar s-a amanat inevitabilul !
Daca s-a ajuns acolo .... ai doua variante:
1. Cea safe - inlocuit DPF-ul cu unul nou ( da' costaaaaa !!!).
2. Cea unsafe - eliminare fizica DPF + resoftare. Da' aici e cu cantec .... si o sa-ti explice colegii mai in tema ce si cum.
In rest, ce spune Mihai, este ( partial) corect.
Eu am un diesel cu peste 190.000 km la bord si nu am avut niciodata probleme cu DPF-ul.
DAR, schimb vitezele pe la 3000 rpm si peste ( cum bine a sesizat Mihai) si, in plus, eu fac foarte multe drumuri lungi.
Daca masina este folosita (aproape) exclusiv in oras, mai devreme sau mai tarziu, vor aparea probleme cu DPF-ul. Si asta la orice marca sau model de diesel "modern".
Indicat ar fi in acesta situatie ca, la maximum 2-3 saptamani sa-ti faci timp si de un drum mai lung, unde sa poti merge constant cu viteze si turatii ridicate mai mult timp.